poster

Putovala jsem se Zombií

  • USA

    I Walked with a Zombie

Drama / Horor

USA, 1943, 69 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slasher
    ****

    Kultovní film vycházející z klasického pojetí nemrtvých, to znamená voodoo, prázdné bytosti bez jediného pocitu, součást domorodých rituálů. Žádné nahnilé zrůdičky. A taky žádný zlomyslný Bela Lugosi schovaný a manipulující někde za stromem. Tenhle povedený horor si zakládá na znepokojující amosféře (klasika - přítomnost 'zla' a tajemna vytušíte hned v prvním okamžiku, avšak nic přímo do oka bijícího nečekejte až do konce filmu) budované hlavně pomocí stínů, domorodců a tématického hudebního doprovodu. Navíc hlavní náplní není ona Zombie, ale spíše rodinná tragédie s ní spojená. I walked with a zombie. It does seem an odd thing to say.(20.3.2008)

  • Jericho666
    ***

    S Tourneurem jsem měl špatné zkušenosti ze snímku Cat People (1942) a víceméně se to potvrdilo. Nemohu upřít zajímavý námět filmu, ani vynikající atmosféru při rituálech, která byla až impozantní. Všechno okolo mě ale víceméně minulo účinkem. Nutno dodat, že dvě poslední scény filmu byly skvělé, ale celkově jsem od snímku tak nějak čekal více.(1.5.2013)

  • DaViD´82
    *****

    Melancholická (ne)žánrovka s tou vůbec nejznepokojivější zombie v nezaměnitelném podání Darby Jonese, který je potvrzením otřepaného "v jednoduchosti je síla". Specifická atmosféra na exotickém parném ostrově sázející na nejistotu, okultní pozadí i pohrávání si s divákovým "co kdyby přeci jen..." (a umocněná skleničkou Zacapy) je k nezaplacení. Zvlášť pak se žánrovou scenáristickou jistotou Siodmakem za psacím strojem a malířem černobílého plátna Tourneurem za kamerou.(29.1.2013)

  • Madsbender
    ****

    Pri Tourneurovom I Walked with a Zombie je veľmi zásadný fakt, či naň hľadíte ako za a) melodrámu Hollywoodu 40. rokov s ozvláštňujúcimi prvkami folklórneho woo-doo hororu alebo za b) woo-doo horor s prvkami melodrámy Hollywoodu 40. rokov. Jednoduchá matematika založená na preferencii diváka ale odpadá keď si uvedomíme, že správna možnosť je len jedna - tá prvá. Film otvára voiceover hlavnej hrdinky, charakteristický pre romantickú literatúru 20. storočia a filmové adaptácie z tohto obdobia. Vizuálnej stránke dominuje opojný gotický sloh, charakteristický pre jasne a rovnomerne rozčlenenú výstavbu scény, a závan vzdialenej exotiky spolu so znakmi expresionistických výjavov (hra svetla a tieňov, expresívne herectvo, masky niektorých postáv), ktoré evokujú bohatú knižnú opisnosť. Dominantou sa logicky stáva dôraz na atmosféru, patričnú hudbu, dômyselné využívanie každého políčka čiernobieleho filmu a závan mysticizmu. Expozícia mužských postáv do deja je spojená s romantizujúcimi prvkami, danými ženskou optikou, ktoré zároveň nezjemňujú a neoslabujú pozíciu Betsy ako silnej a odhodlanej postavy, rozhodnutej odhaliť pravdu o praktikách na ostrove. Stret vedy a okultnej mágie je tu podaný veľmi pôsobivo a zaujímavo, pričom si termín zombie vypožičiava z mytológie afrických kmeňov v jeho pôvodnom význame (čo pre filmových divákov jednoducho značí pred Romerovým prispením do formujúceho žánru) a na ploche necelých 70 minút stíha rozvíjať v treťom pláne mimo vzťahového štvoruholníka motív otrokárstva a jeho dôsledkov. Presvedčiví herci sú samozrejmosťou. 80%(14.12.2014)

  • ambron
    ****

    Zaujímavý a pre diváka atraktívny námet si tentoraz vybral majster atmosféry Tourneur. Za podmanivého zvuku tamtamov preniesol diváka na exotický výlet za podivným antickým príbehom, trocha poznačený Janou Eyrovou, rozprávajúci o šialenstve, utrpení... a láske. Majstrovské využitie svetla a tieňov dodáva príbehu podivne krásnu atmosféru, obrazy, pôsobiac do najhlbších zákutí našich myslí sa zarezávajú do mozgu (k vrcholom patrí scéna, keď Jessica prechádza trstinovým poľom a jej dlhé biele šaty vejú vo vetre). Svojský zombie film, ktorý má svoje popredné miesto v tomto podžánri.(27.11.2014)

  • - Jelikož producent filmu Val Lewton považoval původní scénář za příliš „ošoupaný“, použil jako předlohu román „Jana Eyreová“, na který se v té době již nevztahovala autorská práva. (StrYke)

  • - Sdith Barrett, která ztvárnila matku, byla ve skutečnosti jen o tři roky starší než James Ellison, který hrál jejího mladšího syna Wesleyho, a dokonce pouze o dva roky mladší než Tom Conway, představitel jejího staršího syna Paula. (hladass)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace