Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Žena na útěku, odvážný uprchlík, horlivá úřednice a otec v nesnázích. Neznali se, ale teď se jejich cesty protnou v australském záchytném středisku pro imigranty. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (26)

Eluin 

všechny recenze uživatele

Uprchlická krize je jednou z (mnoha) výzev současného světa a bylo jen otázkou času, něž se tomuto fenoménu bude věnovat i nějaký televizní seriál. Mozaika příběhů několika lidí z detenčního centra pro uprchlíky v Austrálii má své reálné předobrazy (jak tvůrci neopomenou před každých z celkem šesti dílů seriálů v úvodu zmínit). Patrně záměrně byly vybrány osudy dost rozdílné, kdy lidé na útěku mají různé motivace, jinak se jim daří ekonomicky, mají jiné rodinné zázemí, apod. Co je však společné, je přímo hmatatelná míra frustrace z jejich osudu. Ta se zejména v prvních dílech přelévá i na diváky a vytváří tak ambivalentní pocit, kdy si na jednu stranu chcete pustit další díl, ale na stranu druhou vám z toho moc dobře není. Zapomeňte na to, že by se zde servírovaly kdovíjaké "happyendy" plné kýčovitého uvědomění typu "jsme přece všichni lidi" a "na kulturních rozdílech nezáleží". Cesta Ameera z Afghánistánu přes Pákistán a Indii do vysněné Austrálie (kde, jak si říká mezi kamarády, přece každý může plnit své sny, že jo...) je plná důležitých životních ztrát, frustrace ze vzájemného nepochopení, kritickou ránu zasazuje zrada (trochu očekávaná) ze strany pašeráků lidí, kteří v konečném účtování vycházejí asi jako nejvíc negativní osoby (i když jejich životní příběh nám v seriálu načrtnut není). Jiné to má Sofie (Yvonne Strahowski), která řeší dlouholeté vztahové problémy s matkou a sestrou (však to znáte, rodič preferuje jednoho z potomků...) a útěk do náruče podivné sekty pak řeší tím, že se vydává za německou občanku a požaduje deportaci do své "země původu" - Německa (tedy přesný opak toho, co žadatelé z detenčního centra dělají). Šílené, kam člověka může dohnat psychická krize. Jsou tu samozřejmě i postavy pracovníků detenčního centra. I na nich můžete vidět, jak je drsná práce postupně mění, z idealistů se stávají nástroje represivního systému až nebezpečně rychle, nicméně rozhodně tu nejsou vykreslení jako "ti špatní". Je jasné, že jejich práce je náročná a často se dostávají do konfliktů, které prostě v daný moment jde jen těžko řešit nějak správně. I oni tak někdy bojují s iluzí podobnou té, která potkává migranty v cestě za "vysněnou zemí, kde už bude jen dobře". Nebo někdy jen podléhají svým dosud snad skrytým sadistickým choutkám v okamžiku, když kamery zrovna nesvítí a "ten čmoud" vás nějak pěkně naštval. Působivé téma a dobrý scénář (který vlastně píše sám život) slibně podbarvuje i velmi dobrá kamera. Díky délce seriálu v podobě šesti dílů se nedostavují pocity "přežvýkávané vaty". Skvělé jsou také herecké výkony. Stoprocentně doporučuji, vzhledem k současné situaci čas na seriály, jak se zdá, opět nastal. ()

zdenzo 

všechny recenze uživatele

NÁŘEZ, KTERÝ BY MĚLI VIDĚT VŠICHNI VÍTAČI I ODPŮRCI MIGRACE Skvělá minisérie, popisující australské imigrační peklo, kde je jenom porazenych. Hodně to prehodnotí Váš pohled na uprchlickou politiku (tedy pokud nejste tupé a sobecké hovado). Výborně zahraná role Yvonne Strahovski. Je neuvěřitelné jak si vyspělá společnost 21.století nedovede poradit se 70 miliony valecnymi migranty, z nichž polovina jsou děti. 4,7* ()

Reklama

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Ani neviem, kto mi bol sympatický a kto menej. Nepriateľskí dozorcovia sú tiež len produktmi systému (alebo aj absencie vlastného svedomia?). Či ľutovať tých chudákov migrantov, ktorí si vybrali akurát Austráliu, krajinu známu tým, že lode s migrantmi otáča už vo výsostných vodách? Či chuderku Sofie, ktorej sa udejú strašné veci a urobí nešťastné rozhodnutia? Keby ma neboli absolútne rozčuľovali postavy Cam Sandford a Clare Kowitz, možno by som minisériu vzala viac na milosť. ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Překvapuje mě, jak málo je tady Stateless hodnocené. Přitom jde o sérii, která si rozhodně zaslouží pozornost. Zajímavé na ní je třeba to, že má více rovin. Příběhy jednotlivých postav ze záchytného tábora jsou tak silný kafe, že jsem měla co dělat, abych si od té hromady bezmoci dokázala držet odstup. A pak je tu vynikající Yvonne Strahovski, která naléhavě touží po přesném opaku toho, co chtějí všichni ostatní a dostává se do bizarní situace, při čemž se postupně odhaluje její minulost. Velmi dobře zahrané, velmi uvěřitelné. Člověk může mít pochopení pro všechny strany, a stejně se cítit naprosto ztracený... ()

petikacka 

všechny recenze uživatele

Ano, bylo to silné a ano bylo to hnusné. Nejsem žádný vítač, ale zasáhlo mě to. Ovšem řekněme si to otevřeně, kdyby tu nebylo té Australanky nezákonně držené v tomto zařízení, tak by tento seroš vůbec nevznikl. Jeden si nemůže dělat názor po tomto shlédnutí, musel by to zažít. Věřím, že se takové věci asi stávají, ale nemůžeme házet všechny do jednoho pytle a každá mince má vždycky dvě strany...Za mě 85% ()

Galerie (13)

Zajímavosti (2)

  • Minisérie se inspirovala skutečným příběhem australské občanky Cornelie Rau, která byla součástí kultu KENJA a mezi lety 2004 a 2005 byla po dobu 10 měsíců nezákonně držena nejdříve v ženském vězení v Brisbane a následně v detenčním centru pro imigranty Baxter poblíž města Port Augusta v Jižní Austrálii. (oli009)
  • Stejně jako hlavní postava, i kult GOPA má svoji skutečnou předlohu, kterou je společnost Kenja Communication, známé také jen jako KENJA. Názvy obou kultů jsou složeny z křestních jmen jejich zakladatelů, v případě společnosti GOPA ze jména Gordon (Dominic West) a Pam (Cate Blanchett) a v případě společnosti KENJA ze jména Kena Dyerse a jeho partnerky Jan Hamilton. (oli009)

Reklama

Reklama