Reklama

Reklama

King Kong

Trailer 4

Obsahy(1)

New York, 1933. Bezohledný filmový producent Carl Denham hledá představitelku hlavní hrdinky do svého nového filmu. Naivní Ann Darrowová, která nemá žádné angažmá, jeho nabídku přijme a společně s ním a scénáristou Jackem Driscollem se vydají na záhadný Skull Island, ležící kdesi hluboko v Indickém oceánu. Tam filmaři objeví zapomenutou divokou civilizaci uctívající obrovskou opici jménem King Kong. Ann je vzápětí unesena zdejšími domorodci, kteří ji v rámci tradičního rituálu chtějí obětovat právě King Kongovi. Ten se do křehké blondýnky zamiluje. Mužům ze štábu se podaří zachránit Ann z jeho spárů. King Konga omámí, převezou do New Yorku, kde ho chce krutý Denham ukazovat veřejnosti a vydělat tak obrovské jmění. King Kongovi se podaří přetrhnout řetězy a při hledání Ann ukáže městu svou neuvěřitelnou sílu. (TV Nova)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (1 255)

Shit 

všechny recenze uživatele

Jackson nezůstal své slávě nic dlužen a zase natočil skvělej fantasy film. Samozřejmě že tohle neni tak bombastickej příběh, kterým disponovaly Jacksonovy předešlé filmy o Pánu prstenů, ale jako remake King Konga se to povedlo znamenitě, ovšem ani Jackson se nevyvaroval menších chyb i zbytečných záběrů, které spíš rušily celkový děj. Asi nejhůře do filmu zapadala bojová scéna s obřímy brouky. Ta nejenže dosti rušila, ale ani nebyla dostatečně zvládnutá po animátorské práci a tak to vypdalo až moc přeplácaně. Stejně tak první setkání s King Kongem mohlo býti animátorsky mnohem lépe zvládnuté, přece jeno po všech těch výrocích, jak si na Kongovi dali záležet, to nebyla až zas taková bomba, jenže v daším pokračování filmu se Andy Sarkis a jaho tým animátorů zřejmě porbudili a rozpomenuli se na svojí výtečnou práci na Glumovi a Konga dovedli téměř k dokonalosti a to včetně dokonalé mimiky a chlupů na jeho těle, které vypadaly opravdově a i pohyb, který se mi ze začátku asi nejméně líbil byl od té doby perfektní, to se ovšem nedá říci o dinosaurech, kteří sice nebyli špatný, ale dokonalý teky ne, jenže když souboj Konga s nima je krutej, tak se na to dá lehce zapomenout a akce kdy Kong láme čelisti je prostě výborná. Do toho všeho burácí perfektní muzika od Howarda, která tohle všechno ještě podpoří. Příběh samozřejmě ničim nepřekvapí( teda až na pár detailů, který ale nejsou pro vývoj filmu moc důležitý), protože je už hodně známej a prakticky se moc nezměnil, přece jenom to tak i Jackson chtěl, ale možná se dalo několik zbytečných scén vystřihnout, aby to nebylo tak dlouhé, ale já se ty 3 hodiny vůbec nenudil, spíš jsem si vychutnával perfektní filmařskou práci Petera Jacksona, takže si na délku stěžovat nemůžu. Co se týče hereckého zastoupení, tak kupodivu nejvíce vynikal Jack Black, ten svojí postavu zahrál víc než přesvědčivě a ukázal že neni jenom druhořadej komediální herec, Adrian brody nic nezkazil, ale taky nic neukázal a jeho hrdiný výlety nebyly moc uvěřitelný, ale Naomi Watts byla zase výborná a domorodci na ostrově lebek neměli ani jednu chybičku, tenhle výběr se Jacksonovi náramě povedl. Nebýt několik nedomyšleností (jako třeba, když Kong utrhává Naomi Watts z provazů, které má kolem rukou a přitom přetrhne silné provazy místo rukou Watts, které by zřejmě povolily dřive něž provazy), pár zbytečných scén a trošku nevyrovnaných efektů, tak by to bylo za čístých 5*, ale takhle jen horších 5* ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Občan Kane nového tisíciletí? Jurský park na čtvrtou? Titanik končící Apokalypsou? Na plnění dětských snů není nikdy pozdě a téměř každý se jednou té šťastné chvíle dočká. I Peter Jackson se dočkal. S neomezeným rozpočtem si natočil svého King Konga. Ale proboha proč? Co může primitivní příběh o lásce mezi přerostlým opem a herečkou přinést dnešnímu zmlsanému publiku? Jsou to triky, tuny triků. A... a co ještě??? Možná se Jackson chtěl vyznat ze své lásky k řemeslu a vzdát hold báječným mužům s klikou, možná to celé měla být parodie na dnešní velkofilmy ve stylu Team America, možná to měl být skutečně tak zoufale jasně nalajnovaný dojič slz. Ale nepředbíhejme.___ Hned začátek filmu přináší první hořké pilule v podobě více než hodinového entré (ke konci si však budete přát, aby takto poklidných částí bylo zdaleka víc). Dobrodružný film by snad měl začínat dobrodružstvím ve stylu Indiana Jonese a ne záběry na znuděnou zvířenu zavřenou v klecích. Když už jsem nakousl toho Jonese – zkuste si představit úvod Dobyvatelů ztracené archy s dinosaury místo šutru. Že to není možné? Peter vás vyvede z omylu. Za prachy je možné všechno. A za hodně prachů je možné absolutně cokoliv. Bohužel. Ze ZOO se – po krátkém karikaturistickém úvodu do tehdejší doby – přesuneme mezi skupinku zhrzených herců včetně začínající naivky Ann Darrow (Naomi Watts) . Ann filmově uvěřitelnou náhodou narazí na Eda Wooda v hobití podobě, na režiséra Carla Denhama (Jack Black) hledajícího hlavní herečku pro svůj superfilm, jenž by se měl odehrávat na dosud neprobádaném ostrově. Na ostrov za (ne)dlouho skutečně dorazí a podle scénáře Jacka Driscolla (Adrien Brody) zrealizují pár scén. Teprve pak se dají kolečka osudu do pohybu a začne skutečný Velkofilm. Do té doby uplynou metry a metry celuloidu. Ale popojeďme. Po nijakém přivítání připraví ostrovní domorodci štábu nepěkné překvapení. Téměř končící kanibalistickou hostinou jako z filmu úchyla D’Amata. Jenže kapitán lodi poprvé a ne naposled předvede svůj um přijít na správné místo ve správný čas. Ale co bych to okecával. Ann je jednoduše obětována Kongovi, ten si k ní vytvoří zvláštní citové pouto a celé to vyvrcholí na vršku Empire State Building. Jak by to někdo mohl neznát. ___ A já se znovu ptám: Proč? Nebo spíš proč to, co fungovalo v Pánovi prstenů nefunguje tady? Vysvětlení je nasnadě. U LOTRa se Peter dokázal jakž takž krotit a bombastické scény nám dávkoval s mírou. Zde nikoliv. Jak kdyby chtěl každičkou akčnější scénu vyždímat do poslední, posledňoučké kapičky. Jenže všeho moc škodí a platí to pro zmiňovaný úprk před dinosaury, pro Kongovy hrátky s Ann i pro 90% dalších lepších scén. Paradoxně tak nejneakčnější úvod a závěr patří k nejpovedenějším. Prostředek je přesycen akcí. Fakt, že jo! Neospravedlní to ani vizuální dokonalost celého díla, která navíc mnohokrát hraničí s holým kýčem. Všechna ta akce vypadala v traileru dokonale a dokázala vás přimrazit k sedadlu, jenže trailer trval necelé dvě minuty a nebyly v něm pronášeny duchaplné dialogy (jeden příklad za všechny: -„Já nechci být srab.“ – „Teď není čas na hrdinství, Jimmy“). ___ Před sedmdesáti lety by Kongovi k úspěchu stačily stokrát slabší efekty. O příběhu tehda nikdo neuvažoval. Jenže doba je jiná, doba je zlá k prázdným příběhům s plakátovými charaktery a stokrát natahovaným ničím. Já se té době nedivím. Nedivím se ani plakátově plochým hercům, s Naomi v čele, že do toho šly. Za ty prachy bych se nechal digitální gorilou vláčet digitální džunglí taky rád. Přičemž asi stačilo vypadat jako panenka barbie, což vzhledem k opově velikosti nakonec nebyl žádný problém, a k tomu umět stylově vřískat. Adrien Brody pro změnu předvádí dalšího vyplašeného hezouna předvádějícího další nečekaně heroické výkony. Snad jen Jack Black vyčnívá z herecké řady a to nejen díky své ne náhodné podobě se skutečným režisérem. ___ A já se znovu a naposledy ptám proč?!? Proč – když už mermomocí musel vzniknout remake Konga – nebyl jeho režisérem někdo nápaditější? Pod taktovkou například Cronenberga bychom se možná dočkali alespoň toho zoofilního sexu, ale kdo má zapotřebí TOHLE??? Těžko hledat odpověď. Zásadní otázkou tedy nakonec nebude proč (jelikož to ví jen Peter), ale: Naplnil King Kong (2005) má očekávání? Čekal jsem luxusní přehlídku dokonalé trikařské práce završenou uboze plytkým scénářem? Ne! 70% Zajímavé komentáře: Melies, Dan9K, numi, Clasic, Velemír, MacGyver, Barak () (méně) (více)

Reklama

Lynn 

všechny recenze uživatele

Tak se mi zdá, jako by nám z Petera Jacksona rostl nový Steven Spielberg, dojímavý a strhující vypravěč libující si v dobrodružných příbězích, napůl pohádkách, pro dospělé i děti. Protože právě takový je King Kong, tolikrát proklamovaný Jacksonův splněný dětský sen. Úvod vyprávění je krásný zejména kvůli New Yorku 30. let a titulkové scéně, střed příběhu, jenž se odehrává na Ostrově lebek mě trochu rozladil, tady je nejvíce nápadná nestřídmost, o které se mnoho dalších uživatelů zmiňuje ve svých komentářích; hlavně ten přerostlý hmyz a parafráze vetřelců jako by vypadla z béčkových splatterů mladšího Jacksona. No ale ten závěr! Vskutku strhující a dojemný Kong na věži Empire State Building, Kráska a Zvíře...Za ten závěr odpustím Jacksonovi jeho malé škobrtnutí na Ostrově a dám zasloužené 4*. Přeci jen, když si plníte sen, tak je nemožné zachovat si chladnou hlavu a možná právě proto je na Kongovi cítit, že je dělaný od srdce. A to je moc dobře. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Tak, ako mal v Pánovi prsteňov každý obraz svoju váhu a bol neoddeliteľnou súčasťou premysleného, citlivo poskladaného a komplexného celku, tak je v King Kongovi každý obraz výstrelkom momentálnej nálady a odlišného prístupu k divákovi. A výsledok je gigantický nesúrodý guláš, ktorý začne s prísľubom osobitého jacksonovského úletu (skrz bláznivú kameru a strih poňatá romantika, nadšenie filmárčinou a nostalgická atmosféra New Yorku 30. rokov), ale pokračuje v duchu predigitalizovaného kalkulu, kde ani tucet krvilačných dinosaurov nevzbudí taký úžas, ako kedysi ten jediný, bylinožravý v prvom Jurskom parku. Nezachráni to ani hudba Jamesa N. Howarda, obratne kombinujúca potreby súčasného soundtracku so schémou klasiky Maxa Steinera, ani stelesnenie hviezdnej krásy Naomi Watts, ani dojímavá výrečnosť Kongových očí, či roztomilé jonglovanie s kameňmi a korčuľovanie na ľade. Som fanúšikom Petra Jacksona, stratených svetov i veľkých filmov, no v smútku utieram slzu nad nenaplnenými očakávaniami a púšťam si kúzelnejší a vyrovnanejší Svet zajtrajška. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

King Kong, král rozporů. A jednoznačně dobrý film. Líbil se mi víc, než jsem čekal, ačkoliv souhlasím prakticky se všemi „obecnými“ připomínkami. Romantická linka je skutečně nešikovně skrouhnutá, rafting s parníkem dle mého naprosto zbytečný, stopáž nadsazená a monotematických sto minut s novými a hnusnějšími příšerkami bez hlubšího smyslu a posléze i zábavnosti doslova ubíjející. Hodně jsem se bál triků. A oprávněně. Kvalita Kongovo provedení se láme mezi záběry od hrudi nahoru a obrázky celku. Zatímco detaily na obličej jsou fantasticky renderované, digitální onanie od hlavy až k patě mají k realističnosti, nebo alespoň uvěřitelnosti extrémně daleko. To mi zabilo bruslící scénu, proto jsem nechápavě kroutil hlavou, když se od krásné Naomini tváře přebíhá na Kongovo nezvládnuté třepání plastovou panenkou. Ani moc nechápu, kde se stala chyba. Proč je New York tak úžasný, zatímco z každého láskyplného pohledu v džungli čučí bluescreen snad až do vedlejšího sálu. Vždyť i to žonglování je digitální... zbytečně. Emoce mi proto neposílal oční kontakt Konga s blonďatou ultrakrasavicí, ale sám Jackson, jenž v mnoha momentech ukazuje svou filmařskou velikost. Newyorské entré, oběť pro Konga a hlavně pozvolný a konečně dokonale soudržný závěr mě přesvědčili, že Kong si těch 70% zaslouží. I když Jack Black zastiňuje všechny v dosahu sta námořních mil, i když Jacksonovo zalíbení v zeleném pozadí je mnohdy kontraproduktivní (zadní projekce s běžící Ann a T-rexovým okem fakt nemá daleko k 50. rokům), i když skvělou honičku s taxíky pohřbí přestylizovaný nástup Naomi v prázdné ulici a ačkoliv skok o tyči nebo rozmazané framey považuju za špičku ve svém oboru (tedy v trapnosti). Jsem zkrátka spokojen, protože po útěku před brontosaury, snad nejostudnější scéně v áčkovém blockbusteru od dob hokeje v Batman a Robin, bych alespoň ty slabé čtyři hvězdy nečekal. Příště ať Peter ubere z plynu a poslouchá své rádce v otázkách obludnosti některých pasáží a bude zase trochu líp. ()

Galerie (157)

Zajímavosti (78)

  • Režisér Peter Jackson zvažoval natáčení v ulicích skutečného New Yorku, což však nebylo možné, jelikož se město za téměř 80 let až moc změnilo. Společnost WETA tedy vytvořila dokonalý počítačový model podle dobových plánů. (hippyman)
  • Scéna, v níž hrdinové spadnou do rokle, kde je začne požírat obří hmyz, byla i v původním filmu, ze kterého ovšem musela být vystřižena  a bohužel se nezachovala. (hippyman)
  • Líčení herečky Vicky Haughton, která ve filmu ztvárnila hlavu starších z kmene domorodců, trvalo čtyři hodiny. (Reiniš)

Související novinky

Připomeňte si začátky kultovních postav

Připomeňte si začátky kultovních postav

13.10.2017

Oblíbené filmové postavy zažívají v posledních měsících hned několikanásobné návraty. Roztomilí mimoňové opět potěšili (nejen) dětské diváky ve třetím dílu Já, padouch. Jason Bourne skládal další… (více)

Peter Jackson a Smrtelné stroje

Peter Jackson a Smrtelné stroje

26.10.2016

Režisér Pána prstenů, King Konga a Hobita si našel další velký projekt. Tentokrát se ale neujme režie, Peter Jackson totiž postapokalyptické sci-fi Mortal Engines dodá jen scénář a zajistí produkci.… (více)

Star Wars a Avengers se Serkisem

Star Wars a Avengers se Serkisem

03.07.2014

Král motion-capture Andy Serkis nemá o práci nouzi. Představitel Gluma z Pána prstenů, kapitána Haddocka z Tintinových dobrodružství nebo King Konga ze stejnojmenného remakeu Petera Jacksona sice… (více)

Návrat Godzilly potvrzen

Návrat Godzilly potvrzen

21.05.2014

Godzilla není v kinech ani týden a už zvládla vydělat přes 200 milionů dolarů. Reboot slavné značky, který je zároveň velkou poctou šedesáti rokům její filmové historie, tak pochopitelně čeká… (více)

Reklama

Reklama