Režie:
Jan KomasaScénář:
Mateusz PacewiczKamera:
Piotr Sobociński Jr.Hrají:
Bartosz Bielenia, Aleksandra Konieczna, Eliza Rycembel, Tomasz Ziętek, Barbara Jonak, Leszek Lichota, Zdzisław Wardejn, Łukasz Simlat, Anna Biernacik (více)Obsahy(1)
Dvacetiletý Daniel projde v nápravném zařízení pro mladistvé duchovní proměnou. Chtěl by se stát knězem, s jeho trestním rejstříkem na to ovšem nemůže ani pomyslet. Když je propuštěn a má začít pracovat v truhlárně na malém městě, převlékne se po příjezdu do kněžského a díky náhodě se ujímá péče o místní farnost. Příchod mladého charismatického pastýře rozčeří stojaté vody a místní komunita, krutě zasažená tragédií, k níž tu došlo, může s jeho pomocí začít pomalu léčit své rány. Uspěje Daniel ve svém poslání? A za jakou cenu? (AČFK)
(více)Videa (2)
Recenze (200)
Skvelé! Poliaci točia v poslednej dobe fakt skvelé filmy, a tento k ním rozhodne patrí. Prvotne to malo nábeh na poriadnu cirkevnú satiru v prostredí nenápadnej poľskej dedinky, ale potom to nabralo oveľa dramatickejší rozmer a Daniel musel napokon riešiť popri bežných dedinských strastiach aj veľký konflikt medzi obyvateľmi po tragickej nehode. Pôsobenie Daniela na fare sa mi páčilo, išiel na to takým psychologickým štýlom a nie tým klasickým "dajte si 4x otčenáš, 3x zdravas, a ste v pohode". Sympatický prejav, výborné herecké prevedenie, a film, ktorý určite rozvíril hladinu stavajúcu do kontrastu striktné duchovno a racionalizmus. Akurát ten koniec sa mi moc nepozdával, a uprednostnil by som inú formu konca ako práve toto. 4* ()
Jan Komasa je rozhodně šikula a jeho Hater považuji za novodobou špičku Polské kinematografie. Corpus Christi mi na disku ležel asi rok a kvůli tématu se mi do něj vůbec nechtělo a ve výsledku je to docela strávitelné, ale rozhodně nic, z čeho bych padal na kolena. Bartosz Bielenia hraje skvěle a scény z pasťáku mě bavily, scény z kostela už naopak méně. Docela to zachraňuje intenzivní finále a postava Bonuse je opravdu zrůdná, ale byl bych raději, kdyby hlavní hrdina v průběhu filmu více řádil- tedy ženy, drogy, alkohol- tohle je zde nastíněno jen v menší míře a jen za příběh utrácet hvězdami nehodlám. Příběh 4/5, Akce 2/5, Humor 0/5, Násilí 2/5, Zábavnost 3/5 Hudba 3/5, Vizuál 3/5, Atmosféra 3/5, Napětí 2/5, Emoce 3/5. 6/10. ()
+4* Poláci dokáží občas překvapit a v posledních letech jim to funguje zejména v kontroverzních filmech s náboženskou tématikou - stejně jako u filmu Klér. Boží tělo mě zaujalo silným příběhem a kvalitními hereckými výkony. Nikdo nejsme nevinní a tento film se dokáže zarýt docela hluboko pod kůži. Své vysoké hodnocení si zaslouží a já se přidávám ke všem, co ho doporučují. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 2 /// ATMOSFÉRA: 3 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()
Skvělý film! Drsný, upřímný, nesmlouvaný... Určitým způsobem připomíná Michálkovo Zapomenuté světlo. Naopak podobnost s Farářovým koncem je pouze zcela vnějšková. Jádrem filmu přece ani trochu není kritika společnosti ale spíše zápas se sebou samým. S otázkami po vlastní odpovědnosti, vině a hříchu, odpuštění, milování bližního... Vlastně nevím, jestli tohle může pochopit nevěřící člověk... Jde o vědomí že jsme všichni zhřešili a navzdory tomu tvoříme tělo Kristovo. Navzdory tomu jsme Bohem milováni. Vůbec nás to ale nechrání před zlými věcmi. „Denně jsme pro tebe vydáváni na smrt, jsme jako ovce určené na porážku.“ (Římanům 8,36) Samozřejmě je to i film o naději, která překoná smrt. "Ale v tom ve všem slavně vítězíme mocí toho, který si nás zamiloval." (Římanům 8,37)... Celkový dojem: 90% ()
Snímek se drží poměrně zavedeného dějového schématu o nováčkovi v uzavřené a rozervané komunitě, který ji svým přičiněním mimoděk stmelí, ale své minulosti přesto neunikne – a i jeho forma je po většinu stopáže poměrně obvyklá. Co už tak obvyklé není, je neskutečně výrazný a až démonický Bartosz Bielenia, který podává v hlavní roli mimořádný výkon a táhne celý film na svých bedrech, a perspektiva jeho postavy, nahlížející na svět skrz Boha a poznávající přitom sebe sama. Film kromě toho zaujme i komplexně zpracovaným tématem náboženské víry a statickou kamerou, která však v závěru v klíčovém momentu překvapí náhlou, leč opodstatněnou pohyblivostí. Pozoruhodné drama vyniká i propracovaným scénářem a slouží jako další důkaz pro to, že i komorní film s nízkým rozpočtem a několika málo lokacemi lze natočit tak, aby se divákovi dostalo silného a výjimečně působivého zážitku. ()
Galerie (89)
Photo © Kino Świat
Zajímavosti (4)
- „Corpus Christi“ znamená „tělo Kristovo“, které symbolizuje při obřadech takzvaná hostie – posvěcená oplatka. (sator)
- Když se herec Bartosz Bielenia (Daniel) ptal režiséra Jana Komasy, proč si do role vybral právě jeho, režisér to odůvodnil, že si stovku uchazečů rozřadil na ty, kteří hráli dobře kněze a špatně kriminálníky a naopak. Bielenia údajně byl tak špatný v obou rolích, že v něm režisér viděl potenciál. (vyfuk)
- Ve filmu se dva kněží baví mezi sebou o tom, kde studovali církevní školu. Daniel (Bartosz Bielenia) zmíní školu v Praze. Nemyslí tím však české hlavní město, ale čtvrť v polském hlavním městě Varšava, které je pojmenováno po svém českém protějšku. (vyfuk)
Reklama