Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nash.
    *****

    Dokonála ukázka filmové magie, která dokázala zhmotnit dětskou duši a nevinnost. Příběh o přátelství a naději, který baví i dojímá a dokáže své poselství předat nejen dětem, ale bez ohledu na věk každému divákovi s otevřeným srdcem. A než ho o dvacet let později Spielberg poškodil digitálními úpravami byl dokonalý i po filmařské stránce. Jejich vinou se sice pátá hvězdička zachvěla, ale nakonec zůstala na svém místě, podepřena, možná citově nátlakovými, přesto nezapomenutelnými scénami mimozemšťanova oživnutí a loučení.(10.11.2010)

  • Matty
    *****

    -„Come“ -„Stay“: Emocionální jádro filmu ve dvou slovech. Také díky tomu, že neříká (a nevysvětluje) více než je třeba, zůstává E.T. společně s některými Truffautovými filmy jedním z nejspolehlivějších způsobů, jak znovu v kostce prožít vlastní dětství. Spielbergův nejosobnější film (předměstí, rozvod, osamělost, úniky do světa, kterému dospělí nerozumí), fungující paralelně jako intimní rodinné drama i dechberoucí sci-fi (kdy jedna žánrová rovina podporuje tu druhou), převrací situaci známou z mnoha studenoválečných filmů stejného žánru (k nimž E.T. vizuálně odkazuje).___ Návštěvník z kosmu nepředstavuje nebezpečí, které by ohrožovalo tradiční americkou rodinu, ale naopak – v duchu optimismu reaganovské Ameriky – pomáhá neúplnou rodinu vybalancovat, když zaplňuje místo uvolněné otcem. Absence otcovské figury je v první polovině filmu chytře zdůrazněna tím, že žádnému dospělému muži nevidíme do tváře (vystřižené byla scéna s Harrisonem Fordem jako ředitelem školy, otočeným rovněž po celou dobu zády ke kameře). Přesto si díky nepřehlédnutelnému svazku klíčů jednoho muže, vyznačujícího se nakonec větší chápavostí než ostatní dospělí ve filmu, zapamatujeme (a zřejmě nás posléze nepřekvapí, že se jmenuje Keys).___ Keys prochází ve vztahu k Elliotovi stejnou proměnou jako E.T. – z hrozby se mění v poměrně vlídnou bytost. Stačí však, aby jej chlapec lépe poznal a překonal svůj strach z neznámého, vyplývající právě z nedostatečné informovanosti. Vzhledem k tomu, že Elliotova perspektiva filmu od začátku dominuje (a nedochází tudíž k žádnému povyšování se nad svět viděný dětskýma očima), ke stejnému vnímání Keysovi role ve vyprávění je veden i divák. Nejde o jediné nadčasové (a zřejmě stále relevantnější) sdělení filmu vyzývajícího k toleranci a hájícího právo každé bytosti na vlastní domov.___ E.T. tak v zásadě, jako podstatná část Spielbergových snímků, nemá klasického antagonistu. Vypráví zejména o střetu dvou světů (dětství a dospělosti, resp. víry a racionality), které se navzájem nechápou, ale zcela nekompatibilní nejsou. Velmi sugestivní „kolonizace“ Elliotova domova vědci v bílých skafandrech, je nevyhnutelnou vývojovou fázi na cestě od dětství do dospělosti. Domov, symbolizující dosud bezstarostné dětství, se musí proměnit stejně jako Elliot. Společně s hlavním hrdinou a za výrazné podpory Williamsova povznášejícího hudebního motivu, který pro mne bude navždy hudbou dětství, díky tomu znovu zažíváme dětské okouzlení neznámým, vlastní citové zrání i dojemné loučení s tím, co bylo mimo chápání dospělých. ___E.T. je pro mne důkazem, že ty nejlepší dětské filmy plně doceníte teprve jako dospělí. Teprve tehdy si zřejmě uvědomíte, že závěrečné slzy dojetí v dětství nebyly a ani nyní nejsou jen projevem vašeho potlačení nedůvěry a podlehnutí intenzivnímu hraní na city, ale i režisérova upřímného porozumění dětství a jeho vypravěčského mistrovství s přesně načasovanými gagy, body obratu, změnami tempa a pečlivým vedením pozornosti. Za pár let se o tom rád přesvědčím znovu. 90% Zajímavé komentáře: Lima, Melies, anderson(10.2.2018)

  • JAn
    *****

    Jednoznačně nejnostalgičtější vzpomínka a rozhodně nejkrásnější filmová podívaná všech dob! Dodnes si živě pamatuji svoje první setkání s tímto mimozemským druhem, dodnes cítím tu nebetyčnou úzkost a úžas, který mě při něm provázel. Mráz, který mi běhal po zádech, když E.T. volal domů a slzy, které ´sem rojil, když se tam vracel. Tak takhle ´sem se seznámil se světem filmu. A právě takhle ´sem se do něj zamiloval. To díky vám, pane Spielbergu.(1.11.2005)

  • Roman.Ticka
    *****

    Rozhodně měl komentář v TV-mini pravdu, když psal v popisku k filmu, že budeme dojati a potěšeni. Jelikož nejsem už dávno dítětem, viditelně teda na stopro, i když uvnitř sebe se ho snažím stále udržet, proto hodnotím z pohledu dospěláka. Nejvíc mě potěšilo stejně jako děti ve filmu, že se ufounek dostal právě k nim, jelikož to už všichni víme, že děti jsou bezelstné, dobrosrdečné, čisté stvořeníčka, ať už zlobí občas nebo nonstop. To je vlastně celé povídání o tom, proč je tento filmek pořád koukatelný. Jo Berymorka byla fakt zlatíčko, no vlastně miloučká je dodnes.(2.6.2013)

  • Lima
    *****

    To je tak, když člověk nic nepamatuje a je odkojen digitálním zvěrstvem současné kinematografie (většina zdejšího CSFD osazenstva), ten nemůže mít k takovému filmu vztah. Brána v potaz inflace, je to 4. nejnavštěvovanější film všech dob, ale to není to, co ´E.T.Mimozemšťana´ činí nejzásadnějším filmem 80.let. Tím faktorem je ohlas, který vzbudil. Pohádka, která doháněla v kinech k slzám všechny bez rozdílu věku (sám jsem byl svědkem, plakal i můj tvrďák otec :o), mezi lidmi se jeden čas skoro o ničem jiném nemluvilo (podobný ohlas u nás za bolševika měl už snad jenom Sandokan a seriál ´Já, Claudius´), mít figurku Ítýho patřilo k povinné výbavě každé české rodiny a nejenom té české. A těch nepodařeným filmových klonů, které následovaly, ty byste ani nespočítali. Prostě jeden velký fenomén a kdo tvrdí něco jiného, lže sám sobě. A je pozoruhodné, že ten film funguje i dneska (mám potvrzeno po dnešní blu-ray projekci). To, jak je celý film v podstatě koncipován z dětského pohledu věčným dítětem Spielbergem, kdy první dvě třetiny stopáže nevidíme do tváře dospělých lidí (vyjma samozřejmě Elliotovy maminky), timing jednotlivých scén a pře-ná-dhe-rná hudba skladatelského boha Johna Williamse, to vše činí z filmu ojedinělou záležitost, u které – pokud nejste cynik, blbec či obojí dohromady – na konci zaslzíte také.(9.3.2014)

  • - Až do roku 1997 šlo o nejvýdělečnější snímek historie. (DaViD´82)

  • - Film bol zakázaný vo Švédsku, Fínsku a Nórsku. Pôvodne v týchto krajinách iba nemal byť určený pre maloletého diváka. Škandinávski politici neskôr dokonca vyhlásili, že mimozemšťania sú nepriatelia detí a film zakázali úplne. Ďalším dôvodom bolo vyhlásenie, že deti predsa nemôžu riešiť problémy dospelých, a už vôbec nie ochraňovať a podporovať mimozemské civilizácie. (Raccoon.city)

  • - E.T.-ho hralo viacero ľudí. Človek normálneho vzrastu, jeden z dvojice najatých trpaslíkov, alebo dokonca 12 ročný chlapec Matthew De Merrit, ktorý sa narodil bez nôh. (HelenOfTroy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace