Režie:
Emerald FennellScénář:
Emerald FennellKamera:
Benjamin KracunHudba:
Anthony B. WillisHrají:
Carey Mulligan, Bo Burnham, Laverne Cox, Clancy Brown, Jennifer Coolidge, Christopher Mintz-Plasse, Molly Shannon, Angela Zhou, Sam Richardson, Steve Monroe (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Cassandra (Carey Mulligan) hraje zvláštní hru. Chodí do barů, předstírá v nich těžkou opilost, nechává se sbalit chlápky, kteří v ní vidí snadnou kořist, a když má dojít k „nejlepšímu“, tak na ně nemilosrdně zaútočí. Útoky bývají spíš psychického rázu, ale její oběti i tak poznamenávají velmi bolestivě. A proč to bývalá perspektivní medička dělá? Protože na vysoké potkala kluka, který jí způsobil takové trauma, že rezignovala úplně na všechno, opustila školu, vrátila se k rodičům, začala pracovat jako servírka v kavárně a jediné, co jí jakž takž baví, jsou výše uvedené noční lovy. Tenhle koníček nabere novou dynamiku ve chvíli, kdy se v jejím životě znovu objeví „pachatel“ jejího současného stavu, pohledný pediatr Ryan (Bo Burnham). S ním přichází lehké znejistění, co že se to vlastně tenkrát na vysoké doopravdy stalo, protože Ryan se chová jako by nic, dokonce začne s Cassandrou flirtovat a nebrání se ani představě, že by z toho mohlo vzejít něco vážnějšího. Cassandra jeho city, zdá se, opětuje. Protože se ale pohybujeme v žánru cynického thrilleru, je jasné, že tahle nadějná mladá žena milostné mimikry používá k tomu, aby zosnovala plán pomsty, proti kterému budou její dosavadní barové eskapády pouhými kanadskými žertíky. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (336)
První velké překvapení roku 2021. Svižný filmeček, které krásně kombinuje černou komedii, revenge thriller i příjemnou romanci a překvapivě funguje ve všech rovinách. Carey Mulligan to poprvé ve filmu sluší a nevadí mi, ostatní herci také bezchybní, (skvělá je chemie mezi Mulligan a Burnhamem) scénář má také pár trumfů, soundtrack skvěle adaptuje známé popové pecky a k mému překvapení je i režie na vysoké úrovni. Bavil jsem se moc a závěrečná tečka mě v tom jen utvrdila. ()
Svěží mix neokoukané romantické vztahovky a zároveň s trochou nadhledu drama se sociálním podtextem. Film otevírá a řeší dnes vcelku ožehavá témata jako neduhy sociálních sítí, sexuální násilí a v neposlední řadě věčnou studnici nápadů v podobě škatulkování a klientelismu. Občas to vypadá tak trochu jako Basic Instinct bez explicitního násilí, Jerryho Goldsmithe a sekáčku na led, za to však sem tam roztomile nerdovské či, chladnokrevně vypočítavé a rafinované. Mulligan v nejlepší roli za několik let a díky bohu za to, že závěr není pokažený a zbytečně přepáleny. Jediné, co vyloženě bije do očí jsou občasné momenty, kde mohou postavy udělat 100 různých věci, ale udělají zrovna tu, co parádně zapadá do příběhu tak, aby mohl děj pokračovat. ()
Po dlouhý době jsem si pustil thriller, nalákal mě trailer. A nezklamalo mě to. Tématicky i filmařsky je Promising Young Woman na celovečerní debut velký sousto, ale Emerald Fennell to podle mě zvládla výborně. Tři věci, co se mi líbily. 1) Obsazení - místy zahraný tak, že mrazí, plus chuťovky typu - velmi vtipná role! - stand-up komika Bo Burnhama nebo parádní štěk zlomenýho právníka Alfreda Moliny. 2) Soundtrack mě takhle už dlouho nebavil. Skvělá hudba skvěle sedící k ději. Viz cover od Donny Missal k mýmu oblíbenýmu sleeper hitu Nothing's Gonna Hurt You Baby nebo Toxic Britney Spears v excelentní předělávce od houslového (sic!) kvarteta Archimia. 3) Kostýmní design, zejména v případě hlavní hrdinky. ()
Je to pekne stylizovane. Nelogicnosti ani nevadi, protoze v zapletce je neco podivne sladkeho. Carey Mulliganova je skvela. Zaroven je to desivy americky narativ #MeToo. Kazdopadne film zustal dlouho v me hlave. Sympatizovat s protagonistkou bylo obtizne. K muzum, kteri nejsou bez viny je sice uprimna, ale jeji chovani je sociopaticke. Její namluvy se spriznenou dusi maji s nadhledem vtipne napsane dialogy. Obcas jsou ve vypraveni skoky. Ukazuji se vsechny predsudky. Zaver je sokujici a nuti k premysleni. ()
Vidieť to pred Oscarmi, bolo by to za štyri. Paradoxne práve Oscar za scenár musí v divákoch vzbudzovať vyššie očakávania, než len solídnu žánrovku s umne zabudovaným presahom. A to určite nie len v zmysle jednoduchej metafory "hollywoodske kauzy prenesené do prostredia medikov", ale (možno najmä) posadnutosť západného (samozrejme nielen) sveta kariérou a spoločenským postavením a do tretice starým známym múdrom, že pomsta vám na vnútornej pohode dvakrát nepridá. Ono je to tu vlastne šikovne prepojené, pretože to spolu úzko súvisí. Prečo ale bolo opomenuté také Never, rarely, sometimes, always? Určite artovejšia záležitosť na podobnú tému, i keď samozrejme s úplne iným dejom aj vyznením. Takže zase sme na začiatku, ten Oscar v očiach nových divákov lačných po oscarovom diele snímke skôr uškodí. 70% a osobne som záver zožral, proste niektoré veci chcem vidieť dopovedané, tu čisto kvôli škodoradosti. Vlastne to mohlo ešte pokračovať... ()
Galerie (30)
Zajímavosti (18)
- Film vznikl tak, že si režisérka a scenáristka Emerald Fennell představila ženu ležící na posteli, zatímco jí někdo stahuje spodní prádlo, a opile se ptající: „Co to děláš?“ Hned na to se na tu stejnou otázku zeptá úplně střízlivým hlasem. Zbytek celého scénáře napsala s tímto nápadem v hlavě a ona popsaná scéna nakonec skončila nezkrácená i ve filmu. (TaNya_)
- Natáčelo se v Los Angeles (Kalifornie, USA). Točilo se od března do dubna 2019. Natáčení trvalo 23 dní. (BMW12)
- Cassie (Carey Mulligan) čte ve filmu fiktivní knihu s názvem „Carel How You Go“. Jedná se o odkaz na stejnojmennou krátkometrážní prvotinu režisérky Emerald Fennell, Careful How You Go (2018). (hansel97)
Reklama