• evapetra
    ****

    Kouzelné uličky a zákoutí staré Prahy se mění pod vedením režisérky v jedno velké dětské hřiště. Ve filmu mi přišla nejpovedenější ta část, kdy malá holčička zapojuje do hry doma nečekané objevené zvířecí kamarády. Pozdější honička za za zmizelými zvířaty mě bavila už trochu méně, ale užívala jsem si město a sympatické dětské herce. Bez většinou rádoby vtipného počínání postav v úlohách dospělých bych se klidně obešla, i když to byly excelentními komiky obsazené role. A nejde o tu postavu prodavače balónů, spousta poskakujících a poletujících balónků hravě poetickou atmosféru pěkně dotvořila.(1.3.2016)

  • MickeyStuma
    ***

    Děti měli vždy rádi zvířátka a s velkou chutí by se o ně ještě radši starali. A to je hlavní motto tohoto rodinného filmu. Věra Plívová-Šimková tu poprvé prokázala své umění vést před kamerou malé děti, které tu zkutečně vystupují jako profesionální herci. Hodinová filmová povídka vyobrazuje dětský svět a jejich chování velice přesně. A doba vzniku, tedy léta šedesátá je značně znát. Ke konci snímku potěší účast hereckých legend, jako je třeba Oldřich Nový či Věra Ferbasová. V děckých rolích tu jsou např. Jan Kraus, Miroslav Vladyka a také Andrea Čunderlíková. Dětem uteče krokodýl a je na něj rozpoután hon. A film se mění v takovou nevinnou grotesku. Jinak má od začátku příběh poetické vyznění, které vlastně ukazuje dětské vidění a snění. A to, že tu společně vystupují děti s důchodcema jasně poukazuje na to, že není v nikým rozdílu a že fantazii a hravost můžou mít všichni bez rozdílu věku. Bohužel, na dnešní dobu je film už dosti těžkopádný a tak ani nepřekvapí, že je televizemi přehlížen.(10.11.2013)

  • pytlik...
    ****

    Vůbec si nedokážu představit, jak to na Malé Straně muselo vypadat v sedmdesátých letech, v době husákovského baby boomu, když už o deset let předtím nebylo na ulici pro samé dítě kam plivnout. Taková koncentrace se jen tak nevidí. A zároveň je také jasné, že právě děti byly příčinou zaostávání socialismu za kapitalismem... protože se pořád někde motaly, zlobily a nedaly tak dospělým klid potřebný na pořádné budování (viz scénka s hasiči). Zajímavost: Kromě Vladyky, Krause a Prostenalu se zde poprvé před kamerou objevil i Krytinář, a to dokonce v hlavní roli. Pravda, nebyl vůbec vidět, jsouc zašitý v masce, ale ten jeho krokodýl byl jako živý!(4.1.2014)

  • fragre
    ****

    Příběh opravdu ztrácí tempo, ale zase ta možnost vidět Prahu mírně omšelou (ale o to půvabnější a magičtější), bez davů turistů, řvavých reklam, prodejců ruských vojenských čepic, načinčaných podniků..... prostě Prahu k žití, to stojí za to. A z nostalgie 1* navíc. Taky si myslím, že se tam mihne mistr Zrzavý.(23.2.2010)

  • Pitryx
    **

    Jako dítě mne to minulo, neb já přece, jako kluk, nepůjdu na holčičí film, nééé? No, o nic jsem nepřišel. Proto pro mne vcelku milé překvapení ve druhé půli filmu, kdy začali hrát i dospělí a hon na zvěř dostal hned jiné rozměry. To už jsem se místy i bavil. No, film jsem sledoval kvůli filmografii Andrey Čunderlíkové, ale nepoznal jsem ji tam. Ani ostatní herce.(23.2.2018)

  • - V roli špunta ve filmu debutoval tehdy šestiletý Miroslav Vladyka. V roli Pepíka Nováka se zde představil pětiletý Marek Vašut, pro kterého to bylo vůbec první filmové představení. (Karlos80)

  • - Knižní ilustrace k českému vydání jsou dílem Miloše Nesvadby. (NinadeL)

  • - Grigorij B. Jagdfeld a Nina V. Gernet napsali scénář k sovětskému dětskému filmu Děvočka i krokodil, natočenému v roce 1957. Přepracovaný scénář vyšel jako dětská kniha. V češtině byla vydána pod názvem Káťa a krokodýl. Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (NFA.cz)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace