Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Jean Reno, Gary Oldman, Natalie Portman, Danny Aiello, Peter Appel, Willi One Blood, Michael Badalucco, Ellen Greene, Elizabeth Regen, Frank Senger, Maïwenn (více)Obsahy(2)
Záhadný Leon (Jean Reno) je elitním newyorským nájemným zabijákem. Když jsou vyvražděni jeho sousedé, Léon se stává neochotným ochráncem jediného, kdo masakr přežil - dvanáctileté Mathildy (Natalie Portman). Ta ovšem nechce ochranu, ona prahne po pomstě. Od elektrizujícího nástupu až po fatální zakončení je LEON nabitý nekonečnou kaskádou akce a napětí. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 478)
Leon, jako očekávaný potomek Viktora Čističe, si svou cestu na filmové plátno musel najít. Menším překvapením je to, že po této cestě nejde sám, neboť vedle něj, se zarputilým výrazem v tváři, cupitá školu flákající Mathilda, což v součtu dává netradiční, výškově i věkově zcela nesourodý pár. Ačkoli na sobě obvykle nepozoruji sklony k voyerismu, tak do domácnosti této dvojice nakukuji často a rád. Za jediný Bessonův prohřešek považuji skutečnost, že mi director's cut v českém jazyce doposud zdárně uniká a s náhodně viděnou německou verzí jsem měl nepatrné jazykové problémy. ()
LEON je jedním z filmů, který je, jak se říká, "téměř dokonalý". Besson skvěle rozebírá vztah "uklízeče" Leona a malé holčičky Mathildy, která se mu připletla do jeho jednoduchého života. Podporován je vynikajícími hereckými výkony ze stran Jeana Rena, úžasně roztomilé Natalie Portman a nechutně hnusného záporáka Garyho Oldmana. Zábavné i smutné vyprávění o pomstě, o životě i o smrti. ()
Rozhodně Bessonův nejlepší film a ve srovnání s tím co plodí, v posledních letech, je téměř neuvěřitelné, že bývaly časy, kdy točil tak procítěně a promyšleně. A s výborným obsazením. Jean Reno jako zabiják Leon je dechberoucí, a když na scénu přijde Natálka (tady se k ní ta zdrobnělina ještě opravdu hodí) a pomalu se začne rozvíjet dojemný a drastický příběh, je to opravdová dokonalost. Tak talentované a nádherné "nálezy" by mohly přicházet častěji. Leonův vztah k Matildě a samozřejmě naopak je krásný a i když se může zdát občas na hranicích extrému, perfektně zapadá do konceptu. Nemůžu samozřejmě opomenout ani Oldmana, který představuje další ze svých šílených kreací a jeho padouch je přesně tak slizký a podivínský, jak se to k Lucovi hodí. Po technické stránce taktéž perfektní práce, akční scény jsou úžasné (závěr či úvod) a rozhodně je to další film, který splnil svůj účel stoprocetně. Pobavit i nasytit mysl.. ()
Leon je báječný a intenzivní film. Jean Reno hraje svou roli "uklízeče" s neuvěřitelnou jemností. Nejdynamičtějším prvekm filmu je nepopiratelně Gary Oldman, jeho postava je divoce sadistický a křivý agent Dee, drogově závislý. Jeho posedlosti jej přivádějí k pokraji absolutního šílenství. Opravdu, toto je doposud nejtemnější Oldmanův výkon, hodný Oskara. Luc Besson natočil opět jeden ze svých brilantních kousků. ()
Jean Reno byl vždycky můj oblíbenec, o to víc s podivem, že jsem si Leona tak dlouho šetřil. Ani jsem moc nezkoumal o čem film pojednává a o to víc mě teda dostal, jelikož jsem čekal spíše konvenčního zabijáka, přesně ve stylu prvních 15 minut Leona, ovšem na místo toho jsem koukal na skvěle napsaný a zrežírovaný thriller, který dal filmovému světu nejen Natalii Portman, ovšem také neortodoxního záporáka, kterého brilantně ztvárnil Gary Oldman. V rámci řežisérského 130 minutového sestřihu jsme svědky rozvíjejícího se vztahu mezi ne úplně vzdělaným hitmanem a dívkou, poznamenanou smrtí celé rodiny, kteří se navzájem doplňují a tvoří celkem originální dvojici. Luc Beeson už sice zřejmě své legendární dílo kvalitativně nepřekoná, ovšem Leonovu vizi už mu nikdo neodpáře...95% ()
Galerie (105)
Zajímavosti (43)
- Během filmování na ulici, kde bylo hodně policejních aut, přiběhl muž, který právě vykradl obchod. Když viděl přítomnost tolika uniforem, sám se dobrovolně odevzdal do rukou komparzu. (don corleone)
- Stansfield (Gary Oldman) řekne, že přijde přesně v poledne. V domě Leona (Jean Reno) pak vidíme na hodinách čas 11:58. Následující scéna, než se Stansfield objeví, trvá přesně dvě minuty reálného času. (don corleone)
- Při konkurzu na film si Natalie změnila příjmení Herschlag na dívčí jméno své babičky Portman. Málem odešla z castingu s nepořízenou, ale nakonec rozhodl sám režisér Besson a obsadil ji do hlavní role Mathildy. (Roman.Ticka)
Reklama