• Cival
    ***

    Quentin sliboval ultimátní válečnou řež, v níž komando drsných žiďáků zreviduje druhou světovou. A předhodil užvaněné pásmo sebeukájivých dialogů, které kvůli situování asi do čtyř kulis připomínají spíš suchou televizní inscenaci. Rozdělení do kapitol je ukázkově zbytečným samoúčelem - snad jen pomáhá i těm nejméně všímavým divákům uvědomit si, že skoro každá pasáž sestává z dvaceti minut prázdných plků a jedné přestřelky, tedy z kurevsky dlouhého čekání na pointu. Tarantino se opájí svými slovy a mastí si svůj scenáristický úd až do krve, přičemž jeho postavy jsou tentokrát mnohonásobně méně zajímavé (zejména škoda nedotaženosti linie se Shoshannou). I tak publikum hýká, protože vždycky dostane nějakou tu prvoplánovou vějičku, buď krvavou (skalpy, baseballka, hákové kříže), drzou (pár sekund píchání) nebo tradičně hudební (to ale není žádný kumšt, s Morriconem by strhlo i video o výrobě recyklovaného hajzlpapíru). Respekt Tarantinovi posílám jen za poslední kapitolu, která už konečně trochu šlape, parádního Pitta a Waltze a vybraný vkus na ženskou krásu. Jinak u mě čiré utrpení. Kill Bill se mi ve světle Panchartů jeví jako oslnivý ohňostroj nápadů, Auto zabiják pak jako strhující stylovka - a to mě oba zmíněné filmy fakt nějak extra nebaví.(21.8.2009)

  • J*A*S*M
    *****

    Tarantino kupodivu splnil, co nasliboval, a natočil film, který bude mít v jeho filmografii po roce 2000 stejné postavení, jaké má Pulp Fiction v devadesátých letech. Totiž výsadní. Na Basterdech by se dalo pochválit snad všechno - od hereckých výkonů, přes scénář, vybroušené dialogy až po několik režijně absolutně dokonalých scén (celý začátek, závěr v kině, Šošanina příprava na akci...). Inglourious Basterds je pro mě zkrátka zatím nejlepší letošní v kině viděný film, šance na překonání vidím maximálně u Districtu 9, Antichrista anebo Avatara. PS: Poslední větu, která ve filmu zazní, by mohl říct sám Quentin.(28.8.2009)

  • Marigold
    ****

    Předchozími filmy se Tarantino klaněl všemu možnému, tímhle se poklonil především sám sobě. A vůbec ne zle! Kontroverzní filmař sice nezapře svoje trademarky, ale Pancharti vyznívají tak nějak usedleji, rozumněji a uměřeněji než jeho otravné žánrové onanie v minulosti. Mám-li vybrat postavu, které jsou podobní nejvíce, byl byto bezesporu Aldo Raine (Brad Pitt). Hanebníci disponují šarmem, cynismem, přímočarostí a vyprávějí rozvleklým jižanským akcentem. Dialogy a jednotlivé situace se neuvěřitelně táhnou, ale zároveň perfektně vytvářejí napětí mezi postavami, které každá další replika může rozetnout v prudkou a krátkou přestřelku. Pancharti nejsou kupodivu snímkem akčním, spíše konverzačním. Co vytknout? Že na neskutečné ploše neudělají nic víc, než odříkají banální partyzánskou historku, předestřou komiksově chytlavé postavy a pokloní se podvratné moci filmu. Srovnám-li to s předchozími Tarantinovými filmy, je to hotový epos... Pro mě osobně zřejmě nejlepší snímek krále filmového pulpu.(17.8.2009)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • - Roli otce Shosanny Dreyfus (Mélanie Laurent) si zahrál švýcarský herec Patrick Elias, jehož tetou byla Anna Franková. (NormanBates)

  • - Na konci necháva Aldo spútať Landu, no hneď v následujúcej scéne mu vyrezávajú hákový kríž na čelo a Landa má ruky voľné. (slavo_held)

  • - Závěrečná sekvence v kině má i svou parodii, objevila se v 8. epizodě 22. řady amerického seriálu Simpsonovi. (Rondon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace