Nastala chyba při přehrávání videa.
  • campix
    ****

    Otázka zní proč tohleto u nás prostě nejde? Polská kinematografie produkuje rok co rok velmi zajímavé a kvalitní snímky, které pravidelně bodují i v těch nejprestižnějších oceněních. A nutně to nemusí být ani čistý těžko koukatelný art viz Ida. To dokazuje Corpus Christi. Zajímavý námět, kdy hlavní hrdina Daniel objevil v nápravném zařízení boha a po propuštění se náhodou vetře do jednoho kostela v polském zapadákově a stane se katalyzátorem skrytých traumat. V silně nábožensky ovlivněném Polsku to muselo nutně rezonovat a není se třeba bát, jelikož náboženství zde není nijak explicitně protěžováno a nejedná se tak o takovou náboženskou agitku. Spíše sociální drama s poměrně sympatickou hlavní postavou, kterou dožene její minulost.(19.4.2020)

  • CarloRizzi
    *****

    Recenze filmu Corpus Christi (2019) Neuběhl rok po filmu Kler (2018) natáčí další film na téma náboženství s názvem Corpus Christi (2019) rovnou útočí na nominované filmy na Oscara. Rozdíl mezi těmito filmy je, že snímek Klér poukazuje jaká je asi církev v Polsku, kdežto Corpus Christi je o mladíkovi, který si prošel duchovní proměnou ať chce nebo nechce se stává knězem ve městě. V roli mladého kněze hrál Bartosz Bielenia a můžu vám říct, že svojí oscarovou laťku už asi nepřekoná, ale kdo ví. Nutno podotknout že tento herec hrál ve filmu Klér. Díky roli pastýře poznává sám sebe a možná nachází svoje poslání a dostává druhou šanci životě, přičemž dokáže dát dohromady komunitu ve městě. Tento film mě trochu připomnělo jeden ukrajinský snímek s názvem Kmen a je to film pro neslyšící, takže nepotřebujete žádný titulky. Jak to kurwa Poláci dělají.(8.3.2020)

  • Tosim
    *****

    I kdyby někdy Komasa & Pacewicz Farářův konec viděli, je to celkem jedno, protože tento film, ač vypráví o všem známých věcech (pokání, to, že nikdo z nás není bez hříchu, miluj bližního svého), je zpracován tak jinak a bravurně, že je to prostě až, nebál bych se té charakteristiky i přes téma filmu, "sexy." Taky jde o to, zda se na snímek dívá člověk bigotní, střední či liberál, já s ním ale nemám problém a téměř bez váhání napaluji 90%!(15.2.2021)

  • lamps
    ***

    Meh. Hodnotný námět utopený v tradičně plochém uchopení polské artové školy. Nejlepší jsou úvodní a závěrečná scéna, které mají nápaditou inscenaci a tepají životem, který zbytek chladného příběhu svým aktérům upírá. Ty myšlenky jsou hezké a místy docela silné, ale ono to prostě vypadá, jako kdyby se před kamerou pohybovaly nemyslící individuality, mezi nimiž to vůbec nejiskří tak, jak by mělo. Hrozně standardní festivalovka, která jede bohužel příliš na jistotu a třeba na Hanekeho Bílou stuhu se svou tematickou jednoduchostí vůbec nechytá. 65%(28.12.2020)

  • johnn333
    ***

    Hlavní kluk sice káže jak pán, ale jen těžko může udělit rozhřešení té omšelé příběhové kostře o protagonistovi, co dorazí do uzavřené komunity, aby ji proměnil, a na konci ji zase dramaticky opustil. Tohle léto s gentlemanem z nenávistně bohabojné vesničky má navíc dost zaměnitelnou, těžkopádnou tvář, které nepomáhá úplně mrtvá kamera, která se prostě někam postaví a pak tam je.(15.3.2020)

  • - Když se herec Bartosz Bielenia (Daniel) ptal režiséra Komasy, proč si do role vybral právě jeho, režisér to odůvodnil, že si stovku uchazečů rozřadil na ty, kteří hráli dobře kněze a špatně kriminálníky a naopak. Bielenia údajně byl tak špatný v obou rolích, že v něm režisér viděl potenciál. (vyfuk)

  • - Film si odbyl českou předpremiéru na pražském filmovém festivalu Febiofest 20. září 2020, tedy necelý rok po polské premiéře. (vyfuk)

  • - Ve filmu se dva kněží baví mezi sebou o tom, kde studovali církevní školu. Daniel (Bartosz Bielenia) zmíní školu v Praze. Nemyslí tím však české hlavní město, ale čtvrť v polském hlavním městě Varšava, které je pojmenováno po svém českém protějšku. (vyfuk)