Reklama

Reklama

Příběh z napjatého sklonku 60. let minulého století, kdy ve Spojených státech vrcholila hnutí za občanská práva a v čele FBI stál radikální J. Edgar Hoover (Martin Sheen). Informátor FBI William O'Neal (LaKeith Stanfield) se infiltruje do illinoiské pobočky Strany černých panterů, aby sledoval jejich charismatického vůdce Freda Hamptona (Daniel Kaluuya). Obratný O'Neal snadno manipuluje svými kolegy i těmi, pro které pracuje, zejména se zvláštním agentem Royem Mitchellem (Jesse Plemons). Hampton posílí svůj politický vliv, když se zamiluje do revolucionářky Debory Johnsonové (Dominique Fishback). V O'Nealově rozervané duši mezitím zuří morální boj. Měl by se postavit na stranu dobra, nebo má Černé pantery za každou cenu zničit, jak to požaduje sám ředitel FBI J. Edgar Hoover? (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (84)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Judas and the Black Messiah měl jeden z nejintenzivnějších trailerů co jsem za posledních pár let viděl ale bylo jasné, že výsledná podoba bude výrazně jiná. A také že je. Velice pomalé vyprávění o skupině Černých panterů a hlavně infiltrátora, který hlásí jejich počínání FBI. Herecky slušné až výborné, atmosférou vtahující, ale zdlouhavé, utahané a bez úderné tečky. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

mohlo by to mít v určitých momentech trochu větší tah na bránu,ale jelikož mám rád podobně laděné filmy,očekávání Judas and the Black Messiah splnil.Když člověk vidí co všechno se dělo (a v tomhle případě to nevypadá,že by se něco přifukovalo),ani se nelze divit,že jsou černoši stále nas.aní.Navíc když v dnešní době podobné praktiky někde stále přetrvávají.Herecky tady všechny strká do kapsy skvělý Daniel Kaluuya,který má charismatu na rozdávání a zlepšuje se každou rolí.Zbytek,ač není špatný zůstává v jeho stínu a moc nepomáhá ani to,že Kaluuyova postava zhruba v polovině na docela dlouho úplně zmizí.I tak ale spokojenost...70% ()

Reklama

TomPrusik1 

všechny recenze uživatele

Letošní rok jsem si řekl, že se podívám na všechny nominované filmy na Oscara a upřímně, měl jsem z tohoto filmu obavy a záměrně jsem si jej nechal na konec. Měl jsem takové tušení, že tento film je v nominacích jen proto, že jsou zde černoši, kteří jsou šikanováni bílými lidmi. A teď tu situaci nechci nějak zlehčovat, nebo být za rasistu - jen mi přijde, že v umění a kultuře by neměla být nějaká pravidla, jaký film může být nominovaný. Typicky, že zde nejsou zastoupeny ženy, a když jsou muži se s nimi baví jen o sexu, nebo že tam není žádná menšina (homosexuál, třetí pohlaví, černoch). Prostě by se měli hodnotit hlavně jeho umělecké kvality, originalita snímku, zpracování, výprava atd. Judas and Black Messias ukazuje jednu zajímavou historickou událost ohledně Černých panterů, která není moc známá pro evropské diváky. A bohužel to ale dělá naprosto nezajímavým a nudným způsobem. Po technické stránce sice není špatný, ale chybí mu nějaké zajímavější vykreslení postav. Třeba není budováno nějaké napětí mezi aktivistou Fredem Haptonem a černochem O´Nealem, který má za úkol ho sledovat a přinášet informace FBI. Zásadní dilemata, která má O´Neal před sebou hodnotí víceméně, tak, že je víceméně přijme a jen si zanadává pro sebe, že to nechce dělat. Navíc Panteři jsou vykresleni jen jednobarevně (jako bojovníci za svá práva), přitom také nebyli úplně svatí (obchod s drogami, potyčky). Film je poměrně nudný, nic moc zásadního se tam neděje a těšil jsem se až bude konec - bylo mi tak nějak jedno, jak to dopadne, jestli na O´Neala agenti přijdou, jestli se sám udá, nebo jestli všechny Pantery zavře do basy nebo zastřelí. Celkově podprůměrný film, který utvrzuje mé přesvědčení o tom, že pokud budou filmová ocenění svázána pravidly, jaký film může dostat cenu a jaký ne, ztrácejí ceny hodně na významu. 4/10 ()

vurhor 

všechny recenze uživatele

Judas and the Black Messiah svým stylem v mnohém připomíná seriál The Wire (alias Nejlépe napsaný seroš všech dob), jen je o pár tříd slabší a neobjektivnější. I přestože se jedná o poměrně slušně natočený film, jeho zásadní chyba tkví v tom, že tak nějak divně přeskakuje z jednoho místa na druhé, přičemž na žádném nezůstane dostatečně dlouho na to, aby divákovi umožnil lépe se vžít do svých předních dvou postav. Kaluuya i Stanfield zde sice předvádějí fakt parádní hereckou práci (hlavně teda Kaluuya), ale upřímně si myslím, že by bylo daleko lepší, kdyby se film zaměřil pouze na jednoho z nich. Film se snažil mezi oběma jejich linkami najít nějakou rovnováhu, ale ve výsledku z toho vyšly poměrně všedně obě dvě. A přitom je to škoda, protože téma to je poměrně dost zajímavý z obou úhlů pohledu, i přestože Černí panteři mě obecně trochu srali s tím svým marxismem. Plus napsaný to rozhodně také nebylo špatně. Ten film měl potenciál být daleko lepším, fakt si myslím, že kdyby si tvůrci vybrali pouze jednu z postav, na kterou by se primárně zaměřili, mohlo to dopadnout daleko lépe. Na Oscara to určitě nevidím, ale s určitými výhradami dokážu pochopit, proč to bylo nakonec nominovaný. Lepší 3* ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Jako již tradičně u životopisných filmů by celou tíhu situace bylo možno lépe ocenit, kdyby herečtí představitelé byli ve věku svých postav (Hamptonovi bylo v době jeho vraždy 21, O'Nealovi 17). Už jen tím, že jsou herci o generaci starší, filmaři vytvářejí obraz reality, která nikdy neexistovala. Jinak jsem Jidáše celou dobu podvědomě i vědomě srovnávala se Sorkinovým Chicagským tribunálem, a nutno říci, že Sorkin na celé čáře prohrává, respektive Shaka King z tohoto srovnání vychází jako vítěz. Sorkin je manipulativní, vědomě zavádějící populista, aka váš klasický stereotypní biopic. King sice taky na některých místech trpí životopizací, například si najme britského herce, aby imitoval výrazný přízvuk svého skutečného předobrazu a potom za to sbíral ceny hráběma (nicméně je ve své roli super, ne že ne), nebo trochu podivně mixuje dohromady povrchnost a odcizenost s intimními momenty, aby vznikl zmatený/nedůsledný character-driven příběh. Pro mě je to signál, že jeho režisérské schopnosti ještě nejsou úplně vytříbené, ale povětšinu času působí jeho snahy o syrovost a odstup (alespoň) upřímně a nechají tak depku z šílenosti celého sběhu událostí nastoupit zcela přirozeně a naplno bez sklonů k emocionálnímu vydírání. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Jedná se již o druhý celovečerní snímek ve 20. letech 21. století zobrazující postavu Freda Hamptona a hnutí Černých panterů. První film byl Chicagský tribunál (2020), kde se objevila postava Freda Hamptona, ztvárněná hercem Kelvinem Harrisonem Jr., u soudního procesu Bobbyho Seala. (Kuzmik)
  • Režisér Shaka King popsal původní námět snímku jako variaci na Skrytou identitu (2006). Uvedl, že cítil, že šlo o chytrý způsob, jak „se vetřít do životopisu Freda Hamptona a představit jej té části světa, která ještě nikdy neslyšela o něm, ani o ideologii a politice Černých panterů obecně“. (buzzwoody)
  • Natáčení probíhalo od 21. října do 19. prosince roku 2019 v americkém státě Ohio, konkrétně ve městě Cleveland. (Kuzmik)

Související novinky

Nejlepší letošní filmy podle Baracka Obamy

Nejlepší letošní filmy podle Baracka Obamy

19.12.2021

Jako každý rok, i letos si bývalý americký prezident a zároveň obří filmový fanoušek Barack Obama sedl, aby sestavil své oblíbené kulturní žebříčky. Vedle knížek tak došlo pochopitelně i na filmovou… (více)

Nominace na Oscara zveřejněny

Nominace na Oscara zveřejněny

15.03.2021

Dnes ve 13:15 místního času začal přímý přenos vyhlašování kompletních nominací pro 93. ročník Cen americké Akademie filmového umění a věd, během nějž manželský pár Priyanka Chopra Jonas a Nick Jonas… (více)

Reklama

Reklama