Režie:
Tomáš MagnusekScénář:
Tomáš MagnusekKamera:
Pavel VávraHrají:
Tomáš Magnusek, Zdeněk Godla, Jiří Krampol, Gabriela Gášpárová, Erik Karvai, Tereza Ševčíková, Barbora Mottlová, Eva Čížkovská (více)Obsahy(1)
Učitel Majer (Tomáš Magnusek) je propuštěn z vězení na amnestii. K sobě do domu si ho bere jeho spolužák ze základní školy Ivan (Zdeněk Godla), jenž žije v romském ghettě. Majer nemá nikoho z rodiny. Nikdo mu nezbyl, a tak nabídku Ivana vítá. Ivan Majerovi sdělí, že se mu rozhodl pomoci především z důvodu, že potřebuje znovu otevřít školu, na které dříve Majer učil a chvíli ji vedl. Ivan žijící v ghettě zná problémy své komunity a ví, že zrušení jejich oblíbené školy jim neprospělo. Majer začíná oslovovat své bývalé kolegy a především žáky, aby mu pomohli. Řada jeho žáků má také svoje děti. S nimi zažívá řadu komických situací. Netuší ovšem, že ho stále sleduje Dostál (Jiří Krampol), nejstarší z mafiánské rodiny, který ví, že Majer byl propuštěn a rozhodne se pomstít svého syna i vnuka. (Tomáš Magnusek s.r.o.)
(více)Videa (1)
Recenze (13)
Bastardi 4: Reparát jsou paradoxně z celé série dost možná nejzajímavější, jako reparát samotný ovšem neobstojí. I tentokrát bude otázky vyvolávat především potencionální rasismus a filmařské schopnosti jejich tvůrce, i podle bouřlivých reakcí v sále se ovšem dá očekávat, že si čtvrtí Bastardi svou cílovku opět snadno najdou. Smyslnost návratu ovšem bude i nadále vyvolávat mnoho otázek.... Více zde ()
Abychom pochopili hloubku Magnuskovy patologie, je třeba si uvědomit, že v původní trilogii stvořil převážně romské děti tak zlé a zkažené, aby je jím ztvárněná postava mohla systematicky zabít a zachovat si sympatie vyprávění. V Reparátu pak nechá romské postavy vyjadřovat za tyto vraždy vděk, nechá se jimi opakovaně prohlašovat za „jednoho z nich“. Godlovi napsal sestru ztvárněnou modelkou Gabrielou Gášpárovou, aby mohla mít s o patnáct let starším protagonistou s vzezřením Tomáše Magnuska náznak milostného románku. Godla také Magnuskovi opakovaně vysvětluje, o kolik je chytřejší a že by si bez něj neporadil. Magnusek si tedy ve svém filmu stvořil hloupého romského kamaráda, aby mu mohl být mentorem a vzorem. Ten člověk absolutně nemá stud! Celí Bastardi jsou produkt neukočírovaného mesiášského komplexu v kombinaci s absolutní filmařskou neschopností. Je to kouzelné. ()
Ryzí odpad. Kromě toho, že je pan Magnusek neuvěřitelně špatný režisérský i herecký břídil, doslova Uwe Boll českého filmu, (a to Uwemu ještě asi křivdím), je pan Magnusek i docela otevřený rasista - a tenhle paskvil i celá tahle série v sobě obě dvě tyto Magnuskovy charakteristiky bohužel spojují. Mimochodem k tomu, aby mohl učitel či ředitel působit na jakékoliv české škole, potřebuje mimo jiné i čistý výpis z trestního rejstříku, což asi amnestovaný učitel/ředitel několikanásobný vrah Majer bude jen těžko splňovat... ()
8/10. Za mě dost velké překvapení protože jsem od toho nic nečekal a ani jsem neviděl předchozí díly ale to hodlám napravit. Za mě je film fakt hodně dobrý a vtipný a nebyl sem v kině jediný kdo se smál. Příběh je za mě výborný, postavy jsou sympatické, hudba je dobrá, vtipy jsou perfektní, lokace jsou zajímavé a kamera filmu je výborná. Doporučuji. ()
Skvělý film, bavili mě všechny předchozí diliny. Nicméně tady je třeba trošku historický úvod. Magnusek, má za manželku romku, přiženil se do romské rodiny a mezi jeho přáteli je spousta romů, dokonce více, než má kdejaký maloměšťácký píčusek, co tu ohrnuje nad tímto filmem nos. Díky tomu má slušný vhled do romské komunity jako celku a to i do té patologičtější části společnosti. První díl byl čistou politickou agitkou, vznikal totiž skutečně v době, kdy se uvažovalo o tom, a politici to řešili, že se zruší speciální školy, pro blbá děcka, nebo ta s poruchou v chování(agresivita, vulgarita) a proto první díl byl hodně společensky tématický, bohužel se vezl jen na povrchní rovině a nešel do hloubky, šlo skutečně o rychlokvašnou televizní zábavu a mně se to i tak líbilo. Pokračování se pak nesou v duchu jedničky, povrchní, poukazuje se na důsledek, nezkoumá se příčina, není více rovin, nicméně není to dokumentární film. Jelikož i stejně jako Magnusek mám celkem taky slušný vhled do komunity, tak můžu říct, že Romům se ty filmy líbí a velmi často zaznívá kritika utržený mládeže z řetězu, na Ústecku to došlo tak daleko, že místo dělnické mládéže! SI hlídkují v ulicích romové sami!(rasisti!) Problém? Kriminalita, násilí, přepadávání, a drogy v jejich komunitě, haranti utržení z řetězu. Zatímco pražská kávunda bude šokovaná! TO JE FAKE! :D Tak sami romové si tento palčivý problém uvědomují. Já jsem dlouhodobý zastánce romských internátních škol(kde by prostě děti z těchto sociálních patologických rodin, byli "vytrženi" a měli na nich vzory ke kterým stojí za to vzhlížet), kde by se naučili svůj jazyk, historii, hrdost na to být romem a pak konečně rozjeli pořadný gipsy live matters, protože z mého poznání, jim fakt kurva hodně dlužíme. Je fajn že se Magnuskovi opět povedlo rozvířit vody kolem romské tématiky, formu pak už zde hodnotí každý zvlášť. Čtyřka nějak extra nevybočuje ze šablony předchozích dílů(povrchovost, chybí hlubší sociologická sonda, empatie, poukazuje se na důsledek, nehledá se příčina), nicméně na TV formát super film. ***** ()
Galerie (111)
Zajímavosti (8)
- Exteriér bytu Zdeňka Godly se natáčel v Chánově a interiér v Náchodě. (ugugege)
- Ve filmu měla hrát Blanka Bohdanová, ale v době natáčení nemohla být kvůli pandemii covid-19 uvolněna z Domova pro seniory. Její roli převzala Carmen Mayerová. Blanka Bohdanová zemřela v říjnu 2021. (ugugege)
- Vedení školy v České Skalici, kde se příběh Bastardů odehrává, si odněkud z internetu vytisklo sadu informačních štítků na dveře, které označovaly učebny a místnosti. Kabinet uklízečky měl fotografii Jaroslavy Obermaierové z filmu Bastardi (2010) a tato škola je tak jediná, ke které se štítek autenticky váže. Jaroslava Obermaierová se při natáčení s nápisem vyfotila. Tato fotografie je v galerii filmu. (ugugege)
Reklama