• fragre
    ****

    Příběh opravdu ztrácí tempo, ale zase ta možnost vidět Prahu mírně omšelou (ale o to půvabnější a magičtější), bez davů turistů, řvavých reklam, prodejců ruských vojenských čepic, načinčaných podniků..... prostě Prahu k žití, to stojí za to. A z nostalgie 1* navíc. Taky si myslím, že se tam mihne mistr Zrzavý.(23.2.2010)

  • pytlik...
    ****

    Vůbec si nedokážu představit, jak to na Malé Straně muselo vypadat v sedmdesátých letech, v době husákovského baby boomu, když už o deset let předtím nebylo na ulici pro samé dítě kam plivnout. Taková koncentrace se jen tak nevidí. A zároveň je také jasné, že právě děti byly příčinou zaostávání socialismu za kapitalismem... protože se pořád někde motaly, zlobily a nedaly tak dospělým klid potřebný na pořádné budování (viz scénka s hasiči). Zajímavost: Kromě Vladyky, Krause a Prostenalu se zde poprvé před kamerou objevil i Krytinář, a to dokonce v hlavní roli. Pravda, nebyl vůbec vidět, jsouc zašitý v masce, ale ten jeho krokodýl byl jako živý!(4.1.2014)

  • Siegmund
    **

    Film začíná velmi slibně. Ale už asi v jedné třetině ztrácí děj na dynamičnosti. Jedna nudná a zdlouhavá scéna střídá druhou. Z nudy diváka nevytrhnou ani takoví herci jako Věra Ferbasová, Vladimír Menšík, Jan Libíček, Oldřich Nový nebo Jan Skopeček. Jejich role jsou ve filmu totiž víceméně zanedbatelné až nedůstojně trapné. Pokud bych měl tvůrce filmu za něco pochválit, tak zcela určitě za to, že točili film s tolika malými dětmi. Na znalce bych měl dotaz. Je muž, který se na začátku filmu na několik okamžiků objeví, jak vzhlíží k nebi na míč, skutečně malíř Jan Zrzavý nebo se mi to jen zdálo?(5.6.2008)

  • Pitryx
    **

    Jako dítě mne to minulo, neb já přece, jako kluk, nepůjdu na holčičí film, nééé? No, o nic jsem nepřišel. Proto pro mne vcelku milé překvapení ve druhé půli filmu, kdy začali hrát i dospělí a hon na zvěř dostal hned jiné rozměry. To už jsem se místy i bavil. No, film jsem sledoval kvůli filmografii Andrey Čunderlíkové, ale nepoznal jsem ji tam. Ani ostatní herce.(23.2.2018)

  • MickeyStuma
    ***

    Děti měli vždy rádi zvířátka a s velkou chutí by se o ně ještě radši starali. A to je hlavní motto tohoto rodinného filmu. Věra Plívová-Šimková tu poprvé prokázala své umění vést před kamerou malé děti, které tu zkutečně vystupují jako profesionální herci. Hodinová filmová povídka vyobrazuje dětský svět a jejich chování velice přesně. A doba vzniku, tedy léta šedesátá je značně znát. Ke konci snímku potěší účast hereckých legend, jako je třeba Oldřich Nový či Věra Ferbasová. V děckých rolích tu jsou např. Jan Kraus, Miroslav Vladyka a také Andrea Čunderlíková. Dětem uteče krokodýl a je na něj rozpoután hon. A film se mění v takovou nevinnou grotesku. Jinak má od začátku příběh poetické vyznění, které vlastně ukazuje dětské vidění a snění. A to, že tu společně vystupují děti s důchodcema jasně poukazuje na to, že není v nikým rozdílu a že fantazii a hravost můžou mít všichni bez rozdílu věku. Bohužel, na dnešní dobu je film už dosti těžkopádný a tak ani nepřekvapí, že je televizemi přehlížen.(10.11.2013)

  • - Knižní ilustrace k českému vydání jsou dílem Miloše Nesvadby. (NinadeL)

  • - Grigorij B. Jagdfeld a Nina V. Gernet napsali scénář k sovětskému dětskému filmu Děvočka i krokodil (1956), natočenému v roce 1957. Přepracovaný scénář k filmu vyšel jako dětská kniha. V češtině byla vydána pod názvem "Káťa a krokodýl". (lausik)

  • - Grigorij B. Jagdfeld a Nina V. Gernet napsali scénář k sovětskému dětskému filmu Děvočka i krokodil, natočenému v roce 1957. Přepracovaný scénář vyšel jako dětská kniha. V češtině byla vydána pod názvem Káťa a krokodýl. Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (NFA.cz)