Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Hřejivé, hravé, spielbergovské. A nijak výjimečné. Ale prostě se to tehdy dokonale trefilo do vkusu diváků všech generací. Velká touha vrátit se domů, jedno velmi netradiční přátelství, jedno neskutečné dobrodružství a oblíbené motivy velkého dítěte z Hollywoodu. Legendární hudební motiv Johna Williamse a spousta schopných dětských herců k tomu. Právě proto, jak zásadní je ve filmu dětská perspektiva, dal si Spielberg s jejich výběrem záležet. Výsledek překonal očekávání: po premiéře se o tomhle kosmickém ztroskotanci šířila velmi silná zvěst a diváci utráceli ve velkém. A E. T. láká vlastně dodnes.(19.3.2016)

  • Matty
    *****

    -„Come“ -„Stay“: Emocionální jádro filmu ve dvou slovech. Také díky tomu, že neříká (a nevysvětluje) více než je třeba, zůstává E.T. společně s některými Truffautovými filmy jedním z nejspolehlivějších způsobů, jak znovu v kostce prožít vlastní dětství. Spielbergův nejosobnější film (předměstí, rozvod, osamělost, úniky do světa, kterému dospělí nerozumí), fungující paralelně jako intimní rodinné drama i dechberoucí sci-fi (kdy jedna žánrová rovina podporuje tu druhou), převrací situaci známou z mnoha studenoválečných filmů stejného žánru (k nimž E.T. vizuálně odkazuje).___ Návštěvník z kosmu nepředstavuje nebezpečí, které by ohrožovalo tradiční americkou rodinu, ale naopak – v duchu optimismu reaganovské Ameriky – pomáhá neúplnou rodinu vybalancovat, když zaplňuje místo uvolněné otcem. Absence otcovské figury je v první polovině filmu chytře zdůrazněna tím, že žádnému dospělému muži nevidíme do tváře (vystřižené byla scéna s Harrisonem Fordem jako ředitelem školy, otočeným rovněž po celou dobu zády ke kameře). Přesto si díky nepřehlédnutelnému svazku klíčů jednoho muže, vyznačujícího se nakonec větší chápavostí než ostatní dospělí ve filmu, zapamatujeme (a zřejmě nás posléze nepřekvapí, že se jmenuje Keys).___ Keys prochází ve vztahu k Elliotovi stejnou proměnou jako E.T. – z hrozby se mění v poměrně vlídnou bytost. Stačí však, aby jej chlapec lépe poznal a překonal svůj strach z neznámého, vyplývající právě z nedostatečné informovanosti. Vzhledem k tomu, že Elliotova perspektiva filmu od začátku dominuje (a nedochází tudíž k žádnému povyšování se nad svět viděný dětskýma očima), ke stejnému vnímání Keysovi role ve vyprávění je veden i divák. Nejde o jediné nadčasové (a zřejmě stále relevantnější) sdělení filmu vyzývajícího k toleranci a hájícího právo každé bytosti na vlastní domov.___ E.T. tak v zásadě, jako podstatná část Spielbergových snímků, nemá klasického antagonistu. Vypráví zejména o střetu dvou světů (dětství a dospělosti, resp. víry a racionality), které se navzájem nechápou, ale zcela nekompatibilní nejsou. Velmi sugestivní „kolonizace“ Elliotova domova vědci v bílých skafandrech, je nevyhnutelnou vývojovou fázi na cestě od dětství do dospělosti. Domov, symbolizující dosud bezstarostné dětství, se musí proměnit stejně jako Elliot. Společně s hlavním hrdinou a za výrazné podpory Williamsova povznášejícího hudebního motivu, který pro mne bude navždy hudbou dětství, díky tomu znovu zažíváme dětské okouzlení neznámým, vlastní citové zrání i dojemné loučení s tím, co bylo mimo chápání dospělých. ___E.T. je pro mne důkazem, že ty nejlepší dětské filmy plně doceníte teprve jako dospělí. Teprve tehdy si zřejmě uvědomíte, že závěrečné slzy dojetí v dětství nebyly a ani nyní nejsou jen projevem vašeho potlačení nedůvěry a podlehnutí intenzivnímu hraní na city, ale i režisérova upřímného porozumění dětství a jeho vypravěčského mistrovství s přesně načasovanými gagy, body obratu, změnami tempa a pečlivým vedením pozornosti. Za pár let se o tom rád přesvědčím znovu. 90% Zajímavé komentáře: Lima, Melies, anderson(10.2.2018)

  • gudaulin
    ***

    Spielberg je režisér, který umí skvěle pracovat s lidskými emocemi a má dar vyrábět rodinnou podívanou na míru. Zůstal v něm pořádný kus romantického kluka, který nikdy nepřestal mít rád pohádky a v dospělém věku si zkrátka začal své sny a představy z dětství plnit. Jeho E.T. -Mimozemšťan je pohádkou se zidealizovaným návštěvníkem z kosmu, s jakým se chtěla spousta dětí setkat. Slušný scénář, odpovídající rozpočet a pečlivá režie dělají z E.T.-Mimozemšťana dodnes nestárnoucí podívanou, kdy se nad mimozemským návštěvníkem dojímají děti i dospělí. V době vzniku to navíc byla fascinující triková podívaná. Celkový dojem: 60 %.(5.1.2010)

  • Kass
    *****

    Tenhle film je moje dětství! Když mi bylo asi devět let, byl jsem na "E.T." v kině během jediného týdne snad třikrát :-). Nezapomenutelný zážitek ... ta do té doby nevídaná paleta pocitů, která mě v průběhu jeho sledování zaplavila! Z počátku NAPĚTÍ, a zároveň i ZVĚDAVOST opředená okolo tajemné bytosti obcházející Elliotovo obydlí. Poté jímavé okamžiky plné POROZUMĚNÍ, SMÍCHU a obyčejné dětské RADOSTI ze sbližování se s pozoruhodným návštěvníkem. Následně LÍTOST nad jeho touhou vrátit se domů. ÚŽAS!!! - když Elliot s E.T. na kole nekontrolovatelně sjíždějí do propasti... (ale najednou).. (rozezvučí se Williamsův orchestr).. vzlétnou na křídlech FANTAZIE k hvězdami poseté obloze a přelétnou zářící siluetu měsíce v úplňku. STAROSTI o osamělostí těžce zmítaného E.T.; a STRACH z nových, nesmlouvavých vetřelců z "dospěláckého" světa. A po dramaticky VZRUŠUJÍCÍCH chvílích nakonec okamžiky čirého SMUTKU a DOJETÍ. Jaké to magickým kouzlem pulsující filmy kdysi S.Spielberg dokázal s lehkostí točit. "E.T.- Mimozemšťan" je pro mně symbolem oné éry přelomu 70. a 80. let, kdy si Spielberg s Lucasem "jen" hráli, a s klukovským nadšením zhmotňovali své sny. "E.T." považuji za nejlepší rodinný snímek co byl kdy natočen, a dodnes je jedním z mých nejosobnějších filmů vůbec.(17.4.2005)

  • Roman.Ticka
    *****

    Rozhodně měl komentář v TV-mini pravdu, když psal v popisku k filmu, že budeme dojati a potěšeni. Jelikož nejsem už dávno dítětem, viditelně teda na stopro, i když uvnitř sebe se ho snažím stále udržet, proto hodnotím z pohledu dospěláka. Nejvíc mě potěšilo stejně jako děti ve filmu, že se ufounek dostal právě k nim, jelikož to už všichni víme, že děti jsou bezelstné, dobrosrdečné, čisté stvořeníčka, ať už zlobí občas nebo nonstop. To je vlastně celé povídání o tom, proč je tento filmek pořád koukatelný. Jo Berymorka byla fakt zlatíčko, no vlastně miloučká je dodnes.(2.6.2013)

  • - Spielberg si dětské představitele vybíral z více jak tří stovek dětí. (DaViD´82)

  • - Natáčelo se od 8. září do 5. prosince 1981 a v lednu 1982, celý film se natáčel v Kalifornii. (Varan)

  • - Vesmírná loď byla 60 cm veliký model. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace