Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pinkertonova detektívna agentúra odhaľuje sprisahanie vedúce k zavraždeniu prezidenta Jamesa Garfielda v roku 1881 v Texase. (kekesko)

Recenze (10)

kkarx 

všechny recenze uživatele

Zatím pro mě asi nejnudnější Gemmovka. Gemma občas dost přehrává a při scéně v soudní síni je to skoro už k smíchu. Zajímavý, že Valeriiho starší Den hněvu vypadá moderněji. Edit.: Na podruhé z toho mám mírně lepší pocit. Pořád mi to ale přijde (při nejlepším) jako průměrná záležitost. Zpracování podobného námětu by vyžadovalo mnohem vyšší rozpočet (a kvalitnější scénář), aby film dokázal nějak výrazněji zápůsobit. ()

odpadlik123 

všechny recenze uživatele

Fádně znějící zápletka: „Gemma neúspěšně zachraňuje prezidenta Spojených Států" fádně skutečně jenom zní, jelikož toto je ve skutečnosti závažné politické drama (western teda už kapku míň). Gemma zde má osobní zájem, jelikož mu hned na úvod oddělají otce A. Casase, je rozhodnut se pomstít, ale (třebaže ho kdysi odsoudil za vlastizradu) rovněž hodlá zabránit atentátu na osvíceného vládce rozhodnutého navzdory všem okolo prosadit práva každého občana bez rasových rozdílů. Nezdaří se. Ať už se jedná o Kennedyho či odraz politiky v Itálii, jde o zatraceně vážné drama ve zcela zkorumpované hnusné společnosti. Záporáci (hlavně ti chránění vysokým postavením) prakticky všichni a jen uprostřed tragicky osamocený Gemma se svými nemnoha přáteli, jež povětšinou nečeká jiný osud, než prezidenta, ne-li horší. Nasnadě je tedy nebývalé využití černochů (zvlášť ten hlavní měl ale nevděčnou roli), rasismu a všeobecně zkažené poměry jsou extrémní. Tento film nabízí ještě jednu velice zajímavou věc - vypadá totiž jako pokračování Tenkrát na Západě, oba režiséři si zřejmě půjčovali jak exteriéry, interiéry (od McBainovy farmy po interiér u pana Vláčka), tak maximum herců (jen to množství rychlopoužitelných záporáků, kteří se snad ani nestačili převléct, je zarážející) a styl chvílemi připomíná Leoneho až nebývale. Po Dnech hněvu tedy Valerii zabředl do vysoké politiky, intriků, ale pro tentokráte je Gemma ve své další smutné osudové roli více než dobrý. A dorazíme to hudbou, kteroužto řadím do toho nejlepšího, co kdy bylo možno ve špagetách (i jinde) slyšet. Jediné, co se tedy dá považovat za nehodící se element jest černoška křepčící v baru oblečena do americké vlajky, co to bylo? Závěrem, po tomhle přetrvává pachuť a sakra nutí k zamyšlení, hra se zapálenými doutníky nezapomenutelná a skutečně neveselý konec. Ona totiž relativní výhra vůbec nemusí znamenat vítězství. ()

Reklama

Mariin 

všechny recenze uživatele

Překvapivě vážný, politizující spaghetti western, zasazený do texaského Dallasu. Režiér Tonino Valerii ukazuje Intriky, korupci, rasismus a zákulisní zločin po skončení občanské války v Texasu, kde dochází k vražednému atentátu na amerického prezidenta Jamese Garfielda (což sice neodpovídá přesně skutečnosti, ale o to nejde). Tato událost je zjevnou narážkou na atentát na prezidenta J. F. Kennedyho v roce 1963. Řemeslně dobrý film, výborní herci, Gemma je ve formě, dobrá hudba. Přestože bych se na tento western nedíval opakovaně, musím dát právě za filmařskou kvalitu (jíž může toto eurowesternové drama konkurovat americkému) čtyři hvězdičky... ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Spaghetti western říznutý politickým thrillerem.  Historické reálie atentátu  na Jamese Garfielda jsou mimo, stejně jako zdejší obsah, ale ničemu to neškodí. Nadčasový snímek o rasismu, konspiracích, korupci a zlovolnosti mocí posedlých, který v mnohém svůj žánr překračuje. Plné emocí, napětí, svištících kulek, krve, zrady a smrti. Gemma v klasické roli hrdiny bez bázně a hany nezklamal, po nějaké době zase výborné špagety, které své americké a dražší bratříčky hravě a nejen svou syrovostí strčí do kapsy. "Zabili tě, aby spasili Ameriku. Máš radost, Jacku?" ()

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Spaghetti western, jenž měl ambice stát se politickým thrillerem, ale selhal díky nedostatku odvahy ze strany scénáristů (nebo patrně spíš producentů). Je to škoda, protože po stránce režie, kamery a hudby se mu dá stěží co vytknout, navzdory několika málo ultra-lacině vypadajícím scénám (prezidentův příjezd, hudební číslo). Začínám mít dojem, že Tonino Valerii byl smolař. Ztrátou času "Cena moci" určitě není, ale je lepší před jejím shlédnutím krotit očekávání. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama