• elizabeth_ba
    ***

    Nemohla jsem to ohodnotit pěti hvězdičkami jako spolukomentátorka NinadeL, i když s jejím komentářem nelze než souhlasit. Stejně tak by se ale dalo souhlasit i s ostatními. Pokusím k těm jejich komentářům připojit i něco svého. Tak předně námět jako takový byl vzhledem k tomu, že v sousedním Německu se právě dostal k moci Hitler, velmi zajímavý, ale mně osobně se jeho zpracování nelíbilo. Což o to, v nádherně zasněžených Krkonoších roku 1933 bych si i já ráda zalyžovala, stejně jako spolukomentátor Marthos, i když bych dala přednost spíše společnosti Toníka Novotného než Lídy Baarové. Na mém hodnocení se promítne, bohužel, kromě špatné kvality dochovaného záznamu, že jsem neviděla kromě Sv. Václava z roku 1929 žádný němý film a ten viděný mě zrovna dvakrát neoslovil. Už na svém profilu uvádím, že neumím ohodnotit práci režiséra, inu fakt neumím, ale tady mi to připadalo, že chytit se Šimáčkova námětu někdo z režisérů nastupující generace (rozuměj těch, co už v éře němých filmů netočili), dopadlo by to mnohem líp. Nicméně si, kromě dobrého (a pěkného;-)) hereckého obsazení, cením závěru filmu a to i přesto a nebo možná právě proto, že všichni víme, co přišlo o pět let později, kdy došlo k podobnému rozhodování (i když v mnohem větším měřítku) a tento film jako by měl i jakousi vizi nebo předtuchu.(11.11.2013)

  • lucascus
    ****

    Dobrý námět, dobré obsazení, ale zfilmované to je celé velice chaoticky. Když jsem se dodíval, tak jsem nedokázal pochopit o čem to bylo, ale úžasná příroda a zasněžené hory jsou skvělé....vyvolávalo to ve mě pocity, aspon na chvíli se vyskytnout na stejném místě spolu s herci.(8.11.2009)

  • kinderman
    *

    Nesmyslně napsané, bezhlavě zrežírované, dementně sestříhané (sekvence rvačky psa s policistou) a zahrané tak, že jsem si dlouhé desítky minut myslel, že L.Baarová hraje dvě různé postavy (nejspíš identická dvojčata). Zbývají krásy zasněžených Krkonoš a myšlenka, že pes (který byl tak inteligentní, že by ten film nejspíš natočil mnohem líp než Pražský) je čestnější než člověk.(26.2.2013)

  • NinadeL
    *****

    Jediný výlet Přemysla Pražského do režie zvukového filmu patří z historického hlediska k tomu nejzajímavějšímu, čím lze doložit návaznost obou epoch. Pražský z formálního hlediska jen mechanicky vyměnil mezi titulky za dialogy a jinak pracoval tak, jak bylo ještě před třemi čtyřmi lety zcela běžné. Je pikantní akceptovat takový film, který běžně používá rámování detailů a zobrazuje tak tváře, které s němým filmem už nepřišly do styku (Baarová, Novotný, Eliáš...). A zároveň tak dává šanci zkušenějším, pracovat dvojím způsobem (Gruss, Rogoz a především velikán J. W. Speerger). Samotný akční příběh situovaný do hor zajímavě navazuje na podobně situované horské děje, ať už to byl v minulosti Bílý ráj nebo Sněženky. Nadto téma vyzvědačů a špionů v českém prostředí vždy působí svěže a neokoukaně.(30.7.2009)

  • Marthos
    ***

    Přemysl Pražský byl určitým fenoménem své doby. V období němé kinematografie si vydobyl pověst zručného rutinéra, který dokázal pozvednout jinak lokální charakter českého filmu na mezinárodní úroveň prostřednictvím působivého Batalionu s Karlem Hašlerem v hlavní roli. Pražského nesnadnou pozici v bezprostředně následujícím období, kdy se jen stěží pokoušel adaptovat v nových podmínkách, nejlépe ilustruje jeho jediný zvukový film Sedmá velmoc. Ten je inscenován v pomalém, nedialogovém tempu a svým způsobem pokračuje v zavedených stereotypech; ty se ovšem dostávají do ostrého kontrastu se soudobou produkcí, která si mezitím osvojila moderní prostředky filmové praxe. Technickým nedostatkům bohužel podléhá i jinak atraktivní téma, tedy nevyhnutelnost česko-německého konfliktu, nabývajícího na intenzitě zvláště v letech mnichovské krize. Herecky velmi proměnlivé, nestravitelně přehnaná gesta a výrazy nejspíše nenaleznou pochopení u současného diváka. Pro Lídu Baarovou Pražského film neznamenal víc, než další zajímavý experiment, ostatně její popularita se už tehdy pohybovala v hvězdných výšinách. Do nich vystoupala až o dva roky později, když byla angažována společností UFA do svého prvního zahraničního filmu Barcarola.(30.7.2009)

  • - Filmovanie prebiehalo v Krkonošiach. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace