Obsahy(1)
Temné drama v hlavní roli s nečekaně maniakálním Štěpánem Kozubem a labilní hrdinkou v podání Pavly Gajdošíkové. Kateřina s Robertem vychovávají malou dcerku v luxusní vile, těžko však jejich domácnost nazvat harmonickou. Dospělý Viktor žije s matkou v polorozpadlém domě na samotě, jejich soužití však není o nic zdravější. Osudy dvou dysfunkčních rodin se protnou v ambiciózní temné příběhové mozaice, která si Lynchovsky pohrává s divákovou potřebou vytvářet si domněnky o tom, kdo je oběť a kdo pachatel. (Bionaut)
(více)Videa (1)
Recenze (91)
Toto bola seriózna bolesť. Ani na triezvo, ani po pivku, stále som si myslel, že podanie plastovou vidličkou je lepší spôsob, ako tráviť čas, jak pri tomto filme. Kým sa to dostane do nejakej zrozumitelnej roviny a tie shoty začnú dávať aspoň trochu zmysel, je divák unudený a dezorientovaný. Kozub neukázal nič a v tomto smere majú bratia češkovia lepších psychoušov. Gajdošíková aspoň mala tielko, aj keď v Chybách bola perfektná, tu nevyužitá. Križka pri písaní scenáru trochu prefúkal. Neni to film na bežné pozretie no. 1 z 5 ()
Z nějakého důvodu se tu lidi bojí dát nejvyšší hodnocení, i když v jejich komentáři člověk nenajde jedinou výhradu. Já se 5* nebojím: děj byl pořádně napínavý, o nějaké předvídatelnosti nemohlo být řeči, atmosféra a herecké výkony byly na výbornou, rozdělení příběhu na části ve stylu Pulp Fiction je dnes už osvědčené ozvláštnění... Je tu jen otázka, jestli bude pro diváky Kozub v té roli uvěřitelný i do budoucna; přece jen když jsem tenhle thriller viděl já, tak ještě Kozub nebyl tak známý jako dnes, kdy vystupuje v reklamách, chystají se stand-upy... Ale snad jo. Snad čas potvrdí, že si ten film zaslouží víc než 62 %. ()
Super nečekaný koncept a styl vyprávění, nad kterým si divák může krásně lámat hlavu a ještě ke všemu mu to ve finále dá smysl! Má to hlavu a patu a je tu poznat režisérský talent. Na herectví Štěpána Kozuba sice teprve začínám přicházet, ale do role utlačovaného psychopata se stoprocentně hodí. Emil Křižka je asi jediný český režisér, jehož budoucí tvorbu budu nadále sledovat. Hraně zlomu tudíž ráda pro motivaci přilepším. ()
V zemi, kde žánrová tvorba skoro neexistuje, je vydařený psychothriller událostí. Emil Křižka navíc zvolil vyprávěcí formu typu puzzle, kde spousta scén nejdříve moc nedává smysl, protože se teprve časem dozvídáme, co jim bezprostředně předcházelo. Celou dobu také drží hutnou atmosféru a díky minimu postav působí film sevřeným dojmem. Domácím žánrovým filmem roku tak nakonec nebudou Shoky & Morthy, ale Štěpán Kozub je u toho stejně. Asi to nebude náhoda. (V kinosále jsem seděl sám, takže žánrové publikum u nás zjevně neexistuje.) ()
Líbila se mě hra s divákem. Film se před svou polovinou zlomí a začne s vysvětlováním situací z první poloviny, které byly úmyslně podávány z určitého úhlu, aby diváka zmátly. Film je mnohem chytřejší než se na první pohled zdálo. 70% a zároveň uznání, protože podobný film jsem u nás prakticky neviděl. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (4)
- Hudbu k filmové písni „Kdybych“ složil Jakub Rataj, text je z pera zpěvačky, skladatelky a textařky Barbary Kanyzové, která ji nazpívala se Štěpánem Kozubem. (sator)
- Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 3 miliony korun. (SONY_)
- Hrana zlomu je vůbec prvním filmem, který vyšel pod hlavičkou žánrové platformy Planet Dark. (Bionaut)
Reklama