Reklama

Reklama

Dvacetiletý Daniel projde v nápravném zařízení pro mladistvé duchovní proměnou. Chtěl by se stát knězem, s jeho trestním rejstříkem na to ovšem nemůže ani pomyslet. Když je propuštěn a má začít pracovat v truhlárně na malém městě, převlékne se po příjezdu do kněžského a díky náhodě se ujímá péče o místní farnost. Příchod mladého charismatického pastýře rozčeří stojaté vody a místní komunita, krutě zasažená tragédií, k níž tu došlo, může s jeho pomocí začít pomalu léčit své rány. Uspěje Daniel ve svém poslání? A za jakou cenu? (AČFK)

(více)

Videa (2)

Recenze (135)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Polská kinematografie umí (narozdíl od té naší) neustále překvapovat, čehož důkazem je i Corpus Christi, příběh sice do značné míry vykonstruovaný, ale přesto silný! Velkým plusem snímku je jeho silně civilní vyznění a herecké výkony, především ten Bartosze Bielenia, známého už z Kléru, jemuž part delikventa/kněze doslova padl jak ulitý. Na mimořádný fenomén snímku Klér sice Corpus Christi nedosahuje, ale přesto jde o výjimečně zdařilé podobenství s mravním přesahem, působící účinněji než většina kázání skutečných církevních hodnostářů... Mimochodem malá komparace - film s podobnou zápletkou natočil v roce 1969 Ewald Schorm na motivy knihy Josefa Škvoreckého (jde o Farářův konec) a oba dva filmy dobře ilustrují rozdílnost povah našich dvou národů - zatímco Poláci záměnu falešného kněze pojali jako drama pěkně na vážno, bojovně, my totožné téma natočili jako bláznivou komedii... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Bartosz Bielenia vypadá, ale i se chová, jako klasickej Polák, kterej se po směně vyvalí ze škodovácký fabriky a jde dělat bordel po městě. Víc, než zajímavé drama s křesťanským přesahem, to tak na mě působí, jako že se tímto filmem Poláci snaží stigmaticky vyrovnat s částí polské kultury - odborně známé jako plešky nebo fotbaloví chuligáni - a takové postavě přišít křesťanské motivy, aby vyvolali trošku té kontroverze. Navíc dlouhou dobu je již známo, že Poláci to s kinematografií umí a tak si u mě vysloužili jasnou pětihvězdu. Celou dobu tušíte, kam ten námět směřuje, ale závěr, to je jedno velký velkolepý zoufalství, navíc s tak dobře natočenou závěrečnou scénou, jako jsem u žádného jiného filmu dlouho neviděl. Klobouk dolů Poláci, zase jste mě dokonale oslnili totální filmařskou kvalitou a myšlenkami, které mi v hlavě pár dní budou rezonovat. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Problémy, se kterými se tam "kněz" potýká jsou hodně vesnické a asi Polské. U nás by nejspíš každému bylo šumák, kde je kdo pohřbený. Jako příležitost ke konfliktu to ale slouží dobře. Hlavní hrdina je docela cool a fandil jsem mu. Bavilo mě jak všem dával hlavičky. Konec mi, pánbů promine, přišel hodně nedoslovný. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Jo, jo. Když si ta nesmlouvavá, řádně mstivá a brutální starozákonní modla, před níž si nejeden žid dvakrát rozmyslel, než požádal manželky bližního či páchal jiná antisociální příkoří, nasmrkala s řádně vdanou pannou kolem roku -1 hipisáckého fakana, musela si holt přestat srát na hlavu. A tak upustila od svého zjevného pokrytectví a změnila se v dobrotivého novozákonního fousatého strejce, který za pouhý finanční příspěvek svému novému marketingovému korporátu, První Římskokatolické a.s., ba mnohdy dokonce i jen za několikrát zopakovanou básničku ožralému pedofilovi, bez problému odpustí každé kudlance jakoukoliv sebevětší kurvárnu. Tato krátkozraká politika snadné a bezbolestné psychické očisty má však za následek pouze to, že se mu ve stádečku přemnožily bezcharakterní, amorální panbíčkářské kundy, jejichž zcela prázdný kategorický imperativ se automaticky každotýdně dobíjí při nedělní chvilce na kolenou, popřípadě posvěcenou psychoterapií pravidelným svěřováním se s napáchanými zmrdstvy onomu certifikovanému požitkářskému pederastovi s mobilem na Ředitele, mnohdy morálně prohnilejšímu než ony samy. Pak jen „tytyty“ tlustým prstem, nějaké to srandopokání, a to i pro těžké mukly, a tak s čistým svědomím jedeme dál, znovu a klidně i vydatněji, protože Belzebubův rozžhavený pohrabáč v prdeli bez problému zažehnán a na světské sociální či morální standardy sere Bílý tesák. Po skvostném Smarzowského Kléru si kritickou situaci v PLR, s alarmujícím přetrvávajícím výskytem téměř sta procent rutinně pomatených kudlanek na kilometr čtvereční, vzali na paškál i neméně zajebiści Komasa a Pacewicz, kteří ve své výborné satiře roztomilými dilematy exponují právě výše popsané sociální nešvary a jdou docela na dřeň. A tak tu máme rypákovitého krimoše, co se samovysvětil na amatérského kněze, bandu budoucích kariérních muklů, rozhodně účinně napravovaných pravidelnými polepšovními mšemi, typicky zbožně blahoslavené obyvatele Górnych Pierdolic či zkorumpovaného lokálního impotenta, jehož pečlivě požehnaná stolárna produkuje boží prachy, všechny samozřejmě pravověrné katolíky, prosycené láskou k bližnímu svému a žijící jak jinak než dle urputně dodržovaných křesťanských zásad. Ale když už se konečně najdou černé ovce, které neváhají na celou tu Boží komedii veřejně ukázat prstem, je to rozhodně dobré znamení a budoucí předzvěst vítezství rozumu nad nehmotou a klauniádami. Pokud tam tedy záhy nenahradí boží diktát jen diktát nějakého toho „modernějšího“ zkurveného globálního korporátu s ještě prohnilejšími pseudomorálními kodexy pro kontrolu bezduchých loutek. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

I kdyby někdy Komasa & Pacewicz Farářův konec viděli, je to celkem jedno, protože tento film, ač vypráví o všem známých věcech (pokání, to, že nikdo z nás není bez hříchu, miluj bližního svého), je zpracován tak jinak a bravurně, že je to prostě až, nebál bych se té charakteristiky i přes téma filmu, "sexy." Taky jde o to, zda se na snímek dívá člověk bigotní, střední či liberál, já s ním ale nemám problém a téměř bez váhání napaluji 90%! ()

Galerie (89)

Zajímavosti (4)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v dedine Jaśliska, ktorá sa nachádza na juhovýchode Poľska, neďaleko Dukly resp. hraničného prechodu so Slovenskom. Časť natáčania, konkrétne akcia v bare na starej lodi, sa natáčala v dedinke Tabaszowa v Malopoľsku. (MikaelSVK)
  • Ve filmu se dva kněží baví mezi sebou o tom, kde studovali církevní školu. Daniel (Bartosz Bielenia) zmíní školu v Praze. Nemyslí tím však české hlavní město, ale čtvrť v polském hlavním městě Varšava, které je pojmenováno po svém českém protějšku. (vyfuk)
  • Když se herec Bartosz Bielenia (Daniel) ptal režiséra Komasy, proč si do role vybral právě jeho, režisér to odůvodnil, že si stovku uchazečů rozřadil na ty, kteří hráli dobře kněze a špatně kriminálníky a naopak. Bielenia údajně byl tak špatný v obou rolích, že v něm režisér viděl potenciál. (vyfuk)

Reklama

Reklama