Reklama

Reklama

Ten, kdo mě hlídá

  • USA Someone to Watch Over Me (více)
Trailer

Obsahy(1)

Snímek se odehrává v současném New Yorku a jeho jednoduchý a poměrně předvídatelný obsah je ozvláštněn Scottovou řemeslnou zručností a zejména výrazným smyslem pro vizuální ztvárnění filmového příběhu. Scott zde na pozadí kriminální zápletky konfrontuje dva odlišné světy - přistěhovaleckou čtvrť Queens, kde žije šťastně ženatý policista Mike Keegan, a nablýskaný svět manhattanské společenské smetánky, který reprezentuje krásná a nezávislá Claire Gregoryová, jež se jako svědkyně vraždy dostává do ohrožení života. Převážně v noci se odehrávající snímek má zvláštní atmosféru, jež zdařile podkresluje silné, ale krátké citové vzplanutí mezi oběma hlavními postavami. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (50)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Od filmu, pod kterym je podepsanej Ridley Scott, jsem očekával trochu exkluzivnější podívanou. Tohle je ale po všech stránkách úplně obyčejnej film, kterej snadno zapadne v záplavě všech romanticko-krimi thrillerů z tohoto období. Snad jedinym kladem je charismatickej záporák. Naopak Tom Berenger a Mimi Rogers jsou nevýrazný. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott vkusně natočil morální dilema, které upozaďuje samotný policejní příběh o hlídání jedné veledůležité svědkyně. Oprášil přitom kulisy, které jsou jeho poznávacím znamením, stejně jako své oblíbené noční scény. Tom Berenger mile překvapil, já jej mám stále zafixovaného jako seržanta Barnese. Tady ovšem prokázal talent. Netroufám si označit tento film jako slabý, mě se docela líbil svou atmosférou. Přestože se zde vlastně nic moc neděje. 60% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Osobní strážce léta páně 1987. Mám rád návraty k těmhle průměrným bijákům, které v osmdesátých letech plnily sály kin nebo se na ně čekalo ve videopůjčovnách. Bezúhonný polda a otec od rodiny z Queensu má hlídat zámožnou svědkyni vraždy z Manhattanu, přičemž ona hodně dopomůže tomu, že se do ní zakouká. Snímek už tehdy zručného Ridleyho Scotta tak pokračuje v tradici filmů á la Osudová přitažlivost, které připomínají, že nevěra je největším nepřítelem rodiny. Navíc tyhle snímky přišly v době prvního šoku z AIDS, kdy se o možných následcích manželské nevěry hodně mluvilo. Britský tvůrce ujíždí na komponovaných obrazech, noční New Yorku mu výborně sedí, jen přímočarý děj nemá moc co nabídnout. Rozvracečka rodinného štěstí a první manželka Toma Cruise Mimi Rodgers (její první velká role, zatímco se tehdejší manžel Cruise už pomalu dral na vrchol) je coby nezávislá Claire velmi přesvědčivá (a sexy), naopak Tom Berenger mě příliš nepřesvědčil. Scott v pozadí pumpuje atmosféru, všude tlačí páru a zajímavé úhly kamery, takže je tohle thrillerové dostaveníčko nakonec poměrně snesitelné. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Dobře no...to se prostě může stát. Jako režisér si natočíte Vetřelce, Blade Runner a pak slávu utnete naprosto nezáživným, obyčejným a průměrným thrillerem s názvem dlouhým jak půlnoc. Už jsem si zvykl, že když je dobrý film, tak u něj v noci neusnu. Tady jsem usínal průběžně a neustále a nakonec jsem film musel dokoukat, s úctou k režisérovi, druhý den. Tohle se prostě nedalo. Tom Berenger je jako béčkovej sniper v pohodě, ale vážnější roli on prostě nedá. A zbytek není o moc lepší...jo jo...i mistr tesař se holt někdy utne. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Najmenej známa a najviac tendenčná Scottovka. Vo svojej dobe relatívne slušne oceňovaný, ale rovnako rýchlo zabudnutý romantický thriller. Príbeh ženatého policajta, ktorý má za úlohu chrániť svedkyňu vraždy a zamiluje sa do nej, bol prvým režisérovým filmom odohrávajúcim sa v súčasnosti. Audiovizuálne je neprekvapivo, ako aj ostatné majstrove diela, úžasný, no neprináša nič nové a veľmi nevhodne pokračuje vo výrazových prostriedkoch nastavených Blade Runnerom. Zápletka postavená na manželskej kríze si totiž žiada odlišnú formu rozprávania než temná sci - fi z budúcnosti. Po komerčnej stránke navyše išlo o neúspech. V rovnakom roku totiž vznikla dnes už klasická Osudová príťažlivosť, pracujúca s témou manželskej nevery pre divákov podstatne atraktívnejšie a prístupnejšie. 5/10 ()

Galerie (29)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo v New Yorku a Kalifornii. (Terva)
  • Film má název podle stejnojmenné písně skupiny Gershwin 1926. (Terva)

Reklama

Reklama