Recenze (291)
Monty Pythonův smysl života (1983)
Pochybujem, že sa ešte niekomu podarí natočiť film, ktorý je taký vtipný a pritom je v ňom o zmysle života povedané tak mnoho. Pravdupovediac, vážne sa neviem rozhodnúť či je ten film viac vážny, alebo vtipný. Určite však viem, že je geniálny.
Hledání Země Nezemě (2004)
Takto nejak si predstavujem európsky ekvivalent hollywoodskych výpravných veľkofilmov. Gilliam by to však natočil lepšie.
Chungking Express (1994)
Snáď jedniný posledný záber v ktorom Wong dáva svojim hrdinom šancu na lásku. V celej jeho filmografii ma nenapadá žiadny podobný. Keď som si to uvedomil, tak sa mi skotúlala slza po líci.
Stvořeni pro lásku (2000)
Jeden z tých absolútne najlepších filmov nového milénia... Dosť možno aj Wongov opus magnum, ale ja pevne dúfam , že ten ešte len príde.
Grindhouse: Auto zabiják (2007)
Pravdupovediac, neviem si predstaviť, že by ma tak bééééééééčkový príbeh a koncept dokázal pobaviť viac ako to s ním dokázal Tarantino.
2046 (2004)
Je to zvláštne, ale ten film je tak podobný a zároveň tak odlišný v porovnaní s In the mood for love(ďalej ITMFL). A rovnako je tak strašne smutný. Nesúhlasím však s tým, že sa jedná iba o voľné pokračovanie Wongovho predošlého filmu. Určite, film dáva zmysel i samostatne, ale v kombinácii s ITMFL mnohé veci dostanú jasnejší charakter, mnoho na prvý pohľad nepodstatných detailov má zrazu význam a celkové vyznenie i emócie sú omnoho silnejšie, čistejšie a smutnejšie :). Wong v oboch dielach rozoberá snáď všetky jeho trademarkové témy (solipsizmus, míňanie sa, osudová láska, Honkong) z nich vystupuje predovšetkým pamäť, snaha a nemožnosť zabudnúť a prchavosť spomienok. V tejto rovine sú si oba filmy ako keby " antitézy ". Každopádne po 3-násobnom zhliadnutí oboch filmov ich vnímam ako 2 strany jednej mince, hoci môžu fungovať aj samostatne. Spolu je však pocit z každej z nich omnoho intenzívnejší.(5x) PS: Moj obľúbený film o vianociach.
Poslední pokušení Krista (1988)
Vynikajúci, myšlienkovo bohatý, poriadne kontroverzný a netradičný pohľad na Ježišov život a zmýšľanie, ktorý mi paradoxne ako celok vyznieva viac kresťansky ako desiatky nudných a stále rovnakých sfilmovaní novozákonných evanjelií.
Telefonní budka (2002)
Colin Farrel je génius.
Wallace & Gromit: Prokletí králíkodlaka (2005)
Vtipné, krásna animácia, krátka stopáž - stále sa niečo deje. Čo chcieť viac?
Strach a hnus v Las Vegas (1998)
Film, ktorý na vskutku reprezentatívnej vzorke dvoch pánov, predkladá zobudenie sa a tvrdý dopad hipíckej generácie do reálneho sveta. Smiešne a vážne zároveň.