• MrCreosote
    **

    Pokud bylo cokoli v tomto filmu myšleno vážně, měli by se tvůrci Nahoty na prodej uchýlit k natáčení německého sadomaso porna. Na úrovni výplachového béčka to nicméně funguje znamenitě, obzvlášť investigativní pobuda v šusťákovce Lukáš Vaculík nemá chybu a Jiří Krampol si tak moc snaží hrát na detektiva z drsné školy, až mu tu jeho křečovitou kreaci ze soucitu začnete věřit. Jako studijní materiál o době raného českého kapitalismu k nezaplacení, jako seriózní příspěvek české kinematografii na úrovni hereckého umu Jiřího Pomejeho.(13.2.2013)

  • SOLOM.
    **

    U tohoto filmu mi ještě chybí v závorce uvedená komedie. Páč celý film tak vypadal, přestože mělo jít o vážnou věc. Klíma a hlavně Olmer to však moc nezvládli, přestože samotné téma nebylo vůbec špatné. V dnešní době by byli označení za hnusné rasisty a chudáci cikáni by se s nimi soudili. Jak si mohli dovolit ukázat o nich pravdu a ještě tam vykřikovat, že jsou zloději a černé svině…Za tohle dávám tvůrcům palec nahoru, ale co se týká akční stránky filmu, tak do byla jedna velká špatná parodie (otřesná „bojová“ choreografie a to jak při pěstních soubojích, tak hlavně ta přestřelka na konci), no a herecké výkony taky žádná sláva. Hlavně mladá Třísková a ten její přízvuk – to byl hnus. Ivana Velichová naopak potěšila, no a šoustal výfuků pobavil. Jinak ale žádná sláva.(24.5.2018)

  • Sandiego
    **

    Mé hodnocení sice zcela neodpovídá kvalitě díla, ale na druhou stranu, vypovídá nějaký porevoluční film lépe o době svého vzniku, o té vyšinutosti, do které se celkově naše společnost přechodně dostala? A nejde ani tak o notně nadsazený a žánrově posunutý obsah, ale především o samotný přístup autorů k problematice. Film má sice své nepopíratelné vzory, na druhou stranu je sympatická snaha vyjádřit se k otázkám dne, nesnažit se o světovost, když síly tvůrců evidentně nestačily. Jako béčkový film se všemi náležitostmi lze Nahotu přijmout - navíc ji neschází dynamika, její naivita přispívá k zábavnosti, nevídaný zápal drží film při životě. Přidanou hodnotou je určitě dobový odstup, jimž film jen získává na zajímavosti až neuvěřitelnosti. Nedivím se, že se televize zdráhají Nahotu odvysílat - je to ve všech stránkách naprosto nekorektní film - ve vztahu k romské menšině, v morálním nastavení hlavních figur, sadistickému řešení situací. To co v divokých devadesátkách hravě prošlo by v dnešní citlivé době způsobilo určitě vlnu nesouhlasu. V dějinách našeho filmu Nahota má své nepopíratelné a neopakovatelné místo, už proto ji přímo nezatracuji. Když navíc srovnám utrpení u Fialek, Soukupovských a sobotovských výplodů dobové kinematografie, tak tohle je přece jen pro mě vyšší liga.(16.4.2011)

  • salalala
    *

    Ukrutný film, který se postupem doby stal kultem. V roce 1993 nikdo nevěděl, jak se mají točit akční filmy, takže se Olmer a spol. nechali inspirovat béčkovými (a nižšími) kategoriemi amerických filmů a stvořili tohle. Jediný Krampol pochopil, jak tu roli hrát a nebral ji vůbec vážně a má tu tedy nehorázné hlášky ("Ty vole, máš Sorbonu, ne? Z Valdic" - "Hovno, vysoká škola SNB"; bitka v hospodě, cikán: "Co je, gážo?" Krampol: "Nic, gážo."), ani ten Vaculík tu nevypadá nejhůř. Akorát ta Kája Třísková je úplně tragická, neumí hrát ani mluvit. Bravurní bitky, kde všichni čekají, až na ně někdo vyskočí nebo jim dá po hubě. V neposlední řadě je tenhle film úžasně politicky nekorektní a divím se, že se dostal do kin. Dneska by to neprošlo. No a Jonák jako šéf mafie? To je třešnička na dortu. Česká pornodetektivka s trapným scénářem je kultovní a určitě stojí za to ji vidět. Bohužel to tvůrci mysleli zcela vážně. Divoký východ v Praze. 10%(31.3.2010)

  • kaylin
    **

    Co do kvalit filmových je to strašné, ale nějaké ty myšlenky zde jsou. Když se člověk podívá na současnou společnost, on tu nebude až takový rozdíl. Obchod s bílým masem tu funguje stejně dobře jako rasismus, a teď nemyslím jen rasismus bílých vůči Romům, ale i naopak. Obraz je strašně tmavý, opravdu to není hezké na pokoukání, ale třeba taková hudební stránka docela zaujme. Navíc je to celkem odvážné, což už se taky tolik nevidí.(14.4.2014)

  • - Jedná se o jeden z mála porevolučních filmů Víta Olmera, ve kterém si nezahrála jeho manželka Simona Chytrová. (majky19)

  • - V dobe uvedenia vyšla aj knižná predloha filmu. (Jello Biafra)

  • - Film navštívilo v kinech 866 657 diváků a vydělal 17 501 841 Kč. Statistika vydáná 1.11.2008. (Pumiiix)