• blackrain
    ***

    Pavlívnka byla naivní a nezkušená prostá dívka. Do jejího života krutě zasáhla hospodářská krize, která měla za následek Svárovskou stávku. Stávka byla četníky a vojáky krvavě potlačena. Jednou z obětí byla i tato mladá dívka. Kachyňa opět nešetří svou poetikou, kterou podtrhují hrátky s kamerou a neustále se opakující hudební motiv. Ten je velmi vtíravý.(30.1.2012)

  • sharka.68
    ****

    Kdysi jsme na tomto filmu byli se školou...po promítání část dívčího publika plakala.Ale tak špatnej film to nebyl. události svárovské stávky nám přiblížily dějepis...samozřejmě,že nám pak vysvětlovali,že by se to nyní už nestalo....nynější mládež by řekla, že byla ve špatnou dobu na špatným místě....(17.3.2010)

  • tahit
    ****

    Při pohledu na sedmdesátá léta se dá říct, že československý film vyprodukoval velké kvantum snímků s nepřehlédnutelnými ideologickými symboly normalizační každodennosti, ale i tak občas vznikly skvělé filmy, které stojí za zhlédnutí i dnes. A přesto, že osud Pavlínky je hlavním motivem filmu, tak se vraťme zpět k pravdě ve fikci. Ve skutečnosti se moc věrohodných informací o Pavlínce nedochovalo. Ovšemže fakt, že tam dívka byla zastřelena je nezpochybnitelný. Snaha Karla Kachyni propojit poeticky romantické vyprávění první lásky s vypjatým sociálním pozadím Svárovská stávky, aniž by tam převládal demagogický ideologický balast, se slušně povedl. A toho si cením nejvíc. Půvabná herečka Brigita Hausnerová byla dobrou volbou do hlavní role, dokázala totiž vtisknout Pavlínce správný rozměr, lyričnost i něžnou krásu.(14.11.2011)

  • rigby
    ***

    Poetické ztvárnění venkovského života a prvních lásek tak, jak to umí jen Kachyňa. Do bezstarostného dospívání občas probleskne zpráva z druhé strany, z reálného těžkého života tkalců. Vše plyne do smutného závěru, který každý, kdo někdy navštívil Velké Hamry, už zná. Tam u mostu přes Kamenici před bývalou textilkou stojí několik památníků a na jednom je i jméno Pavlínky Linkové...(21.8.2011)

  • fragre
    ****

    Takové pochopení pro citový a pocitový svět dospívajícího děvčete by jeden čekal spíše u ženy než u muže, ale panu Kachyňovi to šlo vždy. Kouzlo tohoto filmu prýští z toho spojení citovosti a čistého erotismu s baladičností, s tím neustálým připomínáním blížící se Smrti (všechna ta znamení, která se ukazují babičce, všechny ty Pavlínčiny vojenské sny). To je vlastně přímo archetypální motiv, který najdeme v mnoha lidových a kramářských písních - Smrt, která zkosí lásku a život mladé dívky (i E. A. Poe k tomu napsal své). To vše na pozadí dobových sociálních bojů, zde vylíčených střídmě a věrohodně, zvláště když vezmeme v potaz dobu vzniku filmu. A kamera i hudba k tomu dodávají občas až pohádkové kouzlo.(10.12.2014)

  • - Filmovanie prebiehalo v okolí Svárova a Tanvaldu, v Jizerských horách, Zlatých Olešniciach, Veľkých Hámroch a Albrechticiach. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace