• blackrain
    ***

    Pavlívnka byla naivní a nezkušená prostá dívka. Do jejího života krutě zasáhla hospodářská krize, která měla za následek Svárovskou stávku. Stávka byla četníky a vojáky krvavě potlačena. Jednou z obětí byla i tato mladá dívka. Kachyňa opět nešetří svou poetikou, kterou podtrhují hrátky s kamerou a neustále se opakující hudební motiv. Ten je velmi vtíravý.(30.1.2012)

  • Sandiego
    ***

    Kachyňa sice držel ideologii na uzdě, neubránil se však hrozbě barvotiskového sociálního kýče, jehož přímočarost je těžké omluvit tím, že jde o "rodinný film" - zvláště ve srovnání s řadou dalších Kachyňových děl, v němž se působivě vyhnul oběma pólům. Ale i tak má poetické ztvárnění každodenního života v Podkrkonoší předminulého století něco do sebe a především výkon Marie Brožové v bohatě odstíněné roli babičky si zaslouží pozornost.(20.2.2016)

  • farmnf
    ****

    Kachyňa byl patrně kouzelník. Komunisti si u něj objednali film o dělnickém hnutí a on natočil poetický příběh sirotka, který se zamiluje, největší sex je pro něj logicky držet kluka za ruku, teskní po mrtvích rodičích a nečeká ho dobrý konec. Stranické vedení v té době ještě ani nesedělo pod kaštany se zakládací listinou a proto zde nefiguruje. Kameraman odvedl skvělou práci a Brigita Hausnerová též. Stávka tkalců je až v závěru a její politický podtext tu není rozebírán. Není to hvězdné Kachyňovo movie ale velmi slušná záležitost to je. S podobnou sociální tématikou se mu povedla lépe Kráva.(24.3.2010)

  • Martin741
    ***

    Tak takyto normalizacny priemer beriem, Kachynova Laska 1973 ma teda nijka neoslovila, toto je vyrazne lepsie. Pribeh mladeho dievcata na pozadi neprijemne drsneho postavenia robotnikov kdesi v 19. storoci. Hausńerova odviedla slusny herecky vykon a Smeral /Smesny Pan, Kladivo na Carodejnice, Cintamani a Podvodnik/ tiez, hoci po roku 1969 uz nic dobre a zapamataniahodne nenatocil. 59 %(22.8.2017)

  • Maras.L
    ****

    Pavlínka je jedním z těch málo známých filmů, které v době normalizace vznikly a zase zanikly. V tomto případě si však troufnu tvrdit, že je to dost velká škoda. Osobnost režiséra Karla Kachyni se ve filmu nezapře, a přestože je film točen víceméně na objednávku režimu - je v něm popisováno násilné potlačení dělnické stávky na konci 19. století - jedná se o civilní a příjemný vesnický příběh. Ono proletářské je ve snímku silně potlačeno a převažuje lyrická stránka. A tu Kachyňa zkrátka uměl na výbornou. Jedinou vážnější výtku bych tak směřoval k hudbě - Zdeněk Liška sice patřil k předním českým filmovým skladatelům, ale tady si moc práce nedal. Stále se opakující vtíravá melodie znějící asi tak po 95% času nebyla právě ta správná volba.(8.3.2007)

  • - Filmovanie prebiehalo v okolí Svárova a Tanvaldu, v Jizerských horách, Zlatých Olešniciach, Veľkých Hámroch a Albrechticiach. (dyfur)

  • - Natáčelo se také v Desné. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace