poster

Ten, kdo mě hlídá

  • USA

    Someone to Watch Over Me

  • slovenský

    Ten, kto ma stráži

Akční / Krimi / Thriller / Drama

USA, 1987, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Derek
    **

    filmy z 80. rokov si ridley do vitriny urcite neda. i ked ich zacal s dnes uz kultovym, ale vo svojej dobe prepadakom Blade Runner a pokracoval s fantasy filmom Legend, ktory mu ako to byva producenti pomenili ako sa dalo, oba boli vsak financne neuspesne. jeho prvy film odohravajuci sa v sucasnosti a pravdepodobne i jeho najviac zabudnutelny kusok pokracuje v jeho tradicii vizualne peknych filmov (vela klipovej estetiky ako paprsky pretinajuce hmlu, chladne farby pocas celeho filmu) avsak scenar ktory si vybral je neskutocne slaby kde podobne tema bolo zfilmovane nielen sto krat predtym ale i potom a neprinasa nic nove cim by sa odlisoval od podobnych priemernych thrillerov z tej doby. v bratskom osemdesiatkovom suboji tak financne vyhrava mladsi tony, i ked z umeleckeho hladiska ma ridley navrh...(9.4.2013)

  • Xmilden
    ***

    Ridley Scott vkusně natočil morální dilema, které upozaďuje samotný policejní příběh o hlídání jedné veledůležité svědkyně. Oprášil přitom kulisy, které jsou jeho poznávacím znamením, stejně jako své oblíbené noční scény. Tom Berenger mile překvapil, já jej mám stále zafixovaného jako seržanta Barnese. Tady ovšem prokázal talent. Netroufám si označit tento film jako slabý, mě se docela líbil svou atmosférou. Přestože se zde vlastně nic moc neděje. 60%(12.2.2011)

  • blackJag
    **

    Nejslabší film Ridleyho Scotta. V několika málo scénách jde cítit mistrova vizualita (střelba v šatníku), v celkovém měřítku jde ale o nezáživnou a roztahanou kriminálku, jejíž psychologie drnčí jako trakař na kočičích hlavách. Berenger je snad obsazen správně, Rogersovou jsem ale nikdy nemusel a atraktivní polohu ji prostě nedokáži uvěřit. Po všech stranách fádní rutina. 40%(27.10.2010)

  • castor
    ***

    Osobní strážce léta páně 1987. Mám rád návraty k těmhle průměrným bijákům, které v osmdesátých letech plnily sály kin nebo se na ně čekalo ve videopůjčovnách. Bezúhonný polda a otec od rodiny z Queensu má hlídat zámožnou svědkyni vraždy z Manhattanu, přičemž ona hodně dopomůže tomu, že se do ní zakouká. Snímek už tehdy zručného Ridleyho Scotta tak pokračuje v tradici filmů á la Osudová přitažlivost, které připomínají, že nevěra je největším nepřítelem rodiny. Navíc tyhle snímky přišly v době prvního šoku z AIDS, kdy se o možných následcích manželské nevěry hodně mluvilo. Britský tvůrce ujíždí na komponovaných obrazech, noční New Yorku mu výborně sedí, jen přímočarý děj nemá moc co nabídnout. Rozvracečka rodinného štěstí a první manželka Toma Cruise Mimi Rodgers (její první velká role, zatímco se tehdejší manžel Cruise už pomalu dral na vrchol) je coby nezávislá Claire velmi přesvědčivá (a sexy), naopak Tom Berenger mě příliš nepřesvědčil. Scott v pozadí pumpuje atmosféru, všude tlačí páru a zajímavé úhly kamery, takže je tohle thrillerové dostaveníčko nakonec poměrně snesitelné.(26.2.2015)

  • alambert
    **

    První polovina filmu velmi kvalitní. Líbí se mi velmi ponurá atmosféra a přesto reálnost daných situací. Pak ale přichází zlom v podobě suspendace detektiva za to, že zachránil svého kolegu...(?) Druhá polovina pak, mnou dříve obdivovanou, reálnost ztrácí a zapadá mezi spousty trapných thrillerů. Škoda, škoda...(23.2.2010)

  • - Film má název podle stejnojmenné písně skupiny Gershwin 1926. (Terva)

  • - Do role Claire Gregory byla zvažována herečka Sharon Stone. (Terva)

  • - Natáčení probíhalo v New Yorku a Kalifornii. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace