Reklama

Reklama

Ten, kdo mě hlídá

  • USA Someone to Watch Over Me (více)
Trailer

Obsahy(1)

Snímek se odehrává v současném New Yorku a jeho jednoduchý a poměrně předvídatelný obsah je ozvláštněn Scottovou řemeslnou zručností a zejména výrazným smyslem pro vizuální ztvárnění filmového příběhu. Scott zde na pozadí kriminální zápletky konfrontuje dva odlišné světy - přistěhovaleckou čtvrť Queens, kde žije šťastně ženatý policista Mike Keegan, a nablýskaný svět manhattanské společenské smetánky, který reprezentuje krásná a nezávislá Claire Gregoryová, jež se jako svědkyně vraždy dostává do ohrožení života. Převážně v noci se odehrávající snímek má zvláštní atmosféru, jež zdařile podkresluje silné, ale krátké citové vzplanutí mezi oběma hlavními postavami. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

Yoss 

všechny recenze uživatele

Každý nejako začínal. Aj jeden z najlepších režisérov všetkých čias Ridley Scott. Áno, nie je to výnimočný počin, ale možno to nie je spôsobené iba režisérskou taktovkou. Napríklad Mimi Rogers mi neprišla ako predstaviteľka role, ktorá by stála za to, aby chlap podviedol Lorraine Bracco. 😂 To píšem z čisto egoistického chlapského pohľadu.  Ale možno keby miesto Mimi hrala vraj pôvodne zvažovaná Sharon Stone... 🤷 ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Nejslabší film Ridleyho Scotta. V několika málo scénách jde cítit mistrova vizualita (střelba v šatníku), v celkovém měřítku jde ale o nezáživnou a roztahanou kriminálku, jejíž psychologie drnčí jako trakař na kočičích hlavách. Berenger je snad obsazen správně, Rogersovou jsem ale nikdy nemusel a atraktivní polohu ji prostě nedokáži uvěřit. Po všech stranách fádní rutina. 40% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Osobní strážce léta páně 1987. Mám rád návraty k těmhle průměrným bijákům, které v osmdesátých letech plnily sály kin nebo se na ně čekalo ve videopůjčovnách. Bezúhonný polda a otec od rodiny z Queensu má hlídat zámožnou svědkyni vraždy z Manhattanu, přičemž ona hodně dopomůže tomu, že se do ní zakouká. Snímek už tehdy zručného Ridleyho Scotta tak pokračuje v tradici filmů á la Osudová přitažlivost, které připomínají, že nevěra je největším nepřítelem rodiny. Navíc tyhle snímky přišly v době prvního šoku z AIDS, kdy se o možných následcích manželské nevěry hodně mluvilo. Britský tvůrce ujíždí na komponovaných obrazech, noční New Yorku mu výborně sedí, jen přímočarý děj nemá moc co nabídnout. Rozvracečka rodinného štěstí a první manželka Toma Cruise Mimi Rodgers (její první velká role, zatímco se tehdejší manžel Cruise už pomalu dral na vrchol) je coby nezávislá Claire velmi přesvědčivá (a sexy), naopak Tom Berenger mě příliš nepřesvědčil. Scott v pozadí pumpuje atmosféru, všude tlačí páru a zajímavé úhly kamery, takže je tohle thrillerové dostaveníčko nakonec poměrně snesitelné. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Najmenej známa a najviac tendenčná Scottovka. Vo svojej dobe relatívne slušne oceňovaný, ale rovnako rýchlo zabudnutý romantický thriller. Príbeh ženatého policajta, ktorý má za úlohu chrániť svedkyňu vraždy a zamiluje sa do nej, bol prvým režisérovým filmom odohrávajúcim sa v súčasnosti. Audiovizuálne je neprekvapivo, ako aj ostatné majstrove diela, úžasný, no neprináša nič nové a veľmi nevhodne pokračuje vo výrazových prostriedkoch nastavených Blade Runnerom. Zápletka postavená na manželskej kríze si totiž žiada odlišnú formu rozprávania než temná sci - fi z budúcnosti. Po komerčnej stránke navyše išlo o neúspech. V rovnakom roku totiž vznikla dnes už klasická Osudová príťažlivosť, pracujúca s témou manželskej nevery pre divákov podstatne atraktívnejšie a prístupnejšie. 5/10 ()

Derek 

všechny recenze uživatele

filmy z 80. rokov si ridley do vitriny urcite neda. i ked ich zacal s dnes uz kultovym, ale vo svojej dobe prepadakom Blade Runner a pokracoval s fantasy filmom Legend, ktory mu ako to byva producenti pomenili ako sa dalo, oba boli vsak financne neuspesne. jeho prvy film odohravajuci sa v sucasnosti a pravdepodobne i jeho najviac zabudnutelny kusok pokracuje v jeho tradicii vizualne peknych filmov (vela klipovej estetiky ako paprsky pretinajuce hmlu, chladne farby pocas celeho filmu) avsak scenar ktory si vybral je neskutocne slaby kde podobne tema bolo zfilmovane nielen sto krat predtym ale i potom a neprinasa nic nove cim by sa odlisoval od podobnych priemernych thrillerov z tej doby. v bratskom osemdesiatkovom suboji tak financne vyhrava mladsi tony, i ked z umeleckeho hladiska ma ridley navrh... ()

Galerie (29)

Zajímavosti (3)

  • Film má název podle stejnojmenné písně skupiny Gershwin 1926. (Terva)
  • Natáčení probíhalo v New Yorku a Kalifornii. (Terva)

Reklama

Reklama