poster

Requiem pro panenku

  • anglický

    Requiem for a Maiden

Drama / Thriller / Psychologický

Československo, 1991, 94 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Krissty
    *****

    Tento film Filipa Renče patří už několik let k mým nejoblíbenějším. Skutečné události se sice nedrží zrovna věrně, ale jak řekl sám režisér, skutečnou událostí se pouze inspiroval a podle mě to filmu na kvalitě rozhodně neubralo. Mladičká Aňa Geislerová ve snímku stejně jako Barbora Hrzánová a (jako vždy skvělá) Eva Holubová předvádí úžasný herecký výkon.. A ta atmosféra.. Úžas!(12.12.2011)

  • Sandiego
    *****

    Jeden z vrcholů porevoluční kinematografie - strhující, temný a atmosferický snímek s výbornými hereckými výkony. Hlavní devizou je bezesporu síla atraktivního námětu, kterého se Renč zhostil s překvapivou zručností (vzhledem ke složité době vzniku). A za zmínku rozhodně stojí přesná OSukupova hudba, jež dala vzniknout písni Requiem od L. Bílé, kterou můžu poslouchat dokola a dokola.(30.4.2006)

  • B!shop
    *****

    Od Renče jsem zatim videl jen Roman pro zeny, coz byla sice hodne dobra komedie, ale ne nic zasadniho, takze jsem necekal ze Requiem bude takova rezba. Misty mi to hodne pripominalo Prelet nad kukaccim hnizdem, kterymu se to samozrejme nevyrovna, ale i tak tenhle film stoji za to. Mlada Anna Geislerova svou roli zvladla na svuj vek vyborne a ostatni sverenkyne v ustavu vypadaly jako by to ani nehrali, vcetne Bary Hrzanovy, proste parada. Jednoznacne mi ale nejlepsi prisla Eva Holubova, kterou znam vetsinou z komedii a ze samejch kladnejch roli, ale tady byla tak husta, ze film misty pripominal horor, cemuz taky pomohla hodne dobra atmosfera a vyborna hudba. Tohle se Rencovi fakt povedlo, jak po reziserske, tak i po herecke strance.(13.3.2006)

  • Morien
    ****

    Hledám správná slova... Jsem nezatížena skutečnými událostmi a ani na film nehodlám pohlížet jako na ovlivněný reálným předobrazem. Líbil se mi podobným způsobem jako třeba Orwellův román 1984 nebo film Dogville - lidi jsou svině. Z dnešního pohledu (2008) mi film už přijde jako "klasický", asi že už jsem viděla hodně podobných snímků, které třeba vznikly až poté, ale dostaly se ke mně dřív. Proto mě nepřekvapily ani herecké výkony zejména "fašistických soudružek", neboť dneska je jasné, že jsou to skvělé herečky. Renč se možná trochu přecenil (v herecké poloze), ale když mlčel a jenom koukal, byl krásně démonický (ale ne tak jako v Nesmrtelné tetě). Pro vyvažující efekt mi chyběla nějaká výrazně kladná postava - protože hlavní hrdinka to rozhodně nebyla (ač donucena, byla to vlastně vražedkyně, a nemocná nebyla, čili plně odpovědná za své činy).(14.5.2008)

  • -bad-mad-wolf-
    **

    Tenhle film je sice prachsprostá pseudoumělecká póza, nicméně i tak stíhá vyplnit kolonku "nejlepší Renčův film". Hrůzná je jistě událost, na jejíž motivy Requiem vzniklo, film samotný se však na její hrůznosti pouze veze a nijak sugestivně dané události nelíčí. Vychovatelky jsou svině a chovanky chudáci, to je vše, co jsem si odnesl - skutečný psychologický teror zůstal doma. A co měla znamenat postava Vikiho, po celý film bezvýznamná a v závěru akčně jednající, život riskující? Režisérova samolibá onanie, nebo se tam tehdy opravdu někdo takový připletl? Heroicky napadl nečinné hasiče a vrhl se bez bázně po hlavě do hořícího domu? Stejně kostrbatá, případně rovnou pořádně přitažená za koule, jsou všechna schémata ve filmu, kde se celkově ani nic moc neděje. Plusem jsou rozhodně herecké výkony, především tehdy patnáctileté Geislerové, ale skvělá je i fašizoidní Holubová (konečně v roli, kde jsem jí vždycky chtěl vidět). Soukupova hudba sedla tématu dokonale.(9.4.2008)

  • - Závěrečné titulky divákům odhalují, jaké tresty si od soudu hlavní hrdinky odnesly, přičemž tresty odnětí svobody ve filmu znázorněné jsou skutečné tresty, které kdysi v případu padly. (fiLLthe3DD)

  • - Johanka (Barbora Hrzánová) je založena na skutečné osobě, avšak oproti filmu neuhořela, nýbrž si zlomila vaz po nešťastném pádu ze schodů, když se jí Eva Kováčová snažila pomoci. (fiLLthe3DD)

  • - Přestože se na začátku filmu objevuje, že snímek je podle skutečné události, Filip Renč uvedl: "Případ z roku 1984 jsem využil jen jako motiv, Requiem je umělecký film." (Dlee)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace