Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sabrina je okouzlující, humorná, a září ve společnosti největších hollywoodských hvězd. Humphrey Bogart, William Holden a Audrey Hepburn hrají v příběhu o Popelce v režii slavného filmaře Billy Wildera (Sunset Boulevard, Někdo to rád horké). Bogie a Holden jsou velmi bohatí bratři, žijící na Long Islandu. Bogie je samá práce, Holden samá sukně. Ale když se Sabrina, dcera rodinného řidiče vrátí z Paříže dospělá a okouzlující, schyluje se k rodinnému zemětřesení, protože oba bratři podlehnou šarmu Audrey Hepburn. (Magic Box)

(více)

Recenze (190)

Eddard 

všechny recenze uživatele

Hm, hm, hm... Sákriš, škoda... čekal jsem, že když dostane geniální Wilder do ruky mou milovanou Audrey, k tomu takové frajery jako byli Bogart s Holdenem musí z toho nutně vypadnout klenot... abych byl k sobě úplně upřímný, nevypadl a já nevím proč-nejspíš to bude ve scénáři, ten příběh je přece jenom strašně jednoduchý a připitomělý... Audrey je úžasná, Holden s Bogartem hrajou svoje standarty, pěkně se na to dívá, ale nic extra... Nevadí, i tak dobrá práce! 70% ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Z tohoto filmu jsem měl oprávněné obavy. Bogart se do role naprosto nehodí a je patrné, že jej natáčení (kulantně řečeno) nebavilo. Navíc strkat mu násilím do náruče o třicet let mladší partnerku vypadá skoro až úchylně, podobný dojem jsem měl i z Odpolední lásky (kde hraje pro změnu G.Cooper). Ačkoli je Sabrina místy vtipná ve vykreslení vedlejších postav otců, zážitek jsem z ní měl pouze průměrný. ()

Reklama

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Dříve než tuto filmovou klasiku jsem viděl remake filmu z roku 1995 s Harrisonem Fordem a Julií Ormond v hlavních rolích. Byla to vskutku „tragédie“. Proto jsem šel do sledování dílka Billyho Wildera s obavami, ale zároveň s vědomím, že horší už to snad být nemůže. Vskutku, nemýlil jsem se. Původní film je o dvě třídy lepší než jeho nepovedený remake. Přesto k dokonalosti mu pár věcí chybí. Hlavní slabinu vidím ve scénáři, který považuji za málo nápaditý a příliš tendenční. Nenarážím na základní kostru příběhu. Vzhledem k žánru víc neočekávám a je to v pořádku. Jde spíš o drobnosti, které mi tu chybí a kazí tak celkový dojem. Nějaký výraznější impuls, který by nevycházel přímo z jednání postav hlavního trojúhelníku, ale ovlivnil by jejich jednání uvnitř tohoto trojúhelníku, by byl na místě. Doplnit tak v jedné či dvou krátkých scénkách silné momenty, které vnitřně rozhodí hlavní hrdiny tak, aby začali přemýšlet o tom, co vlastně chtějí a v případě, že vědí, aby je to donutilo přemýšlet, zda je to správné, aby již dříve museli řešit vnitřní dilemata. Kdyby se toto ve filmu objevilo, výrazně by to usnadnilo hercům práci a přidalo by to na věrohodnosti názorových zvratů hlavních hrdinů na konci. Některé scény mi přijdou zbytečně dlouhé, což ubírá na tempu. Hlavní pozitivum tohoto filmu je samozřejmě Audrey Hepburn. Už samotná její přítomnost zvedá laťku každého takto laděného snímku. Ono vlastně jen stačí, když jí kamera zabere a v tu chvíli je jedno, jestli se směje, mluví, tancuje nebo pláče, divák je prostě spokojen. Tím nechci nějak snižovat její herectví. Naopak. Scéna při pokusu o sebevraždu, kdy dělá pššššš na nastartovaný jeep v obavě, aby někdo její pokus nepřekazil (následně si otevře okno), je jedna z nejroztomilejších, jaké jsem viděl. Občas čtu narážky, že o generaci starší Humphrey Bogart byl pro Audrey Hepburn příliš starý. Těmto musím dát za pravdu. Zatímco postava Audrey ztvárňující mladou naivní dívku věřící na čistou lásku, je věrohodná, o postavě postaršího bohatého obchodníka a workoholika Linuse, který začne Sabrině nadbíhat čistě účelově, aby si pak v samotném závěru trochu neortodoxním způsobem uvědomil, že to s ní vlastně myslí jinak, to říci nelze. V této těžké pozici Humphreymu Bogartovi scénář nepomohl. Uniformní dialog v kanceláři ani konzervativní projížďka na lodičce nic nenaznačí o změně citů, která má u hlavního hrdiny nastat. Ten konec mi přijde, že už je skutečně rvanej silou přes koleno. K názorovému zvratu hlavního hrdiny mělo dojít v delším časovém úseku a ne po hádce s bratrem (účelově vyvolané ze strany Davida) při stěžejním obchodním jednání firmy. Závěr v této podobě je příliš vykonstruovaný a účelový. Kdyby Linus za Sabrinou po čase odjel do té Paříže, kde by se sešli, byl by to uvěřitelnější konec. Sabrina od Wildera je velmi milý pohodový film, ale má svoje šrámy, které se nedají skrýt ani okouzlujícím šarmem Audrey Hepburn. Ve výsledku to vidím tak na 70%. Bez Audrey by to bylo minimálně o hvězdu méně. () (méně) (více)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Kouzelná romanťárna v pohádkovém kabátku a v rámci žánru při opakování dávám plnou palbu, mladinká Audrey Hepburnová je tu nádherná, podmanivá, prostě úžasná.. Humphrey Bogart i William Holden jsou charismatičtí chlapíci a mně se na ně moc hezky koukalo.. A zas mám po čase na rtech takový ten přiblblý úsměv a vůbec mi nevadí, že od rána prší i sněží... ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Celkem přijatelné zpracování jinak již nastokrát otřepaného příběhu. Příběhem se sice příliš neliší od těch dnešních romantických filmů, ale tento rozhodně stavím výše než tu současnou tvorbu. Tato komedie je svižnější a především si myslím, že tehdejší herečtí představitelé uměli takovéhle role zahrát s elegancí, přirozeně... Nikoho nepřekvapím tím, kdo se mi zdál jako nejlepší - Audrey Hepburn předvedla asi nejpůvabnější ztvárnění této popelkovské role. Už jsem v minulosti několikrát psal, že se mi více líbí její pozdější role ze šedesátých let, ovšem tyhlety křehké princezničky neuměl snad nikdo na světě lépe než ona. Jednou jsem měl takové slabší období, kdy jsem si říkal, co na ní tolik vidím. Pak jsem si ale pustil jeden film s ní a znovu mě okouzlila. Od té doby ji zbožňuji ještě víc a už vůbec nepochybuji. Škoda, že charismatický Humphrey Bogart i přes pár vtipných replik nijak výrazně nezáří a to, že je uváděn v obsazení na prvním místě, je spíše záměr přitáhnout diváka - má podstatně menší roli, než můžete čekat. A upřímně, na tuhle roli je už trochu starý. Tento snímek posouvají o úroveň výše také vypilované dialogy, které Billy Wilder prostě uměl - několikrát jsem od srdce zasmál. Skvost to rozhodně není a především v druhé polovině ztrácí dech, ale na nedělní odpoledne celkem dobré - lepší tři hvězdy. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (21)

  • Když se Holden do Hepburn zamiloval, Bogart ji zamítl a místo ní požadoval svou ženu Lauren Bacall. (Kulmon)
  • Bogartův honorář byl 300000 dolarů, zatímco Holden dostal jen polovinu a Audrey Hepburn pouhých 15000! (Kulmon)

Reklama

Reklama