Diskuze
no jistěéééé, ondrech umí jenom číst a myšlení nechal jiným.
To si ondrech asi někde něco přečet...
ondrech: A to jsou jediní dva filmaři, kteří se takhle filmům věnují/věnovali?
dobře, vyjádřil jsem se špatně - následovatelem nemůže být nikdo. Oba autory pouze spojuje to, kolik času věnují svým snímkům, jejich preciznost a puntíčkářství.
Jestli budou za 40 let srovnávat Kubricka s Darrenem sním svoje fusekle...
Nedavno jsem v literature narazil na tenhle genialni mistruv citat. "Velke narody se vzdycky chovaji jako gangsteri, a male jako devky"... ;o)
To by mě také zajímalo.
Jakým pokračovatelem? Co je to pokračovatel? A v čem má jako pokračovat? Chápu to třeba v případě, že Aurel Klimt je pokračovatelem naší loutkové tradice, ale v čem souvisí Aronofsky s Kubrickem?
stanley je nej... a souuhlasím - pokračovatelem by mohl být arronofsky... jsem rád, že to tu konečně někdo zmínil
Dan9K: to byla polemika s názorem Eodeona, ne s tvým
Machrovic: vždyť taky Odyseu jsem zmiňoval jako nemainstreamovou, tak proč sis vybral zrovna tu?
Já osobně si nemyslím, že Kubrick točil mainstream. Ale hodně záleží na tom, jak si slovo mainstream definujete. Co je to vlastně "hlavní/většinový proud"? Viděl jsem dokument: Kubrick: Život v obrazech a tam o 2001 říkali, že mnoho lidí film ani nedokoukalo a uteklo z kina před koncem. Nevím, jestli je toto u mainstreamových filmů běžně. Podle mě ne. // Podle čeho se vlastně určuje co je mainstream a co ne. Je na to jednozančné kritérium? Jako například třzby, počet návštevníku projekce (počet lidí na csfd, který si daný film dali do svý TOP10 :) ) apod.
misstake: s výjimkou Pomeranče, Oddysei a možná Eyes Wide Shut, mi to skutečně přijde jako mainstream.
na Spartakovi se shodneme. Zabíjení je jednoduchej zábavnej film, nic intelektuálního, Stezky slávy - další přímočará záležitost a i kraťoučká, Lolita - netradiční romance s příchutí noiru (asi), ale opět nic složitého na přemýšlení, Divnoláska je super komedie, Barry Lyndon romantický historický film, Osvícení je jeden z nejoblíbenějších hororů a Full Metal Jacket zase z válečných.
Jeho filmy jsou neskutečně kvalitní, mají většinou svou hloubku, jsou originální a (alespoň pro mě) neskutečně zábavné a jsou navíc stravitelné a oblíbené lidmi všech povolání a inteligencí :-). Nevidím důvod, proč řadit Kubricka do filmové kategorie "pro intelektuály".
Dan9K: Kubrick, že točil mainstream? Tak dej komplet Kubrickových filmů třeba rodičům k Vánocům:-). Z dnešního pohledu mainstream rozhodně ne. S výjimkou Spartaka asi.
berg.12: No mě to pomohlo pochopit, co má znamenat ten monolit na začátku a jak si můžu vysvětlit konec filmu. Nevím jak vy, já jsem Clarkovu knihu nečet, tak možná pro vás to bylo lépe pochopitelné, protože jste možná znali předlohu. A s tím klinbáním máte trochu pravdu, když takovej "těžkej" film začnou vysílat po desáté hodině, tak to není vůbec jednoduché plně se soustředit po náročném dni. No na druhou stranu máte pravdu, že ten film je určitě snáze pochopitelnější než Mullholand Drive.
Já teda osobně nevím, co máte pořád s tím videem, vždyť vlastně jen převypráví děj a souhlasím s Eodeonem, že žádné vysvětlení de facto nepřináší. Maximálně pro ty, co u toho klimbali.
chm, na to video se kouknout nechci, a to nejen proto, že zrovna teď nemám k dispozici zvuk (i když možná to není se zvukem, ale zjistit to nemůžu :-)). Mám o filmu určitou představu, své vysvětlení a hlavně díky němu jsem hodnotil tak, jak jsem hodnotil. Nějaké vysvětlení by mi to mohlo akorát zkazit...
A co se týče přeceňovanosti. Je to naprostý nonsense. Kubrick mimo tří výjimek točil v podstatě mainstreamové filmy. A to bravurní. Mluvit o přeceňovanosti by mělo spíše smysl v souvislosti s někým, kdo na to třeba úplně nemá, ale schovává se za roušku tajemna, avantgardy, nepochopitelna atd. Kdyby Kubrick nebyl tak dobrý, brzy by se to určitě prokouklo. Naopak si myslím, že Stanley je jeden z mála rejžů u něhož je uznání, sláva a kvalita v rovnováze.
O všech třech tvých větách si myslím pravý opak.
Filmy pana Kubricka
jsou jak kostka Rubika.
Kdyby náhodou někdo nepochopil film 2001: Vesmírná odyssea (jako já) tak doporučuju kliknout na animované interaktivní "vysvětlovadlo" v komentáři k tomuto filmu u uživatele Melies.
Pozor vysvětlovadlo je značně SPOILEROIDNÍ, takže pokud jste film neviděli, tak doporučuji neklikat tam! Stačí mít základy angliny a pochopí to i momentálně zaostalí.
Eodeon : Pokud chápu dobře Tvou otázku, tak by jsi po mně chtěl, abych Ti vysvětlil, k čemu je dobrá diskuze o tom, jestli je někdo přeceňovaný nebo naopak podceňovaný...Ehm, k tomu aby se lidi mohli hádat bez nutnosti používat věcné argumenty :)?
Ale teď vážně - svým zvoláním jsem chtěl některým uživatelům udělat radost, a (a to především) jde o vyjádření mého osobního pohledu na personu Stanleyho Kubricka. Vždy píšu sám za sebe - a pokud cituji cizí názor, upozorním na to.
Terter: Tak moment, já vůbec netvrdím, že Kubrick je nějaký přeceňovaný (to bych u něj měl asi i jiná hodnocení). To byla jen taková řečnická otázka, která jeden čas hýbala čsfd. Myslím si, že třeba širší veřejnosti znám tolik není, určitě ne vedle jmen jako Spielberg, Lucas apod. Jeho filmy bývají už pro mnohé vstupenkou mimo jejich běžný filmový svět. Jestli je mezi filmovými fanoušky nějak adorovaný, tak určitě ne víc než třeba Tarantino, Lynch nebo Scorsesse (teď nesrovnávám jejich "kvalitu" nebo to, jestli si to "zaslouží").
A otázka, jestli nějaký umělec měl/bude mít nějakého nástupce, u mě vždy vyvolá spíše jemný úsměv na tváři.
je to bůh :))
2Tyler: Taks ji udělal sobě a bergovi:-)
2Berg: Není.
2Hal_Moore: Podle mně se režiséři jako on rodí jednou za sto let. Takže nástupce se asi nedožijeme:-)
Eodeon: Jj, to je dobrá otázka :)
Stanley je hlavne peknej chlap, ten si musel v zivote uzivat, urcite mel sex aspon 3x tydne.
Stanley Kubrick je přeceňovaný režisér!
Chtěl jsem vám všem udělat radost ;)...
Tak co.. bude nějaký mistrův nástupce, nebo byl Kubrick prostě a jednoduše jen jeden? IMO by se "nástupcem" mohl stát Aronofsky.
berg. 12: Myslím že slovem "není" tato diskuze začíná i končí současně. :)
berg.12: Určitě jsi chtěl říct nedoceněný, že?;)
Divím se, že se tu ještě nerozběhla diskuze o tom jak je/není Stanley Kubrick přeceňovaný režisér ;)
Související novinky
Zemřel James Earl Jones
Sametový hlas už dozněl. Dnes ráno totiž ve svém domě v požehnaném věku 93 let zemřel slavný herec a dabér James Earl Jones. První kroky jeho kariéry započaly na divadelních prknech, kde svým zvučným… (více)
Zemřela herečka Shelley Duvall
Ve věku pětasedmdesáti let zemřela ve čtvrtek ve městě Blanco v Texasu americká herečka Shelley Duvall. Důvodem úmrtí byly komplikace spojené s dlouho trvajícím onemocněním cukrovkou. Tuto zprávu… (více)
Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům
Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)
Krásné svátky a PF 2024
Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (více)
Zemřel herec Ryan O'Neal
Ve věku dvaaosmdesáti let zemřel americký tvůrce nominovaný na Oscara a dva Zlaté glóby, známý díky legendárním snímkům jako Barry Lyndon, Love Story a Papírový měsíc, herec Ryan O'Neal. Smutnou… (více)
Režisér
Filmy | |
---|---|
1999 |
Spalující touha |
1987 |
Olověná vesta |
1980 |
Osvícení |
1975 |
Barry Lyndon |
1971 |
Mechanický pomeranč |
1968 |
2001: Vesmírná odysea |
1964 |
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu |
1962 |
Lolita |
1960 |
Spartakus |
1957 |
Stezky slávy |
1956 |
Zabíjení |
1955 |
Vrahův polibek |
1953 |
Strach a touha |
Dokumentární | |
---|---|
1953 |
The Seafarers |
1951 |
Day of the Fight |
Flying Padre |
Scenárista
Filmy | |
---|---|
1999 |
Spalující touha |
1987 |
Olověná vesta |
1980 |
Osvícení |
1975 |
Barry Lyndon |
1971 |
Mechanický pomeranč |
1968 |
2001: Vesmírná odysea |
1964 |
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu |
1962 |
Lolita |
1957 |
Stezky slávy |
1956 |
Zabíjení |
1955 |
Vrahův polibek |
Dokumentární | |
---|---|
1951 |
Flying Padre |
Producent
Filmy | |
---|---|
1999 |
Spalující touha |
1987 |
Olověná vesta |
1980 |
Osvícení |
1975 |
Barry Lyndon |
1971 |
Mechanický pomeranč |
1968 |
2001: Vesmírná odysea |
1964 |
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu |
1957 |
Stezky slávy |
1955 |
Vrahův polibek |
1953 |
Strach a touha |
Dokumentární | |
---|---|
1951 |
Day of the Fight |
Herec
Filmy | |
---|---|
2002 |
Opération lune (TV film) - a.z. |
1999 |
Spalující touha |
1987 |
Olověná vesta |
1962 |
Lolita |
Dokumentární | |
---|---|
2024 |
SK13: Kubrick's Endgame - a.z. |
Shine On: The Forgotten Shining Location - a.z. |
|
2021 |
Lolita, nepochopená fantazie (TV film) - a.z. |
2020 |
Kubrick o Kubrickovi (TV film) - a.z. |
2018 |
Doktor Jack a pan Nicholson (TV film) - a.z. |
Filmařské legendy (seriál) - a.z. |
|
Stanley Kubrick - a.z. (S02E01) |
|
Trumbullova kouzla (TV film) - a.z. |
|
2017 |
Filmworker - a.z. |
2015 |
S jako Stanley - a.z. |
2014 |
Kubrick Remembered - a.z. |
The Real History of Science Fiction (seriál) - a.z. |
|
2013 |
Un voyageur |
2012 |
Pokoj 237 |
2008 |
Archiv Stanleyho Kubricka (TV film) |
2006 |
Edge of Outside |
2005 |
Movies That Shook the World (seriál) |
2003 |
Il était une fois... (seriál) - a.z. |
2001 |
Film-Fest DVD: Issue 6 - Moviemaking in the New Millenium |
Look: Stanley Kubrick! - a.z. |
|
Stanley Kubrick: Život v obrazech |
|
1996 |
The Invisible Man (TV film) - a.z. |
1980 |
Film o filmu Osvícení (TV film) |
1966 |
2001: A Space Odyssey - A Look Behind the Future |
1951 |
Day of the Fight |
Kameraman
Filmy | |
---|---|
1955 |
Vrahův polibek |
1953 |
Strach a touha |
Dokumentární | |
---|---|
1953 |
The Seafarers |
1951 |
Day of the Fight |
Flying Padre |
Střihač
Filmy | |
---|---|
1955 |
Vrahův polibek |
1953 |
Strach a touha |
Dokumentární | |
---|---|
1953 |
The Seafarers |
1951 |
Day of the Fight |
Zvukař
Filmy | |
---|---|
1953 |
Strach a touha |
Dokumentární | |
---|---|
1953 |
The Seafarers |
Účinkující
Pořady | |
---|---|
2018 |
Hollywood Insider - a.z. |
1992 |
Gomorron |
Související novinky
Zemřel James Earl Jones
Sametový hlas už dozněl. Dnes ráno totiž ve svém domě v požehnaném věku 93 let zemřel slavný herec a dabér James Earl Jones. První kroky jeho kariéry započaly na divadelních prknech, kde svým zvučným… (více)
Zemřela herečka Shelley Duvall
Ve věku pětasedmdesáti let zemřela ve čtvrtek ve městě Blanco v Texasu americká herečka Shelley Duvall. Důvodem úmrtí byly komplikace spojené s dlouho trvajícím onemocněním cukrovkou. Tuto zprávu… (více)
Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům
Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)
Krásné svátky a PF 2024
Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (více)
Zemřel herec Ryan O'Neal
Ve věku dvaaosmdesáti let zemřel americký tvůrce nominovaný na Oscara a dva Zlaté glóby, známý díky legendárním snímkům jako Barry Lyndon, Love Story a Papírový měsíc, herec Ryan O'Neal. Smutnou… (více)
Fanklub
(11 105)- Cival režisér
- Cival scenárista
- don corleone režisér
- Galadriel režisér
- Tetsuo režisér
- lebowski režisér
- FlyGun režisér
- woody režisér
- Rimsy režisér
- Rimsy scenárista
- Algernons režisér
- hirnlego režisér
- TheMaker režisér
- kiddo režisér
- Oskar režisér
- Boss321 režisér
- DaviD3141 režisér
- DaviD3141 scenárista
- Psychor režisér
- Kulmon režisér