Reklama

Reklama

Obsahy(1)

České detektivní drama. Paní Olga nachází po návratu z kina svého manžela Karla Branda, s nímž se právě rozvádí, zastřeleného. Zdá se, že je to jasný případ sebevraždy, ale poručík Dušek z Veřejné bezpečnosti má podezření, že jde o vraždu, kterou, není to vyloučeno, neboť řada důkazů svědčí proti ní, mohla spáchat paní Olga. Dopis mrtvého manželce se zdá vyvracet jakékoliv pochybnosti, že by mohlo jít o vraždu. Poručík Dušek však pátrá dále. Mnohem více než on se však dozvídá o pravých okolnostech právní poradce paní Olgy Dr. Klimeš. Dozví se, že dopis je skutečně padělek a že Brandova smrt je ve spojitosti s rejdy protistátní bandy. Dlouho váhá, zda se má svěřit bezpečnosti, neboť se domnívá, že by tak svědčil ve prospěch Duškovy theorie, že vraždu spáchala paní Olga.... (Filmový přehled)

(více)

Recenze (27)

Amonasr 

všechny recenze uživatele

I přes rok svého vzniku nese toto krimi spíš prvorepublikový rukopis, což je dáno zřejmě osobami scénáristy i režiséra. A to je dobře - padesátá léta z toho nejsou prakticky nijak cítit, dokonce ani ideologický nádech zde není nijak zvlášť zřetelný. Ovšem způsobem natočení i některými hereckými výkony zároveň snímek působí poněkud zpozdile. Pro mě nejpřekvapivější byl výkon Stanislava Neumanna, který zde dokázal nečekaně měnit své polohy - od obvyklého popleteného staříka až po skutečného gaunera. O žádný filmový poklad se sice nejedná, ale dívat se na to stále ještě dá. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nečekaně akční pokus o český noir, kde femme je všechno, jen ne fatale (vysvětlujte to ale jejímu obhájci), padouch se likviduje podtržením koberce(!), flashbacky ohraničuje hejno světlušek a Neumann je padělatelský Keyser Söze! Vypadá to západně, ideologické zabarvení je jen nepatrné. Docela interesantní počin.. ()

Reklama

ripo

všechny recenze uživatele

V „Padělku" se hlásí ke slovu opět známý český detektivkář záplatek podle základních receptů klasické detektivky. Také v „Padělku" dovedl podle jednoduchého detektivkářského receptu „ukaž pachatele zločinu, který je předveden na začátku, až na samém konci", udržet napětí po celou dobu, dokázal diváka zaujmout tak, že přehlédne některé poněkud až trapné nedostatky nikoli příběhu samotného, ale jeho realisace, a celkové režijní archivální pojetí, které se snaží sice představit pracovníky naší bezpečnosti jako živé dnešní lidi a stejně tak i jejich protihráče a ostatní hrdiny, ale které přesto vytváří jen postavy vyztužené konvencí staré manýry. Filmový přehled 43/1957 ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Abych řek pravdu, mně se hned nelíbil !!" A to mně zase joo !! ;) Ostatně Vladimír Menšík přece nikdy nezklamal, což rozhodně platí i v případě této nepříliš známé, nicméně vůbec ne špatné, detektivky režiséra Vladimíra Borského, byť se zde coby schopný padělatel Dvořáček alias Alfréd Toglar příliš neohřál, v polovině filmu totiž jednu koupí a odnesou ho nohama napřed.. Jistě, jedná se o záležitost silně poplatnou době svého vzniku, nicméně povětšinou velmi dobře především herecky zvládnutou, když už samotný casting slibuje velmi zajímavou podívanou.. Ono třeba vidět přesvědčivého Stanislava Neumanna v naprosto nečekaně záporné roli se divákovi jindy poštěstí jen těžko.. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Bylo příjemné sledovat, že někteří herci, které jsem až doposud viděla vyloženě jen v kladných rolích, umí perfektně i ty záporné a dokážou se do nich přepnout během jediného okamžiku a to tak věrohodně, až mi z jejich výkonu poklesla čelist. Nenazvala bych tenhle film hned komunistickou trapárnou. Pravda, byl trošku více rozvleklý, takže působil, že je mnohem delší, než je jeho skutečná stopáž. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

  • Stejnojmenná tříaktová hra o charakteru člověka Eduarda Fikera poprvé vyšla v roce 1955. (NinadeL)

Reklama

Reklama