Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

sulek 

všechny recenze uživatele

Skvělá zápletka, jejíž obrovskou předností oproti jiným "Hříšným lidem" je, že nevyužívá ani jednoho Frantíka nebo Pepíka z galerky /Je tady jen Pepi, v podání Otta Lackoviče úplně jiná sorta/. Hotel má krásně dekadentní atmosféru, je cítít, že žije především v noci. Právě to "mrtvo" za bílého dne mě na filmu možná přitahuje nejvíc. To všechno /jak jinak než dokonale/ podkresluje hudba geniálního Lišky, který doprovod celého filmu vystavěl na variacích úvodní barovky. ()

patrik221 

všechny recenze uživatele

Tak tohle bylo neco! Po dlhej dobe poctivá kriminálka ktorá sa vyrovná tým starým americkým klasikám s takými borcami ako Eastwood či Michael Caine. Už od prvných minut sem tušil, že to bude podívaná - tak sem si k tomu dal doutník. No ale tohle sem nečekal.... Má to šmrnc ako Tenkrát v Americe a hviezdy ako v Podraze. A ty tady předvádí priam herecký koncert kterej vám nedá vydechnou dokud společne s Marvanem nezjistíme kdo je vrah.Tohle má styl a já sem už skoro zapomnel, že se takové poctivé filmy delají! P.S Kopecký priam excelentný ale kdy on hrál špatne, že? :D ()

Reklama

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Markovy kriminální příběhy mám moc rád, četl jsem je mnohokrát dokola, protože se vyznačují obratnou češtinou a jemným vtipem. Vražda v hotelu Excelsior ale patřila v psané podobě k mým méně oblíbeným, protože se víceméně jednalo o čistokrevnou detektivku, nevyskytoval se zde nějaký psychologický přesah nebo popis nějaké zajímavé dobové reálie jako v jiných povídkách. To se projevilo i ve filmu, jedná se v podstatě o konverzační detektivku. Přidání kokainové a hazardní zápletky oproti knize celkovému výsledku nijak neuškodilo, ovšem ani nijak neprospělo. Marvan se snaží co to jde hrát svojí klasickou roli rázné, mírně popudlivé, diskuzi nepřipouštějící osoby, ale už to poněkud neudýchává. Je dost zastíněn Kopeckého ředitelem, který podal ze všech herců ve filmu nejlepší výkon. Ovšem zcela jasně nejslabší výkon podal autor hudby, ta ústřední píseň je otravnější a vlezlejší než vyskakovací reklamy na čsfd, a to je co říct. Překvapilo mě, že ji údajně nazpíval Eduard Hrubeš, nějak to nedokážu napasovat na jeho hlas, jak na něj matně vzpomínám z Neváhej a toč. ()

IMPAIRED 

všechny recenze uživatele

Jako, ono to bylo vždycky zábavný, a když člověk nevěděl do čeho píchnout kolem osmý tak tu vždycky byli k dispozici. Ale, nedovedu si představit že by česká policie něco takhle pitvala. Já znam třeba od kámoše z vyprávění, že dělá s jednim, co ve fabii zásadně nešlape na spojku, ani při řazení, a za jakymkoli vyvrhelem se žene dvoustovkou po praze (bez spojky); a toho povýšili na celym oddělení nejdřív. Tak mi ted řekněte, jak se Vacátko dostal od pochůzkářů.. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Taková česká variace na Vraždu v Orient Expressu... Pro mě je Excelsior ve všech ohledech jedoznačně nejslabší z tý Vacátkovy filmový čtyřky. Teda, ve všech ohledech kromě hereckejch výkonů, který jsou i tady bezvadný (zejména Kopecký, Somr, Budínová...). Scénář mi nepřišel tak silnej, aby bez výraznější změny utáhnul celovečerní film, ani tak přirozeně sugestivní, abych byl děj schopnej prožívat společně s postavama - s nikým jsem se nijak nesblížil nebo neztotožnil, nikomu jsem nijak extra nefandil, nikdo se mi nijak zvlášť nepříčil (no, prostě lidi z pokrytecký a intirkánský smetánky, všichni maj něco se všema, každej má nějaký tajemství, nikdo to ale neřiká nahlas - takže na pěst jsou vlastně všichni, ale nikdo nijak zvlášť výrazně). A slabší mi tentokrát přišla dokonce i ta hudba - na jiný filmy by to furt byl těžkej nadprůměr, ale Liška v plný palbě vypadá prostě jinak. Furt je to slušná detektivka, svejch Vacátkovejch sourozenců nebo žánrovejch vrocholů ale rozhodně nedosahuje. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Scény z exteriéru byly natočeny před hotelem naproti Wilsonově nádraží. (Witta)
  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)

Reklama

Reklama