• D.Moore
    ***

    Ať se britští nebo ostatní českoslovenští herci snaží, jak chtějí, Rudolf Hrušínský opět podává tak úžasný výkon, že k němu všichni mohou jen vzhlížet. Jeho kontrolor Kurka, další z těch mlčenlivých, chladných a vnitřní boj svádějících postav, které mu tak šly, je rozhodně důvod, proč se na Třicet jedna ve stínu podívat. O moc víc důvodů už ale není.(21.8.2016)

  • helianto
    *****

    ,,Duše některých lidí jsou tak silné, že jsou schopni obětí, jejichž odměnou je vědomí, že milované osobě zajistí štěstí." - Honoré de Balzac. A já se ptám „pourquoi?“ A není nikdo, kdo by mi odpověděl. Proč si mladá krásná žena sáhne na život kvůli čtyřiceti lahvím koňaku? Proč skutečný viník zůstane nepotrestán a jediné, co jej může trápit, je jeho vlastní svědomí? Dr. Kůrka, pronásledovaný nespravedlivě, ale o to silněji, pocitem viny, bude jeho svědomím. Stačí jediný pohled, pohled, na něž je mistr Hrušínský mistrem. Nechtěla bych být pronásledována… Vynikající režisér Jiří Weiss rozehrává další své mimořádné psychologické drama. Příběh nevelký rozsahem, ale s charaktery propracovanými do nejmenších detailů. Zajímavá spolupráce nejlepších českých herců s herci anglickými. Skvělá jazzová hudba v podání kdysi populárního Kraugartnerova orchestru se silným vokálem Marty Kubišové. Další perla československé kinematografie let šedesátých.(27.5.2015)

  • blackrain
    ****

    Já jsem si myslela, že Alena a vedoucí prodejny Vorel jsou polští herci. Fakt by mě nenapadlo, že to jsou Angličani. Na první poslech jsem poznala, kdo je předaboval do českého jazyka. Na obyčejnou kriminálku mi tady něco chybělo. Tohle je velmi působivé psychologické drama. Vorel byl pěkný hajzl. Ovšem Kurka ho bude dlouho strašit. Přišlo mi jako by Rudolf Hrušínský neměl ani moc co hrát, protože vždycky přišel, zatvářil se neutrálně, něco pronesl a pak odešel nebo byl záběr na něco jiného.(19.3.2012)

  • Morholt
    ****

    Rudolf Hrušínský prakticky nesundavá nehybnou masku úřednického suchara a když promluví, jeho hlas zní monotónně, ale přesto všechny ostatní přehrává o parník. Není to tím, že by zbytek osazenstva zahrál špatně. Naopak. Jenže Hrušínský byl jedinečný. Co se týče britské koprodukce, tak souhlasím s tím, že ta tady byla prakticky zbytečná a co se herců týče, vystačili by jsme si z vlastních zdrojů, ačkoliv Anne Heywood obstála ve všech ohledech. Na druhou stranu chápu, že točit se západními filmaři muselo být tehdy lákavé a navíc měl film větší šanci prosadit se i za zdánlivě se rozpadající železnou oponou. 85%(16.3.2019)

  • Tosim
    **

    Jiří Weiss, v tom krátkém období, kdy mohl točit u nás, se dal v určitý moment na společenské příběhy, šmrncnuté detektivkou, je v nich kritika socialismu a zároveň určitá psychologičnost nové vlny (i té francouzské). Jenomže všechny tyhle složky jsou nedotažené, (proč psal film z českého prostředí Angličan?), ani jedné se tvůrci pořádně nevěnují a Rudolf Hrušínský a konec, kdy si snímek trochu pohraje s časovými rovinami, už to nezachrání. 50%.(19.3.2020)

  • Anne Heywood