Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHrají:
Brad Pitt, Mélanie Laurent, Christoph Waltz, Eli Roth, Michael Fassbender, Diane Kruger, Daniel Brühl, Til Schweiger, Gedeon Burkhard, Jacky Ido, B. J. Novak (více)Obsahy(4)
Začátek Hanebných panchartů zastihuje Shosannu Dreyfus (Mélanie Laurent) v Němci okupované Francii, kde před jejíma očima nacistický důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil její rodinu. Shosanna se štěstím uniká do Paříže a ukrývá se tu pod novou identitou majitelky a provozovatelky biografu. Na jiném místě v Evropě se pod vedením poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje skupina židovských vojáků s cílem nemilosrdně mstít činy nacistů a šířit mezi nimi strach. K Aldově "Panchartům", jak si sami říkají, se přidává i německá herečka a britská tajná agentka Bridget Von Hammersmark (Diane Kruger), jež má za úkol svrhnout vedoucí představitele Třetí říše. A v šeru promítací kabiny zatím Shosanna spřádá vlastní plán odplaty... (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (3 149)
Osobně nemám moc v lásce Tarantina, ani většinu jeho klasik. Čeho si na něm ale osobně velmi cením, že se netají s tím, že byl a je velkým příznivcem starých "grindhousů, exploiterů, ultra-béček", atd. ... A jak se chlubí tím, kolik a co všechno v životě viděl a ostatní ani neví, o čem mluví, v tom mi naprosto připomíná mne ... :-)) Nehledě na předešlou Tarantinovu kinematografii, tímto filmem se dostal na absolutní vrchol světové kinematografie a stvořil dílo hodné "filmového Boha" ... Tohle totiž není žádné béčko ani nějaký "like-grindhouse", ale naprostá pecka ve všech ohledech. Není možné vystihnout žánr, špatné či dobré stránky filmu, nic z toho ... protože tento film je jenom dobrý a v jisté své podstatě a smyslu DOKONALÝ ... Ano, po mnoha letech jsem konečně zase viděl dokonalý film, který se rodí tak možná jednou za 10 let ... Můj TOP 10 žebříček film nenaboural, protože jsem přece jen specifického založení, ale i tak jej považuji za VRCHOL světové filmové produkce, vrchol mnoha žánrů, poctu a čestnou vzpomínku na Židovské oběti holokaustu a tak trochu i fantazii, jak by mohlo tehdy v těch strašných dobách něco být ... ale nebylo ... Absolutní perlu a skvost z tohoto filmu pak dělají herecké výkony, které jsou v některých případech snad až nad běžnými lidskými možnostmi a my poprvé od Tarantina vidíme, co to znamená, HRÁT!!! Smekám před tímto kouskem a nemám sebemenších výhrad, BRAVO !!!! ()
Tak ako mam problem s Rodriguezom, tak mam problem i s Tarantinom. Jeho filmy sa mi proste nepacia, respektive ich nepozeram, pripadne nedopozeram. Ale ked uz ano, stoji to za to. Vid Kill Bill. Basterdi mi ale UCARILI, a to doslovne. Vtipne a inteligentne dialogy (kto by to bol kedy povedal, ze to napisem o Tarantinovi :)) Skvele kulisy, bravurne herecke vykony a hlavne ta hudba. O ano, som v siedmom nebi. Asi nastala apokalypsa, pretoze ma nikdy ani v tom najhorsom sne nenapadlo, ze to niekedy prehlasim :) PS: A Col. Hans Landa je ten najhnusnejsi, najslizkejsi a najsofistikovanejsi SON OF A BITCH, aky bol kedy preneseny na filmove platno. PS2: Arrivederci Brada Pitta, to je snad vrchol vrcholov, ultra vtipna hlaska, plus ten ton, ktory tomu Brad da... Nemam slov, treba vidiet. A keby len raz :) ()
Hell yeah! Dvě a půl hodiny se strašná spousta postav o něčem baví, přičemž je to povětšinou úžasně mistrovský a / nebo užasně cynicky bizarní. A všem vládne banda neschopnej nekoordinovanejch hovad, který střílej do všeho a film se podle nich jmenuje... Víš co, Quentine? Mysllím, že todle by mohlo bejt tvoje životní dílo... ()
A bude se chválit a hodně chválit. Tomuhle totiž říkám poctivá filmařina. Nejsem sice žádnej odborník, abych dokázal definovat důvod svého tvrzení, ale z tohohle je cítit úcta a obdiv ke kinematografii až na Mars a Tarantule ji totálně užasným způsobem zakomponoval do Hanebných panchartů a za to má u mě velký lízatko. QT je naprosto geniální ve své stylové nečitelnosti. Ani u jedný scény jsem předem naprosto netušil jak dopadne, navíc QT do poslední chvíle nechává ve hře hned několik možných variant a to se to pak kouká, když je na co. Opravdu letos jsem si v kině ještě žádný film neužil víc jako tenhle. Bavil jsem se, bál jsem se o životy mých oblíbených postav, nemohl jsem se dočkat až se dovím tohleto, a tamhleto, s nadšením jsem poslouhal ty proklatě dobrý dialogy a třeba při záběrech na starý kino, kde se ručně mění písmenka názvů filmů, jsem ze samýho nadšení slastně přivíral oči. Paráda, tohle prostě byla PANÍ jízda a to ještě není všechno. Ještě musím zmínit herce i když nevím, jak to mám udělat, všichni tam totiž byli skvělý, nezapomenutelný, originální, zábavný, emotivní, wau to už je úplná grůpnláska. Já na to snad půjdu ještě jednou a ještě jednou a ještě jednou a nebo ještě líp . Já se v tom kinosále zamknu i s promítačem. ()
Tarantino kupodivu splnil, co nasliboval, a natočil film, který bude mít v jeho filmografii po roce 2000 stejné postavení, jaké má Pulp Fiction v devadesátých letech. Totiž výsadní. Na Basterdech by se dalo pochválit snad všechno - od hereckých výkonů, přes scénář, vybroušené dialogy až po několik režijně absolutně dokonalých scén (celý začátek, závěr v kině, Šošanina příprava na akci...). Inglourious Basterds je pro mě zkrátka zatím nejlepší letošní v kině viděný film, šance na překonání vidím maximálně u Districtu 9, Antichrista anebo Avatara. PS: Poslední větu, která ve filmu zazní, by mohl říct sám Quentin. ()
Galerie (133)
Photo © Universal Pictures Vidéo France
Zajímavosti (188)
- Postava Francescy Mondino (Julie Dreyfus), přítelkyně doktora Goebbelse (Sylvester Groth), měla předlohu v české herečce Lídě Baarové, která též měla s nacistickým ministrem propagandy Goebbelsem milostný poměr. (ČSFD)
- Německý důstojník odhalí identitu britského agenta poručíka Archie Hicoxe (Michael Fassbender), protože při objednání drinku ukázal na prstech číslo „tři“ jinak, než jak by to učinil pravý Němec a spousta dalších lidí žijících v Západní Evropě. Zde se začíná počítat od palce, ve Spojeném Království od prostředníčku. (UhLee)
- Svastika při požáru v kině původně neměla spadnout, nicméně oheň byl mnohem teplejší, než se očekávalo. Ocel změkla a vlajka na ní uchycená spadla. (Cihlicka)
Reklama