Reklama

Reklama

Paralelní matky

  • Španělsko Madres paralelas (více)
Trailer 2

Dvě nastávající matky, Janis a Ana, se potkávají v nemocničním pokoji, kde se připravují na porod. Obě jsou nezadané a obě otěhotněly neplánovaně. Janis (Penélope Cruz), která je ve středním věku, je z náhodného početí nadšená a na miminko se těší. Puberťačka Ana (Milena Smit) je vyděšená, kajícná a traumatizovaná. Obě ženy si krátí čas společným procházením dlouhých nemocničních chodeb. Janis se snaží Anu povzbuzovat a uklidňovat. Těch pár vyřčených vět, které si během několika hodin vymění, vytvoří mezi nimi velmi úzké pouto. Netuší, že jejich náhodné setkání zkomplikuje a zásadním způsobem změní jejich životy… (Bioscop)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (17)

johnn333 

všechny recenze uživatele

Na to, jak se to po Benátkách hypovalo, je to prostě zklamání. Cruz samozřejmě podává neokázale výrazný výkon, který na sebe nepotřebuje strhávat pozornost, zbytek je ale spíš takový konverzační volnoběh, jenž se tváří víc rafinovaně, než ve skutečnosti je. Vždyť některé motivy tam jsou úplně navíc, jiné zase musí Almodóvar strojově doříkat nebo ukázat na triku, aby to došlo úplně všem. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Almódovar nakrútil film, kde divák vie, aké zvraty ho čakajú. Neviem, či to proste Pedro iba neodhadol, alebo je to súčasť jeho hry. Každopádne tušiť, čo nás čaká a potom si povedať, že ste mali pravdu, nie je tá najlepšia cesta, ako diváka almodramaticky dojať. Navyše tu kombinujeme dve dejové línie, kde síce nájdeme nejaké paralely, ale dramaturgicky to príliš spolu neladí. Janis sa chová občas dosť nelogicky a Anina predstaviteľka s blond prelivom je čistým dvojníkom Macualyho Culkina. ()

Reklama

theSaint 

všechny recenze uživatele

Já nového Almodovara vždy vyhlížím. A vždy s nadšením. Zklamaný nejsem, ale nadšený také ne. Druhá "válečná" dějová linka zbytečně rozmělnila tu první, která je silná. Rozumím, že pro Almodovara je to zřejmě osobní záležitost.. ale v příběhu dvou matek a jejich osudů působí rušivě/zbytečně/nezáživně až uměle. Obzvlášt pro diváka mimo Španělsko. Kdyby se celý film držel pouze té první, tak by to dalo prostor pro hlubší psychologii a drama. Škoda. Ale Pedro je Pedro. Těším se na příště. ()

PoprockCZ 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla dobrá blbost! Viděno v originále ve španělském kině. Definice komerčního Netflix filmu: zářivé barvičky bez narativní koncepce, vše v detailech, hlavní je pouze herecká akce (nějaké atmosféry nečekejte), střih je místy tak mimo, že diváka vyruší, svícení totálně ploché jak z reklamy a ten počet komerčních značek je tak závratný, že v titulcích zabere PP skoro 4 stránky. Příběh sám o sobě je bizár. Už od 10. minuty jsem si říkala, že tuším kam to směřuje, ale to se snad nemůže stát, a ono fakt! Bizár všech bizárů. Tak hlavně, že si ve filmu můžeme odškrtnout všechny normativní prvky (i když do příběhu vůbec nesedí). A některé wtf repliky herců snad ani komentovat nebudu... ()

fredisek 

všechny recenze uživatele

Almodóvar vyčpěl. Paralelní matky jsou dalším důkazem, že to nejlepší Almodóvar natočil v nultých letech. Teď zůstávají jen barvy a Penélope Cruz. Zbytek je těžko uvěřitelná spletenina motivů jen s náznakem dramatu. Zatímco dřív musely Almodóvarovy postavy čelit problémům, teď mezi nimi proplouvají. V Paralelních matkách se střetávají dva nesouvisející příběhy a jeden krade prostor druhému. Julieta mě zklamala, Bolest a sláva znudila, Paralelní matky mě donutily koukat na mobil s otázkou: "Tak kolik ještě zbývá do konce?" Chce to zase syrová, krvavá, ukřičená dramata nebo pitomé komedie. To je Almodóvar, tohle je reklamní video na nestárnoucí Penélope a kabelky od Vuittona. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Pedro Almódovar mluvil o filmu již v roce 2011. Nechal se slyšet, že film by měl být o „mateřském Don Quijotovi“. (MonkeyMarty)

Reklama

Reklama