poster

Mirka a Kuba (E01) (epizoda)

  • Česko

    Manželské etudy: Nová generace

  • angličtina

    Marriage Stories: The New Generation

Dokumentární

Česko, 2019, 1 h 31 min

Scénář:

Hana Třeštíková

Kamera:

David Cysař

Producenti:

Hana Třeštíková

Střih:

Jakub Hejna
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    ***

    Hana Třeštíková navazuje na práci své matky Heleny, ale zachovává původní metodu tak doslovně, až mám dojem, že bych možná vlastní autorský vklad uvítal. Jinak tohle přesně je projekt, který dává větší smysl v seriálové podobě, ze které už se dají vyvozovat nějaké závěry o celé generaci. Tohle je jen takový seriálový pilotní díl se sympatickou dvojicí protagonistů, která se pere s vlastním vztahem, očekáváními, ambicemi, dětmi a hypotékou. Uvidím, co bude dál...(30.11.2019)

  • NinadeL
    ***

    Příliš mnoho nezodpovězených otázek, příliš mnoho pouhého naznačovaní reality. V této podobě nemáme dost informací na to, abychom mohli hodnotit. Zpráva o manželství jde jen po povrchu a to si myslím, že je největší škoda. Mladá rodina přichází z města na vesnici, nikde žádné jistoty, brzy mají dvě děti, ale prostě musí mít velký dům před rekonstrukcí, obrovskou zahradu, zvířat nepočítaně... A na konci jen hořce konstatují, že to nevyšlo. Nejvíc mne mrzela Mirčina prohlášení o konzervatismu, že je proti střídavé péči a proti dvěma tatínkům... Očividně jen lidé jako ona mají právo selhat.(5.4.2019)

  • Autogram
    ****

    Jazda na tanku, aj to môže byť to, čo spája mladý pár, a u Třeštíkovej to nie je prvý takýto pár. Veľká láska dostáva trhliny finančnými problémami v dome, ktorý je taký veľký, že by sa za neho nehanbil ani Donald Trump, plus hospodárstvo s farmou ako vo westerne. Mužská nezodpovednosť by mohol byť podtitul tohto filmu, za všetko hovorí len to, že štyridsaťročný chlap nedokáže ráno vstať do práce, lebo cez noc hraje tanky. Mladá Třeštíková odviedla dobrú prácu, mala k dispozícii dostatočne otvorený pár, len mi chýbalo, že nebola s kamerou pri žiadnej dôležitej situácii a všetko muselo byt iba prerozprávané. –––– Budeš rodit děti do tý doby, než to bude kluk.(28.11.2019)

  • GudMen
    ***

    Více než kdykoliv předtím cítím, jak nedostatečná je metoda Třeštíkových, kdy sestřih několika let de facto sestává z návštěv a otázek, jak se daří a co se změnilo od minula, což mimo jiné ústí v neochotu protagonistů zcela se otevřít. Zároveň si uvědomuji, jak obtížné by bylo pokusit se zajít hlouběji. Rozhodně bychom se pak nemohli těšit na celou televizní sérii čítající několik párů. I tak Hana Třeštíková přináší další inspirativní vhled do teorie manželství. Neodvážil bych se ovšem z hodiny a půl materiálu vyvozovat jednoduché závěry o aktérech, nedejbože o celé společnosti, jak tu někteří činí. Jen bych jim moc přál, aby byli šťastní.(1.4.2019)

  • tron
    ****

    Hana Třeštíková pokračuje v neuveriteľnej ceste svojej mamy a vrhla sa na vlastné Manželské etudy. Je to formát, ktorý dlhodobo zbožňujem a zakaždým sa teším na nové diely a pokračovania, hoci nie všetky v minulosti boli vynikajúce (ale dosť závisí aj od toho, o ktorom páre pojednávali, nie všetky sa s pribúdajúcimi desaťročiami proste ukázali byť vďačnými a dostatočne zaujímavými, aj keď nepochybujem o tom, že pre Helenu Třeštíkovú také sú všetky, ale pre mňa ako pre diváka nie). No a teraz tu máme jej dcéru a jej vlastnú sériu časozberných párových dokumentov. Aká je? Neviem, či je to dobre, alebo zle, ale plus mínus rovnaká, ako u jej mamy. Ale je to skôr dobre, než zle – mne sa proste tento formát páči a baví ma.(30.11.2019)