Režie:
Karel ŠpelinaScénář:
Jan KaplanKamera:
Josef StřechaHudba:
Dol DauberHrají:
Bedřich Veverka, Truda Grosslichtová, Zita Kabátová, Jára Pospíšil, Raoul Schránil, Theodor Pištěk, Zdeňka Baldová, Betty Kysilková, Máňa Hanková (více)Obsahy(1)
I když si novomanželé dali předsevzetí, že se nikdy nebudou hádat, záhy je vše jinak, rozezlená choř dokonce prchne k mamince. Před veřejností se za ni vydává ochotná sestřenice. Do takto zadělaných zmatků ještě zasáhne vojenské cvičení. Zábava je to hodně prostoduchá a hlavně veskrze neumělá. (oficiální text distributora)
Recenze (6)
Scenar je otravny, je hodne zajimave sledovat, na jake pitome pribehy se ve 30.-tych letech lakalo do kina... Film jako takovy zachranuje rada povedenych dialogu a vyborna Betty Kysilkova, ta je ozdobou tohoto snimku. Cele herecke slozeni je sympaticke. Vzhledem k roku 1937 muzou nektere divaky potesit i vlozene dokumentarni zabery na vojenske manevry nasi armady. "Bavi se panstvo dobre?" Ale jo, i pres spatny dej stoji za to film videt! ()
Betty Kysilková měla na to stát se českou Marplovou! Aneb Špelina, Blažková (podle níž už bylo zfilmováno Manželství na úvěr) a osvědčené tváře konverzačních filmů pozdní první republiky plus vojenské cvičení. Není jinak možná, než aby to byla detektivka. Člověk si požne i z kastlíku ty planety, i když je zase netahá papoušek, pak ještě sem tam skvostný detail na výrazně líčené hereččino líčko a syrové záběry dokumentárního rázu. Ale nejvíc mám lejtka spálený skrze Máňu Hankovou. "Tak já teď zhasnu, dušinko." ()
Manželské šarvátky spojené se záměnou jedním z aktérů je velice častým tématem prvorepublikových filmů. Nebýt ověřených tahounů tehdejší zábavy (Zdeňka Baldová, Theodor Pištěk, Betty Kysilková) vznikl by snadno zapomenutelný snímek. Právě díky obsazení se s odstupem času stává zajímavým. Je tu Máňa Hanková, která si zahrála jen v několika filmech a dostává celkem velký prostor. Zita Kabátova má zajímavou roli, je v ní příjemná. Oba dragouni se postarali, aby mělo na čem zálibně spočinou i ženské oko. Humor je skromný, ale najde se. Snímek je tak příjemným zpestřením, byť je kostrou průměrný scénář. ()
Rozvod na zkoušku, literární velekýč z pera Marie Blažkové, padl filmařům do oka z nejrůznějších důvodů – nenásilným, ryze komediálním způsobem propagoval čs. armádu (a její důstojníky) a především svým obsahem naznačoval, že ani v tomto případě nebude vděčné publikum ochuzeno o pravidelnou dávku nevkusu a bezbřehého optimismu. Což o to, švanda je to náramná, zejména v okamžiku, kdy se na scéně objeví záletná tetinka v podání Zdenky Baldové, ovšem v roce 1937, tedy v období zvýšených politických i nepolitických ataků ze strany fašizujících henleinovců, toho k smíchu bylo podstatně méně. Inu, v kině lze zapomenout na vše. I na osud zk(r)oušené republiky. ()
Klasická situační komedie tehdejších let se záměnou manželky a z toho vyplývajících potíží. Pištěk a Baldová tvoří humorný páreček, do toho dva důstonjíci od dragounů, služebnictvo a Marvan, jistota českého herectví. Přes několik světlejších momentů jde přece jen a pouze o obrazové záběry bez většího děje, vcelku ovšem vkusné a místy i vtipné. Slušný průměr. 60% ()
Bylo to hodně slabé. Bedřich Veverka se do milovnické role zásadně nehodil.Truda byla k nepoznání, Baldova jakbysmet. Jára Pospíšil byl skvělý operetní zpěvák, ale jako herec nula.Vlastně není koho pochválit a už vůbec ne scénáristu, děj filmu byl průhledný od začátku do konce a ani záměna manželky se sestřenicí nebyla vůbec nápaditá... ()
Reklama