Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři reportéři a jejich dámská konkurence na stopě špionážní aféry. Dá jim to hodně shánění a hodně rádoby elegantní konverzace a zpěvu, aby světový mír byl zase jednou zachráněn... Jediný zvukový a poslední (a velmi nepodařený) film slavného režiséra z němé éry Přemysla Pražského. (oficiální text distributora)

Recenze (10)

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Nemohla jsem to ohodnotit pěti hvězdičkami jako spolukomentátorka NinadeL, i když s jejím komentářem nelze než souhlasit. Stejně tak by se ale dalo souhlasit i s ostatními. Pokusím k těm jejich komentářům připojit i něco svého. Tak předně námět jako takový byl vzhledem k tomu, že v sousedním Německu se právě dostal k moci Hitler, velmi zajímavý, ale mně osobně se jeho zpracování nelíbilo. Což o to, v nádherně zasněžených Krkonoších roku 1933 bych si i já ráda zalyžovala, stejně jako spolukomentátor Marthos, i když bych dala přednost spíše společnosti Toníka Novotného než Lídy Baarové. Na mém hodnocení se promítne, bohužel, kromě špatné kvality dochovaného záznamu, že jsem neviděla kromě Sv. Václava z roku 1929 žádný němý film a ten viděný mě zrovna dvakrát neoslovil. Už na svém profilu uvádím, že neumím ohodnotit práci režiséra, inu fakt neumím, ale tady mi to připadalo, že chytit se Šimáčkova námětu někdo z režisérů nastupující generace (rozuměj těch, co už v éře němých filmů netočili), dopadlo by to mnohem líp. Nicméně si, kromě dobrého (a pěkného;-)) hereckého obsazení, cením závěru filmu a to i přesto a nebo možná právě proto, že všichni víme, co přišlo o pět let později, kdy došlo k podobnému rozhodování (i když v mnohem větším měřítku) a tento film jako by měl i jakousi vizi nebo předtuchu. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jediný výlet Přemysla Pražského do režie zvukového filmu patří z historického hlediska k tomu nejzajímavějšímu, čím lze doložit návaznost obou epoch. Pražský z formálního hlediska jen mechanicky vyměnil mezi titulky za dialogy a jinak pracoval tak, jak bylo ještě před třemi čtyřmi lety zcela běžné. Je pikantní akceptovat takový film, který běžně používá rámování detailů a zobrazuje tak tváře, které s němým filmem už nepřišly do styku (Baarová, Novotný, Eliáš...). A zároveň tak dává šanci zkušenějším, pracovat dvojím způsobem (Gruss, Rogoz a především velikán J. W. Speerger). Samotný akční příběh situovaný do hor zajímavě navazuje na podobně situované horské děje, ať už to byl v minulosti Bílý ráj nebo Sněženky. Nadto téma vyzvědačů a špionů v českém prostředí vždy působí svěže a neokoukaně. ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Špionážní klasický český snímek z počátku třicátých let, který svým námětem jistojistě budí zvědavost. Při současném pohledu, jak po technické stránce, tak i po stránce scénáristické, však obsahuje nemálo chyb a nepatřičností, ale jako předobraz slavných bondovek funguje dobře. Narážka je hlavně na scény ze zimních hor a lyžovaček, kterými jsou bondovky pověstné. Příběh začne obyčejným, avšak zvláštním, inzerátem v novinách, kterého si všimnou tři mladíci, kteří se zrovna stali majiteli onoho novinového plátku, ve kterém inzerát vyšel. Obsahoval kódy, ty se jim podařilo rozluštit a na česko-německé hranici se tak následně začaly dít věci. Snímek jako svůj první zvukový film natočil herec, scenárista a převážně výrazný režisér němých filmů Přemysl Pražský, pro kterého to bohužel skončilo fiaskem. Diváci film prostě nepřijali a tak se stalo, že sklamaný režisér z neúspěchu s filmovou režii nadobro skončil. Natáčelo se v Krkonoších v zimním období a navíc v noci, což na svou dobu a vlivem dobové techniky určitě nebylo nic jednoduchého. Nakonec, právě na technické stránce filmu je to hodně znát. Námět není špatný a má potenciál, jen je potřeba to do scénáře o něco lépe zpracovat. A rozhodně by stálo za úvahu natočit remake. Takovýto ryze český filmový počin na to rozhodně má. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Nesmyslně napsané, bezhlavě zrežírované, dementně sestříhané (sekvence rvačky psa s policistou) a zahrané tak, že jsem si dlouhé desítky minut myslel, že L.Baarová hraje dvě různé postavy (nejspíš identická dvojčata). Zbývají krásy zasněžených Krkonoš a myšlenka, že pes (který byl tak inteligentní, že by ten film nejspíš natočil mnohem líp než Pražský) je čestnější než člověk. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Přemysl Pražský byl určitým fenoménem své doby. V období němé kinematografie si vydobyl pověst zručného rutinéra, který dokázal pozvednout jinak lokální charakter českého filmu na mezinárodní úroveň prostřednictvím působivého Batalionu s Karlem Hašlerem v hlavní roli. Pražského nesnadnou pozici v bezprostředně následujícím období, kdy se jen stěží pokoušel adaptovat v nových podmínkách, nejlépe ilustruje jeho jediný zvukový film Sedmá velmoc. Ten je inscenován v pomalém, nedialogovém tempu a svým způsobem pokračuje v zavedených stereotypech; ty se ovšem dostávají do ostrého kontrastu se soudobou produkcí, která si mezitím osvojila moderní prostředky filmové praxe. Technickým nedostatkům bohužel podléhá i jinak atraktivní téma, tedy nevyhnutelnost česko-německého konfliktu, nabývajícího na intenzitě zvláště v letech mnichovské krize. Herecky velmi proměnlivé, nestravitelně přehnaná gesta a výrazy nejspíše nenaleznou pochopení u současného diváka. Pro Lídu Baarovou Pražského film neznamenal víc, než další zajímavý experiment, ostatně její popularita se už tehdy pohybovala v hvězdných výšinách. Do nich vystoupala až o dva roky později, když byla angažována společností UFA do svého prvního zahraničního filmu Barcarola. ()

Zajímavosti (1)

  • Filmovanie prebiehalo v Krkonošiach. (dyfur)

Reklama

Reklama