Režie:
Fernando MeirellesScénář:
Anthony McCartenKamera:
César CharloneHudba:
Bryce DessnerHrají:
Anthony Hopkins, Jonathan Pryce, Juan Minujín, Luis Gnecco, Cristina Banegas, María Ucedo, Renato Scarpa, Sidney Cole, Achille Brugnini, Federico Torre (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Mezi papežem Benediktem XVI. a budoucím papežem Františkem vzniká překvapivé přátelství a v katolické církvi dochází ke zlomovému bodu. Inspirováno skutečnými událostmi. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (332)
Vynikajicne nasnimana konverzacla dvou stariku. Z hlediska vyrovnanosti byl Ratzinger scenaristicky ponekud v nevyhode na to, ze je bran za intelektuala, ale reziser se holt vice zameril ma dobraka Frantiska. Za me tempo filmu ztracelo prilis dlouhymi flashbacky, ale byla to jen drobnost v grandiozni herecke show. ()
Film má dve hlavné roviny. V jednej sledujeme rozhovory dvoch pápežov a tie sú vďaka ich charizmatickým predstaviteľom dostatočne pútavé aj keby sedeli pred televízorom a kukali na futbal. Vďaka nim až tak nevadí ich čiernobiele stvárnenie. Jeden je extrémne konzervatívny s prísnym výrazom a druhý je liberál s vrelou tvárou. Je jasné komu sa nadržiava. Okrem iného aj tým, že v druhej rovine je film životopisom toho liberála a vďaka mnohým flashbackom sledujeme jeho životný príbeh. Tie ma vôbec nebavili. Bez nich by to bol oveľa lepší film. Takže celkovo to je celkom pôsobivý film z prostredia, ktoré ma normálne vôbec nezaujíma a bolo poučné o ňom niečo zistiť a na x ďalších rokov nechcem o cirkvi zase nič počuť. 6/10. ()
Herecký koncert ústredného dua, ktorý o viere a jej nutnosti vypovedá viac, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Poľudštenie je v tomto prípade strašne dôležité. Núti diváka zo začiatku, aby si vybral stranu, len aby následne ( ak si to voči sebe dovolí) pocítil voči obom predstaviteľom obrovské pochopenie. Na tak komorný príbeh je tu množstvo láskavého humoru. Silné a nepríjemné scény majú realistický presah a zároveň je tu priestor pre minimalistické potešenie z obrazu, zvuku a hudby. Meirelles veľmi svedomito a hravo predvádza svoju fascináciu týmito dvomi postavami a robí nám ich emočné bližších. Pre mňa príjemné prekvapenie. Bavil som sa a ocenil som o čom film rozpráva. A dokonca aj to o čom nerozpráva. Je smutné, že po takýchto rozhovoroch a osobnostiach je cirkev stále tam, kde je. ()
Papež jede! Už má jeden seriál o dvou řadách a teď i celovečerák. No aby se z něj v dalších letech nestal akční hrdina! Tak předně film opravdu není o Benediktu a Františkovi, což není nic překvapivého. Je to spíše film o dialogu dvou rozdílných osobností a jejich sbližování. Emeritního papeže Benedikta mi prosím nehaňte, je to vynikající teolog a číst jeho knihy je famózní zážitek. Film se navíc vyvíjel ve stylu zlej skopčák Benedikt versus hodnej máčo Francesco. Ale já naštěstí nečekal, že dostanu dokument o skutečných osobách. A to, co jsem dostal, je vskutku zručná řemeslná filmařina okořeněná úchvatnými hereckými výkony Hopkinse i Pryce - a to zdůrazňuju. Dlouho jsem nebyl tak nadšen z hereckého umění. Jsem si téměř jistý, že oba skuteční muži se museli při sledování tohoto filmu náležitě bavit. Film, který mohou bez rizika sledovat i nevěřící. Jen verbal vyplodil tak hloupý komentář, až si kladu otázku, jestli vůbec pochopil, o čem že ten film vlastně je. ()
Veľmi zaujímavé pojednanie medzi akoby dvomi líniami kresťanstva stvárnený mega hereckými výkonmi. Ja osobne som stále udivený, že bývalý pápež sa vzdal úradu, film sa snaží odhaliť pozadie. Avšak isto sa tým budú rôzne katolibánske kliky, keďže nový pápež František je omnoho liberálnejší. Ten sa konečne pýta otázky, ktoré by sa mal pýtať každý správny kresťan a nielen slepo nasledovať príkazy najbohatšej inštitúcie na svete, akou katolícka cirkev nepochybne je. Prečo hovoríme o celibáte ako nedotknuteľnom, keď bol stanovený až v 11. storočí a to len preto, aby sa nededili cirkevné majetky? A čo taký inštitút spovede, odpustky a ďalšie cirkevné sviatosti stanovené takisto až v druhom tisícročí a opäť len zo zištných pohnútok? Tých otázok a polemík je naozaj veľmi veľa a rozhovory medzi Hopkinsom a Pryceom sú to najlepšie, čo vo filme uvidíte. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (15)
- Jonathan Pryce sledoval různé záběrů papeže Františka z YouTube, aby se připravil na svoji roli. (ČSFD)
- Záběry ze Sixtinské kaple se ve skutečnosti nenatáčely přímo ve Vatikánu. Pro potřeby filmu byla vytvořena replika kaple ve studiích v Římě, jež byla ve skutečnosti ještě o pár centimetrů větší než původní Pontelliho svatostánek. Stejně tak se většina interiérových záběrů nenatáčela přímo ve Vatikánu – filmaři by jednoduše nedostali patřičná povolení – ale na alternativních lokacích na předměstí Říma. (radekgfx)
- Po závěrečných titulcích je ještě jeden záběr. (griph)
Reklama