Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Jiří Sequens, vždy věrně hlásající ideje vládnoucí komunistické strany, se v tomto filmu pokusil o jakousi obrodu svých vypravěčských postupů, avšak neuspěl, nadále prosvítá strnulá inscenační linie. Příběh pojal ve dvou časových rovinách: tu současnou zastupuje mladá dokumentaristka, tu minulou pobyt indického politika Džaváharlála Nehrúa v předválečném Československu, což ona se pokouší ve svém snímku zachytit. Ve Švýcarsku sice havarovala a byla vážně zraněna, přesto usilovně pracuje dál. Hořký podzim s vůní manga vznikal v mezinárodní koprodukci a režisér měl k dispozici velkorysé finanční zázemí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Další z koprodukčnních snímků, který měl přinést vůni exotiky, ale vyvolává spíš rozpaky. Spolupráce s Indií narušuje atmosféru, na kterou byl český divák zvyklý a nepřinesl dostatek ozvláštění, aby byl snímek divácky zajímavý. Přitom má své klady. Určitě je to snaha přiblížit zajímavou osobnost indického státníka, kterým Džaváharlál Néhrú bezpochyby je. Paralela točeného dokumentu se současností není k zahození, ale herecké obsazení a hlavně herecké výkony hlavní dvojice byli příliš strnulé než aby to celé načichlo tou správnou člověčinou a příběh byl uvěřitelný. Neporušenost šablony byla zachována od začátku až do konce. Želbohu koza byla sice sežrána, ale vlk utřel mordu. ()

Jonatthan 

všechny recenze uživatele

Slabší trojka. Na svou dobu to muselo mít neskutečný rozpočet, protože se děj odehrává v Indii (Dillí, Bombay, Himaláje, Taj-Mahal), ve Švýcarsku, v Paříži, v Tatrách i v Praze, ale přesto mě to nějak nechalo chladným. Pátrání po evropské stopě D.Nehrúa je dost nezáživné. Jediné z čeho nelze spustit oči je krása Jany Šulcové, tehdejšího sexsymbolu socialistického Československa počátku osmdesátých let. Ještě že v podstatě "nesleze z obrazovky". Taky indický Sandokan Rádž mluvící hlasem Edy Cupáka!!!! vypadá, že by se ji rád dostal pod sukni. Avšak ožralej "švéd" Marek Vašut a Janino dementní pobíhání po silnici a focení rogalisty??? mu v tom zabrání a tak mu nezbývá nic jiného než už jen mlsně po ní koukat, stejně jako nám divákům... ()

Reklama

javlapippi 

všechny recenze uživatele

Filmárka Šulcová so svojim štábom cestuje po svete, točí dokument o Nehruovi v čase mníchovskej zrady, zatiaľ čo sa jej doma aj vďaka častej neprítomnosti rozkladá rodina s Matyášom a malou dcérou. Svetobežnému životu je koniec, keď vo Švajčiarsku skončí pod kolesami ožratých Švédov Vašuta a Gučíka, aby pripútaná na lôžko s vidinou straty bipedálnej lokomócie prehodnotila životné priority. Psychologicko-filozoficko-cestopisno-vzťahová dráma vcelku baví, len občas to spojenie žánrov trochu zaškrípe. Trochu divná je aj dokonalá čeština v rôznych kútoch sveta. Čo oceňujem, je realistická hlavná postava, inteligentná, cieľavedomá, v kolektíve obľúbená, pracovne sa realizujúca a ťažkému osudu sa nepoddávajúca, to všetko ale na úkor rodinného života, kedy si manžel vcelku pochopiteľne nájde druhú a dcéra trávi viac času s babkami a tetami než s vlastnou matkou. Môže byť, za tri kazety s ambientnou hudbou. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Herci ani filmaři to při natáčení v Indii asi neměli moc jednoduché, třeba to natáčení v horách muselo být docela těžké pro všechny. Ale přesto od filmu čekám také nějaký příběh. Sice ta životopisná - a často vcelku nezajímavá - data o Nehrúovi jsou občas podána ne až tak obvyklým způsobem, ale nějak z toho za celou dobu není jasné, čím je ten Nehrú vlastně tak zajímavý. Navíc workoholička v podání Šulcové (sexy symbol?ale no tak!) mi ani nebyla nějak sympatická, přišla mi taková bezkrevná, zapálená jen pro práci (až si člověk říká, kdy stihla porodit a vychovat holčičku?), docela se dá pochopit, že její manžel si našel někoho jiného, když manželku neměl celé týdny a měsíce doma. A od toho "zvratu" v 50. minutě to jde, co se týče postav, zcela do kopru, nějaké charaktery? Jen plakáty. Pak i ty filozofické citáty s rádoby přesahem mají na mne zcela opačný účinek.A ani se do toho nepovedlo dostat nějakou indickou mystiku... Je zřejmé, že komunisti se přísně vyvarovali i jakékoliv zmínky o náboženství. Což je asi tak samé jako natočit životopis papeže, aniž by ho aspoň jednou bylo vidět v kostele nebo se modlit. --- Mimochodem, co se z filmu dozvíte o Nehrúovi? Žil a psal básně mezi škorpiony, rád cestoval a jendou zachránil bratrance při pádu v horách, byl ve vězení (neřekne se proč), měl manželku, cestoval po Evropě - po Švýcarsku, ve Španělsku zažil nástup Francovy vlády, nějak byl zapojen do Mnichovské dohody... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Smutný, ale hodně zajímavý příběh ze života ženy. Ta pracuje jako režisérka dokumentů, cestuje po světě, má plno dobrých kamarádů a kolegů, ale doma problémy s manželem a dítětem, život jí náhle změní vážné zrazení při nešťastné nehodě, ale přesto se pokouší vrámci možností podílet se dále na své práci, která jí naplňuje a spoznává popři tom spoustu dalších skvělých lidí, které jí drží při smyslu života... Může se to trochu zdát jako příběh z brakových románů pro ženy, ale mě to prostě celé bavilo, dojalo a navíc to obsahuje jedno krásné motivující poselství: nevzdát se a jít za svým cílem. Narozdíl od většiny komentujících mi přišlo pátrání po stopách indického politika a umělce, který kdysi navštívil ČSR, zajímavé a upoutalo mě téma natáčení v různých lokacích po celém světě včetně exotických indických exteriérů a zasněžených kopcích v Himálajích. Jsem rád, že jsem tento nádherný koprodukční film mohl díky KinoCS vidět. Určitě jedna z najzajímavějších hereckých příležitostí pro Janu Šulcovou, velice sympatický její kolega Amrit Pal z Indie a trojka jejich dobrodružních spolupracovníků, z nichž mi v paměti nejvíc utkvěl Petr Haničinec. 85% ()

Galerie (1)

Zajímavosti (3)

  • Film bol natáčaný v Indii, Švajčiarsku, Francúzsku, Prahe a Kladruboch. (dyfur)
  • Vůz taxi je Audi 100 kupé a havarovaný vůz 121 Alfa 1750. (sator)

Reklama

Reklama