Kamera:
Pedro LuqueHrají:
Janelle Monáe, Kiersey Clemons, Jena Malone, Jack Huston, Eric Lange, Gabourey Sidibe, Robert Aramayo, Lily Cowles, Marque Richardson, Tongayi Chirisa (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Úspěšná autorka Veronica Henleyová (Janelle Monáe) je lapena v děsivé realitě. V zápase s vlastním vědomím musí odhalit šokující záhadu dřív, než bude pozdě. Vyvolená je hororový thriller od producentů snímků Uteč a My v režii novátorského dua, které tvoří fenomenální Gerard Bush a Christopher Renz (Bush+Renz). (Vertical Entertainment)
Videa (4)
Recenze (98)
Prvá polhodina sa nesie v otrokárskom stredovekom duchu, potom sa zrazu prehupneme do súčasnosti na ďalšiu polhodinu, z ktorej si pamätám akurát tú tučnú černošku a posledná polhodina sa vráti na začiatok, kde zažijeme trochu bu-bu-bu (jediný hororový prvok v celom filme je škrtenie v aute) a celé to plynie do neznáma a ku koncu som už vnímal všetko iné, len nie film. Zo začiatku to vyzeralo lepšie, ale ku koncu to začne nudiť dosť a mimo toho je to strašná blbosť. ()
„Antebellum” , ak povedzme teraz ešte prekrojíte na polovicu, trebárs "Ante" a "bellum" , čo v latinskom jazyku inak deklaruje « Pred vojnou » , ste práve v najlepšom obraze, keďže zrovna s » VOJNOU « nejako súvisí taktiež i scenáristické uchopenie scenáristov G. Busha a Ch. Renza, ktorí zároveň sedia i na režisérskych stoličkách, ale treba tiež podotknúť najmä to, že už akési úvodné motto filmu: „Minulosť nie je nikdy mŕtva. Ani nie je minulosťou” , a to z osobných myšlienok amerického básnika a prozaika - Williama Faulknera, kedy akurát začínam sledovať otváraciu sekvenciu, v (zo)pár minútovom, neprerušovanom zábere, vskutku naozaj veľmi precíznom a majstrovskom, pretože sa počas toho nielenže zoznamujem s naprosto celým prostredím, ale aj s jednotlivými charaktermi postáv, čiže v skratke asi takto: Louisiana - plantáž - otroci - otrokári, teda už podľa tejto zreteľnej informácie, by som mal byť kdesi v období občianskej vojny, čo už bolo naozaj dosť dávno, n-a-z-n-a-č-u-j-e, že čochvíľa spoznávam i hlavnú postavu, t. j. afroamerickú ženu Eden, konkrétne po extrémne vyhrotenej situácii, na aké si museli "šikanovaní" často zvykať, lebo nemali na žiadny iný výber. To je už citovaná minulosť, s ktorou sa strašne zvláštnym spôsobom p-r-e-l-í-n-a aj aktuálna prítomnosť, kedy stretávam PHD Veronicu Henley, veľkú autoritu medzi samými aktivistami, keďže významne bojuje za práva Afroameričanov. V jej prvej scéne sa našťastie včas prebúdza, akoby zo zlého sna, a tak to celé dianie predtým, v podstate znamená maximálne tak to, že si len (od)snívala nepríjemnú, nočnú moru, a potom už má vari po všetkých peripetiách, alebo sa s nami iba niekto (ne)pekne zahráva ? Na prvý pohľad to vyzerá byť poriadnou šľamastikou, no verte mi, že i napriek tomu, všetko do seba náramne dobre zapadá, ako ozubené koliesko do hodín, na čo prídete ináč úplne sami, akonáhle zistíte základnú pointu... Vyviera z toho zvrátená hra, a to je už samotný - strhujúci koniec. Janelle Monáe bola v dvoj/roli rovnako strhujúca ! ()
Horor určitě ne, vztahové drama říznuté thrillerem ano. Nevyvážený snímek se skládá ze dvou příběhových linií, z nichž jednoznačně lepší je ta odehrávající se na bavlníkové plantáži. Nebo obráceně, linie ve městě je nudná, užvaněná a jako spojnici pro scény v jiné realitě by jí stačilo pár minut. Monáeová hraje výborně, o tom žádná. Plantážová linie má také báječný vizuál a výbornou hudbu. Pár scén je drsnějších, posledních dvacet minut má spád. Původně jsem měl obavy, že půjde o čistě rasovou problematiku, ale i když ti špatní jsou vesměs bílí, není tomu tak. Možný spoiler: únos mi byl jasný, ale jak se Henleyová do plantážové linie dostávala před tím, to mi tedy jasné není.... Řemeslně i herecky zdařilé, ale kvůli prostřední části pro mne jen lepší průměr. ()
Filmoví debutanti Gerald Nash a Christopher Renz dle svého scénáře zrežírovali jeden těžce uchopitelný hororový thriller, který si na paškál bere čím dál tím ožehavé téma rasismu. Antebellum je příběhem afroamerické ženy žijící v současnosti, která se objeví v době, kdy Americe vládli plantáže plné afroamerických otroků. V Antebellumu se tak protínají dva zcela odlišné světy, které jsou ale nadále ovlivněny rasovou nenávistí a dá se tak lze nalézt i komentář o tom, že i když od té doby díky Abrahamu Lincolnovi nebo Martinu Lutheru Kingovi došlo k razantním změnám, ideální to nadále není, což dokazuje například i letošní hnutí Black Lives Matter. Samotný koncept Antebellumu je tak velmi zajímavý a aktuální, o to více zamrzí jak tuctově nakonec film dopadne a jak se z toho tématu nedaří vyškrábat tolik jak by to šlo. Samotný koncept je ve finále vytěžen ve finální produkt, který je ve finále tak trochu bezduchý, emocionálně prázdný a víceméně též málo odvážný. Jde přesně o ten typ filmu, který si vybral strašně obtížné a těžce uchopitelné téma a ve finále z toho nedokázal vydolovat téměř nic. Antebellumu se nedá upřít povedený vizuál, slušně budovanou atmosféru a především povedené obsazení. Janelle Monáe je v hlavní roli velmi dobrá a doufám, že bude dostávat čím dál tím více zajímavějších rolí, Jena Malone si svou roli neskutečně užívá, Jack Huston je též povedeně typově obsazen a role parchanta mu neskutečně sedí a i zbytek castingu se povedl. Film zároveň dost dobře utíká a dramaturgicky vyloženě hluchá místa nemá. Závěrečný zvrat se navíc povedl a předvádí, že scenáristé přece jen v rukávu měli jedno eso. Jenomže ta pachuť z nevyužitého potenciálu zůstává i po tom závěru a především si cestu k tomu závěru musíte tak napůl protrpět tím neurážejícím, ale zároveň tak trochu toporným zbytkem. Bush a Renz se svým celovečerním debutem vyloženě neponížili a předvedli, že v nich možná něco je, Antebellum si ale ukousl příliš velké sousto a nedokázal přijít s dostatečně zajímavým kreativním výsledkem. Je to vyloženě tak trochu promarněná šance......... ()
Překvapující pointa mě pobavila a zároveň i zaujala. Jedná se totiž o skvostný nápad, jak převychovávat drzé křiklouny z tzv. Black Lives Matter. Bohužel k tomu dnes není vhodná konstelace, protože obecný lid je tupý a zblbý propagandou, kterou mu do hlav denně vtloukají vládnoucí levičácké sluníčkářské kreatury a jim poplatná média. A ty se neštítí (snad ze škodolibosti) vyrábět třeba i podobně zhovadilé filmy, které ještě podpoří řvoucí a rabující negerskou lůzu. Mimochodem od zrušení otroctví už uplynul nějaký ten pátek, takže fakt, že nějaký váš praprapředek kdysi česal bavlnu jenom za bydlení a stravu vás ještě, milí Afroameričani, neopravňuje k tomu, abyste teď šli, rozflákali šutrákem výlohu a odnesli si domů 4K bedýnku, víte? A film samotný? Opravdu pořádný horror, musel jsem ho proklikávat, abych se několikrát hnusem nepozvracel. Nevím které pasáže byly nejnechutnější, jestli infantilně tendenční a černobílé záběry z otrokářského Jihu, debilizující homevidea ze života šťastné černé rodinky, scény s jakousi vrcholně nechutnou obézní prasnicí, nebo celý závěr o spravedlivé pomstě hrdé černé ženy, plný spousty symbolů a obrazů tak vznešeně patetických, silných a vemlouvavých, že jsem se až do morku kostí styděl za to, že se na tak dementní svinstvo vůbec dívám. ()
Galerie (24)
Photo © Matt Kennedy / Metropolitan FilmExport
![Antebellum - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/164/818/164818452_029646.jpg)
Zajímavosti (1)
- Natáčení probíhalo v New Orleans v Louisianě. (noelcoward73)
Reklama