poster

Putovala jsem se Zombií

  • USA

    I Walked with a Zombie

Drama / Horor

USA, 1943, 69 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Campbell
    ***

    Abych se přiznal bál jsem se. Protože režisér Tourneur od kterýho jsem viděl zatím 4 filmy mě spíše nudily. No tenhle taky není žádné veledílo ale dostala mě ta atmosféra která mě připevnila k sedačce. A ani příběh není vyloženě špatný. Co už je horší je opět ta romantická rádobysmyčka která mě pokaždé nudila a některé repliky herců stály fakt za to. Nicméně tenhle film považuji za Tourneurův nejlepší film. Bohužel nemůžu jít s hodnocením nějak extra vysoko nepřišlo mi to až tak úžasné ale určitě si film v budoucnu ještě pustím.(9.4.2012)

  • Jericho666
    ***

    S Tourneurem jsem měl špatné zkušenosti ze snímku Cat People (1942) a víceméně se to potvrdilo. Nemohu upřít zajímavý námět filmu, ani vynikající atmosféru při rituálech, která byla až impozantní. Všechno okolo mě ale víceméně minulo účinkem. Nutno dodat, že dvě poslední scény filmu byly skvělé, ale celkově jsem od snímku tak nějak čekal více.(1.5.2013)

  • ambron
    ****

    Zaujímavý a pre diváka atraktívny námet si tentoraz vybral majster atmosféry Tourneur. Za podmanivého zvuku tamtamov preniesol diváka na exotický výlet za podivným antickým príbehom, trocha poznačený Janou Eyrovou, rozprávajúci o šialenstve, utrpení... a láske. Majstrovské využitie svetla a tieňov dodáva príbehu podivne krásnu atmosféru, obrazy, pôsobiac do najhlbších zákutí našich myslí sa zarezávajú do mozgu (k vrcholom patrí scéna, keď Jessica prechádza trstinovým poľom a jej dlhé biele šaty vejú vo vetre). Svojský zombie film, ktorý má svoje popredné miesto v tomto podžánri.(27.11.2014)

  • Madsbender
    ****

    Pri Tourneurovom I Walked with a Zombie je veľmi zásadný fakt, či naň hľadíte ako za a) melodrámu Hollywoodu 40. rokov s ozvláštňujúcimi prvkami folklórneho woo-doo hororu alebo za b) woo-doo horor s prvkami melodrámy Hollywoodu 40. rokov. Jednoduchá matematika založená na preferencii diváka ale odpadá keď si uvedomíme, že správna možnosť je len jedna - tá prvá. Film otvára voiceover hlavnej hrdinky, charakteristický pre romantickú literatúru 20. storočia a filmové adaptácie z tohto obdobia. Vizuálnej stránke dominuje opojný gotický sloh, charakteristický pre jasne a rovnomerne rozčlenenú výstavbu scény, a závan vzdialenej exotiky spolu so znakmi expresionistických výjavov (hra svetla a tieňov, expresívne herectvo, masky niektorých postáv), ktoré evokujú bohatú knižnú opisnosť. Dominantou sa logicky stáva dôraz na atmosféru, patričnú hudbu, dômyselné využívanie každého políčka čiernobieleho filmu a závan mysticizmu. Expozícia mužských postáv do deja je spojená s romantizujúcimi prvkami, danými ženskou optikou, ktoré zároveň nezjemňujú a neoslabujú pozíciu Betsy ako silnej a odhodlanej postavy, rozhodnutej odhaliť pravdu o praktikách na ostrove. Stret vedy a okultnej mágie je tu podaný veľmi pôsobivo a zaujímavo, pričom si termín zombie vypožičiava z mytológie afrických kmeňov v jeho pôvodnom význame (čo pre filmových divákov jednoducho značí pred Romerovým prispením do formujúceho žánru) a na ploche necelých 70 minút stíha rozvíjať v treťom pláne mimo vzťahového štvoruholníka motív otrokárstva a jeho dôsledkov. Presvedčiví herci sú samozrejmosťou. 80%(14.12.2014)

  • Goldbeater
    ***

    Docela zajímavý snímek z doby, kdy zombie ještě nebyly krvelačné bestie prahnoucí po lidském mase. Voodoo ale není tak úplně mé oblíbené hororové téma a tím je mi tenhle film tak trochu cizí. Určitě stojí za to vidět povedeně natočené voodoo rituály. Zejména ten poslední, ve kterém se protíná hra s panenkou a vražda dívky. Místy působivý a celkem pěkně natočený horor z válečného období.(29.8.2011)

  • - Jelikož producent filmu Val Lewton považoval původní scénář za příliš „ošoupaný“, použil jako předlohu román „Jana Eyreová“, na který se v té době již nevztahovala autorská práva. (StrYke)

  • - Sdith Barrett, která ztvárnila matku, byla ve skutečnosti jen o tři roky starší než James Ellison, který hrál jejího mladšího syna Wesleyho, a dokonce pouze o dva roky mladší než Tom Conway, představitel jejího staršího syna Paula. (hladass)