Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Poslední recenze (2 228)

plakát

Gomora (2014) (seriál) 

Před pár lety jsem viděl film Suburra od režiséra jménem Stefano Sollima. Byl jsem z něj nadšený a jméno režiséra jsem si zapamatoval a přidal si jeho seriál Gomora do chci vidět. První série byla fantastická. Opět se podařilo vytvořit především výtečnou atmosféru, která je sice značně depresivní, ale také dle mého velmi autentická. Režisér ze skvělých prvků (hudba, obsazení, herecké výkony, správný mariánský příběh) dokázal stvořit perfektně fungující celek, který dokáže postupně diváka vtáhnout a místy doslova přikovat k obrazovce. Uvažoval jsem i o maximálním hodnocení a s chutí si pustil i druhou sérii. Ta se z počátku rozjíždí pomaleji a místy mi přišlo, že ji tvůrci uměle natahovali, což se pro mě jevilo jako vůbec první výtka. Postupně se ovšem všechno rozjelo, aby i druhá série nabídla perfektní gradaci. Možná to vyzní jako protimluv, ale přesto, že se mi první dvě série nakonec velmi líbily, vyvolaly ve mně vlnu emocí, přinesly spoustu nezapomenutelných postav a vtáhly mě svou výtečnou atmosférou, tak se do dalších sérií už nepustím. Za prvé, projekt opustil režisér Stefano Sollima a hlavně se obávám snahy o zbytečné natahování úspěšného projektu a o klasickou šablonu „bylo to úspěšné, tak to budeme opakovat tak dlouho, dokud to bude vydělávat“. Toho se dočkat nechci. Také většina postav už tam vlastně pokračovat nemůže. Proto sledování ukončím skvělým hodnocením těsně pod maximem a s dobrým pocitem, že jsem viděl perfektní seriál, který se druhou sérií svým způsobem velmi dobře uzavřel.

plakát

All That Jazz (1979) 

All that jazz je přesně filmem, který to má u mě hned od začátku těžké. Jde částečně o hudební film a trochu i o muzikál, tedy dva žánry, které mě většinou nebaví. Za druhé - příběh je z prostředí amerického showbyznysu. Ten ve většině případů považuju za stupidní a povrchní. Umí jen, pro mě velmi nezábavnou formou, ukazovat trapný humor a naleštěnou a blyštivou show za každou cenu. K tomu je ještě hlavní postava požitkářský děvkař, kterému není nic svaté. Před startem film snad nemohl mít horší vyhlídky. Sám jsem velmi překvapený, že mě bavil a nakonec se mi líbil. Je to především díky Royi Schneiderovi, ten zahrál hlavní postavu velmi přesvědčivě a především skvěle. Ač bych se s ním v životních názorech povětšinou rozcházel, nakonec jsem mu fandil. Jeho životní postoj a neutuchající zápal byl svým způsobem obdivuhodný. Vždycky rád pozoruji lidi, kteří se našli v tom, co dělají a mnohdy tomu doslova obětují svůj život v tom nejlepším slova smyslu. Pak nevadí, že jde i o tak přízemní věc jako americký showbyznys. Tvůrci k němu navíc přistoupili mnohdy velmi kriticky, nikoho nešetřili a dobře si byli vědomi, že jde jen o povrchové pozlátko a jediným skutečným důvodem to dělat dobře, jsou prachy. Za ten autentický vhled za kulisy, za elán hlavní postavy, za pozitivní vyznění snímku a nakonec i za některá hudební čísla dávám i tu čtvrtou hvězdu a to je v rámci daného žánru co říct.

plakát

Král komedie (1982) 

Martin Scorsese je výtečný režisér a hodně jeho filmů je skvělých, Král komedie se mu ale vůbec nepovedl. Moje hodnocení vychází především z neskutečně nesympatické hlavní postavy. Ani si nepamatuju, kdy jsem naposledy viděl otravnějšího člověka. Robert De Niro jej zahrál přesvědčivě, to ale nemění nic na tom, že postava Ruperta Pupkina (velmi přiléhavé jméno) je protivná až hrůza. Popravdě jsme se dívali doma společně, po dvaceti minutách jsme to vypli a druhý den už jsem se dodíval sám bez ženy. Byla to ale dřina a žádná zábava. Komedie je v žánru omylem. Naštěstí druhá polovina má i nějaký děj a obsahuje některé zajímavé myšlenky. Jednu hvězdu nechávám za dobrou řemeslnou stránku a druhou za herecký výkon De Nira a za odkrytí toho, jak v Americe funguje showbyznys. Možná to bylo neúmyslné odkrytí. :-) Americký sen, který se od mládí hustí do všech Američanů, je pro jejich společnost mor. Skutečného úspěchu dosáhne logicky menšina populace a ti neúspěšní pak mají deprese, jsou vyhořelí, snaží se být zajímavý kde čím, nebo jdou za svým snem podobně jako Rupert Pupkin a v reálu to pak končí ještě hůř…

Poslední hodnocení (2 644)

Lidský rozměr (2012)

28.02.2024

Traja svedkovia (1968)

26.02.2024

Devdas (2002)

23.02.2024

Gomora (2014) (seriál)

17.02.2024

Bílé peklo (2001)

13.02.2024

All That Jazz (1979)

12.02.2024

Tajemná řeka (2003)

12.02.2024

Bílý žár (1949)

11.02.2024

Král komedie (1982)

01.02.2024

Reklama

Poslední deníček (9)

TOP 2022

V roce 2022 jsem na csfd ohodnotil rovných 150 věcí, zhruba jako loni. Pro změnu zaměřím na seriály. Ty většinou moc nesleduji. Jednoduše proto, že zabírají více času a mně trvá třeba měsíc, než něco dotáhnu do konce. V roce 2022 jsem jich odsledoval snad nejvíc a některé z nich se velmi povedly.

Doporučení bych rozdělil na tři části.

První skupinou je celá série seriálů Byl jednou jeden…

Byl jednou jeden … život (člověk, vynálezce, objevitel)

Všechny série Byl jednou jeden… jsou dobré, ale život je nejlepší! Dokázal najít ideální poměr zábavy a vzdělávání. Děti to baví moc, něco je to přiučí a spoustu toho názorně vysvětlí, což pomůže i rodičům ve věčných dohadech „proč si zase mám mýt ruce a čistit zuby“. Navíc to dokáže pobavit i dospělé, kteří u toho povzpomínají na dávno zapomenuté školní vědomosti. S dětmi jsme se dívali každý den na jeden díl a dál se budeme dívat i na Vynálezce. Oproti předchozí sérii má naprosto geniální znělku. U Člověka byla spíš odrazující, tady se nám líbila tak, že jsme se vždycky dívali od první do poslední sekundy. Nedokážu si představit stejnou látku v lepším provedení… pět hvězd a doporučení pro všechny věkové kategorie.

Druhou skupinou seriálů je kompletní tvorba Taylora Sheridana. Už jeho filmy se mi líbily moc a seriály snad ještě více. Výtečný byl Mayor of Kingstown, momentálně frčí Tulsa King (chystám se) a nejznámější je Yellowstone s jeho odbočkami 1883 a 1923… Právě samostatná řada 1883 se mi líbila snad nejvíc.

1883

Po dlouhé době mě něco naprosto uchvátilo. To, že je Taylor Sheridan borec, jsem věděl už delší dobu. Jeho filmy Sicario a Wind River se mi líbily velmi. Jen se seriály jsem opatrnější, přeci jen to stojí více času. Díky krátké délce a jeho slibované uzavřenosti (ale víme jak je to v případech úspěchu), jsem se nakonec nechal zlákat a dobře jsem udělal. Nechci moc vyzvedávat jednotlivé složky (všechny jsou skvělé!), ale jako celek na mě seriál působil až magicky a dokázal mě vtáhnout už od první minuty. Ta celková atmosféra je úchvatná a sladění jednotlivých složek geniální. Obsazení skvěle napsaných postav, úderné dialogy, překrásné scenérie nasnímané výtečnou kamerou, napínavý a uvěřitelný příběh, poetická krása střídaná nekompromisně drsnou realitou, … V průběhu sledování jsem měl jednu jedinou výtku - občasné vnitřní monology a myšlenky hlavní hrdinky. Když jsem si ale uvědomil, že hlavní děj je z jejího pohledu a ty její myšlenky zdůrazňují ten kontrast mládí, naivity, krásy vs zkušenosti a drsné reality, o to více jsem to poté ocenil. Po konci posledního dílu mi bylo líto, že to končí a rovnou jsem si chtěl seriál pustit znovu. To se mi už nestalo ani nepamatuju. Rozhodně všem doporučuji tuto excelentní minisérii. Pokud máte rádi podobné prostředí, seriál si užijete. Až posléze jsem zjistil, že to je odbočka ke známému Yellowstonu. Vůbec nevadí, že o něm doteď nic nevíte, minisérie 1883 je samostatné dílo. Pravděpodobně mě k Yellowstonu ale přitáhne. :-)

Poslední skupinou doporučení je jedna vynikající filmotéka zdarma. Znáte web ceskatelevize.cz? :-) Na stránkách České televize lze nalézt doslova desítky původních seriálů k online přehrání. Nejde jen o staré skvělé kusy (Byl jednou jeden dům, Sňatky z rozumu), ale taky novou a rovněž skvělou tvorbu (Herec, Ochránce, Devadesátky) a mnoho jiných. Zkuste se na pár měsíců vykašlat na Netflix a podobné služby a projít si web České televize, stojí to za to. Za mě jsou nejlepším kusem...

Případy 1. oddělení

Detektivky nikdy nepatřily k mému oblíbenému žánru, přesto jsem se nechal zlákat vysokým hodnocením a doporučením od kamarádů a na Případy 1. oddělení jsem se podíval. Dívali jsme se doma dohromady a rozhodně nikdo nelitoval. Celý seriál byl natočen civilně a uvěřitelně. Byly vybrány zajímavé a mediálně známé případy. Velmi dobře byly napsané rovněž postavy. Jejich neustále popichování, ať už vážné či nevážné, bylo tím správným kořením seriálu. Navíc to (prý) bylo i pod dohledem skutečných vyšetřovatelů a v seriálu si tvůrci moc nevymýšleli a jen dovedně dramatizovali. Nakonec jsme viděli všechny díly a nebojím se seriál označit jako vrchol televizní tvorby u nás. Rád dám silné čtyři hvězdy a přidám doporučení na několik fajn televizních večerů k tomu. Pokud je někdo navíc fanoušek detektivek a ještě má rád české prostředí, Případy 1. oddělení mu nesmí uniknout. --- Po třetí sérii nakonec hodnocení zvedám na plný počet. Platí všechno dříve napsané a k pozitivním věcem bych ještě dodal citlivě doplněné moderní vlivy (videokonference, korektnost, sociální sítě, PR) a jejich kontrast ke konzervativním, ale skvělým policajtům. Výtečná byla taky Lucie Štěpánková v podobě ředitelky. Tu mstivou, blbou a všehoschopnou mrchu zahrála perfektně. Když má navíc člověk podobné životní zkušenosti, užije si její výkon o to více. Na celém seriálu nemám nic, co bych vytknul. Dle mého názoru se v našem prostředí a na dané téma jedná o prakticky dokonalý seriálový počin.

Mimo hlavní tři skupiny bych ještě doporučil originální a svěží sci-fi kraťasy Love, Death & Robots a něco pro staromilce Všechny velké a malé bytosti. Letos byla vskutku bohatá úroda. :-)

V novém roce všem přeji pevné zdraví, dobrou náladu a co nejvíce zajímavé inspirace ve filmovém i seriálovém světě.