Recenze (2 158)
Replikant (2001)
Tak tady jdu koukám zcela proti proudu. Ale s radostí musím říct, protože tohle mě v Žánově filmografii fakt baví a přijde mi to ve všech ohledech jako dobrý film.
Inferno (1999)
Člověk by si řek, že se Žán po víc než dvacetileté kariéře a pár pokusech o serióznější filmařinu některejch věcí vyvaruje, ale tady mi přijde že to dělá spíš naschvál. Přitom to mohl bejt celkem fajn jižanskej akčnák.
Kontraband (1998)
Zase jeden z filmů kdy se Žán pokouší vtěsnat do svého akčňáku vtipnou linku, ale moc to tam nepasuje. Závodění na rikšách je docela zajímavý úlet, vše ale zachraňuje až akční stránka v poslední třetině a místama zajímavá práce a pohyb s kamerou.
Legionář (1998)
Jeden z pokusů o serióznější filmařinu a snad první Vandammovka bez kopu s otočkou. Bohužel tomu chybí pořádná výprava, která by film vytrhla ze stereotypu jeho ostatních akčňáků, ale je to aspoň jednou něco jinýho.
Double Team (1997)
Tady na rozdíl od většiny stojím na druhé straně barikády. Nudná splácanina kterou nezachrání ani zpestření Rodmanem a Rourkem.
Street Fighter: Poslední boj (1994)
Já myslim že ta kritika je tu trochu přehnaná. Má to jistý šmrnc a byť je to v mnoha ohledech hloupý, přijde mi že celkem účelně a úmyslně a ta občasná sebeparodizace tomu taky jen svědčí. Po právu do jistý míry kult svojí doby, vždyť co my jsme se toho na konzolích i počítači nahráli...
Megahroznýš (2021)
Když už na film nemáte prachy tak nač se namáhat s trochou logiky nebo herectví. Prostě tam s pomocí CGI nacpěte megahada a děj se vůle boží.
Jagna (2023)
Za všechno může Jagna. Silný příběh z těžkého sedláckého života kde se krása a dobré srdce neodpouští. Nádherný vizuál, který ještě vyzdvihuje silné hudební podkreslení a výrazné charaktery jednotlivých postav. Předlohu neznám a pro lepší pochopení postav a a jejich vztahů by to asi pomohlo, ale zároveň chápu, že ve filmu na to prostor nebyl a vzhledem ke struktuře vyprávění, pojmutí příběhu a vizuální stránce by to do celkového konceptu nezapadalo. S postupujícím časem od shlédnutí to ve mě ještě pěkně doznívá a musím uznat, že tohle se našim polským sousedům sakra povedlo. Klobouček. (Kino Čerčany - 27. 1. 2024)
Není úniku (1993)
Nelze hrát celej život jen mlátiče a i JCVD se z tohohle stereotypu rád pokoušel vystoupit. Za mě je tohle takovej příjemnej dobře utíkající film o chlapíkovi, co kdysi dávno sice nežil nejspořádanější život, ale má srdce na pravym místě a snaží se svoje chyby odčinit. A já mu tuhle roli věřil, sed mi do ní dobře a jsem rád, že i takovýhle filmy točil.
Černý orel (1988)
Více méně úplně o ničem ve všech ohledech. Hlavně nečekejte, že se tady nějak zásadně pokoukáte na mladýho Van Damma v jednom z jeho prvních filmů, protože jeho role je tu malá a je tu jen jako chvilkový protivník hlavní postavy, kterou hraje Šó Kosugi.