Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Gael García Bernal, Fele Martínez, Daniel Giménez Cacho, Lluís Homar, Javier Cámara, Alberto Ferreiro, Pau Poch, Leonor Watling, Petra Martínez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Madrid 1980. Úspěšný režisér Enrique Serrano už dlouho marně hledá námět, který by ho zaujal, když k němu náhle vpadne neohlášená návštěva. Enrique hned nepozná svého někdejšího spolužáka Ignacia, jenž ho přišel požádat o roli, a snaží se ho zbavit, přestože mu připomene minulost. Po jeho odchodu se ale začte do rukopisu novely, který mu Ignacio nechal, a začnou v něm ožívat vzpomínky. V 60. letech se jako chlapci setkali v jezuitské koleji, kde spolu objevovali film, ale také lásku, sex a strach. Svědkem i hlavním aktérem jejich probuzení byl tehdy otec Manolo, ředitel ústavu a profesor literatury, zosobňující dvojtvářnost náboženských institucí této doby. Příběh, jehož autorem je Ignacio, zaujme Enriqua natolik, že po někdejším intimním příteli, s nímž se pak setkal znovu jen jednou v 70. letech, začne pátrat. Je mu jasné, že objevil námět, na který čekal, a je odhodlán natočit podle něj film. Netuší ale, k jakým odhalením ho pátrání po bývalém příteli dovede. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (253)
Barvité almodóvarovské melodrama (byť tentokrát kapku šmrncnuté kriminálním thrillerem) má komplikovanou vyprávěcí strukturu, ale autor se nesnaží, aby se v příběhu divák ztratil, jen používá celou řadu vypravěčů k zachycení složitého vztahu řady postav ze všech úhlů. Film je také dobrý důkaz toho, že výzva k toleranci se dá vést zároveň s útokem proti církvi. ()
║Rozpočet $5miliónov║Tržby USA $5,211,842 ║Tržby Celosvetovo $40,273,930║ Konečne príbeh kde sa nepriamo rypne aj do úchylackých kresťanov a ich praktikám vedúcim k nivočeniu existencie mladých ľudí. Potom aké to ma relatívne následky, nám už ukáže tento film inšpirovaný skutočnými osobami. Almodóvar zvláda prácu s hercami a časovými rovinami, kde je riadna poprepletanosť ale našťastie žiaden miš-maš, bravúrne, všetko pekne odsýpa, občas niečo aj pobaví či zarmúti. /80%/ ()
Trochu zklamání, moje očekávání nebyla naplněna. Myslel jsem si, že film bude hlavně o postupném odhalování tajemství ohledně zneužívání dětí/dítěte chlípným církevním příslušníkem a dopadu tohoto jednání na oběť a její život. Čehož se mi však dostalo v docela malé míře, protože místo toho zde řešil příběh homosexuálů/transvestitů, a gradace či nějaká silnější odezva se nekonala žádná (navíc, onen zneužívaný nešťastník byl "jinak" zaměřený bez zásahu církevního činitele). A když si člověk odmyslí právě tuto nevyužitou a vpravdě ani pořádně nerozvedenou "krimi" zápletku, zbude mu vlastně jen docela tuctový (a místy lehce nudný) příběh o několika gayích a vztazích mezi nimi. A ani herci a jejich velmi dobré výkony už tento film z průměru nevyzvednou. ()
Keď sa dá na režiséra spoľahnúť, tak je to pre diváka veľmi príjemný pocit. Almodóvar je presne ten prípad. Už to nie sú tie pod predkožku sa zarývajúce zázraky typu Spútaj ma, Na dno vášne alebo Všetko o mojej matke. Ale kto by už len po týchto takmer geniálnych výkonoch čakal ďalšiu akceleráciu? Ja nie, mne úplne stačí, že mi Almodóvarove posledné filmy robia dobre... Ani nemám čo dodať, je to presne tak - robia mi krásne a úplne obyčajne dobre! Ideálny, inteligentný relax, kedy sa jedným kútikom úst neprestávate usmievať, špičkou jazyka labužnícky mľaskať a v nestráženom momente možno aj vypustíte nejakú tú slzu... Osobne si dosť cením tieto návraty do dôverne známych vôd a nejaký ten úplne nový prameň mi nijako mocno nechýba. I keď ...no, rád sa nechám prekvapiť. Pretože na Almódovara sa dá skrátka spoľahnúť!!! [70%] ()
Nějaké Alodóvarovy filmy jsem viděl již kdysi dávno a nevěnoval jsem jim moc pozornosti. Teprve nyní asi dozrál čas, abych se mohl na takovéto filmy dívat. Špatnou výchovu jsem si pustil, když jsem měl na nějaký ten art film vysloveně náladu a dost mi sedla. Příběh se napínavým způsobem rozuzlovává po celou stopáž filmu, takže nás čeká každou chvíli nějaké to překvapení. Špatná výchova je také velmi vydařená po estetické stránce, téměř všechny záběry jsou uspořádány do líbivých barevných kompozic. Hudba tyto vizuální orgie skvělě doprovází. Bernal má odvahu, že si střihnul takovouhle roli, je to dobrý herec. ()
Galerie (54)
Photo © Focus Features
Zajímavosti (8)
- Mexický herec Gael García Bernal se musel nejdříve perfektě naučit španělský přízvuk, než s ním byl Pedro Almodóvar ochoten diskutovat o jeho přijetí. (Tereza666)
- Psaní scénáře trvalo Almodóvarovi celou dekádu. Jako východisko mu posloužila autobiografická povídka, kterou napsal ještě jako teenager. (imro)
Reklama