Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Alibi na vodě navazuje postavami kriminalistů Tůmy a Líbala na předchozí dva filmy režiséra Vladimíra Čecha 105% alibi a Kde alibi nestačí, v nichž alibi podezřelých hrálo hlavní roli. Děj třetího záhadného případu je zasazen do atraktivního prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit pátrání policistů v novém kriminálním filmu experimentální dokumentární metodou. Na opuštěném hausbótu na přehradě nechá „zmizet“ svou hrdinku a tajně natáčí práci policie. Pokus však skončí tragicky, dívka je skutečně zavražděna. Všichni podezřelí mají alibi, zde doslova „na vodě“. Řešení případu je však velmi vtipné a originální. Kromě Karla Högera a Josefa Beka v rolích vyšetřovatelů se ve filmu setkáme i s Oldřichem Novým v roli fotoreportéra, Otomarem Krejčou jako režisérem Konrádem, dále s Jaroslavem Vojtou, Svatoplukem Benešem a Josefem Beyvlem. (Česká televize)

(více)

Recenze (102)

GIK 

všechny recenze uživatele

Velmi mdlý, profesorský výkon Beka. Symbolika: 5:54 – Bek – merkel sign; 36:48;  16:26; 52:52 – globus; 22:57 – stisk ruky Höger – Vojta; 31:48; 33:25 – Beyvl – merkel sign; 35:48 – Bek – merkel sign; 43:17 – brejlnoun – merkel sign; 58:42; 59:07 – Krejča – merkel sign; 1:25:12 – učeb. podání ruky Höger – Nový; 1:28:57 – Höger – merkel sign. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Třetí detektivka z třídílné série s kapitánem Tůmou (Karlem Högerem) a poručíkem Líbalem (Josef Bek). Pátrání tentokrát dlouho vůbec nikam nevede, jasně podezřelý vlastně není vůbec nikdo, až konečně pří závěrečné Poirotovské rekonstrukci vyjde najevo hodně nečekaný pachatel. Úplný konec filmu jakoby vůbec nespadal do této série a je zcela nesmyslný. Slušný a důstojný závěrečný díl Tůmy a Líbala. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Přepálený pokus o nonkonformní detektivní příběh západního střihu, s neodpustitelným káravým pozadím posmívajícím se zhýralému prostředí intelektuálských kumštýřů. Z hereckého obsazení lze doporučit jedině vynikajícího Otomara Krejču, režiséra a uměleckého šéfa Divadla Za branou, který se čas od času vracel také před filmovou kameru. Jeho nenucený, civilní styl se vymyká zvláště ve stínu vedlejších, poněkud přepjatých hereckých kreací, včetně Oldřicha Nového v trapné roli chlípného (!) fotografa. Otázkou tedy zůstává, zda vizuálně působivá forma odkazující na soudobé moderní trendy ve světové kinematografii zakryje jinak zploštělý obsah. Bůh suď. ()

Billie777 

všechny recenze uživatele

Můj nejoblíbenější díl z celé trilogie. Vtipné momenty a dialogy Hogera a Beka ("Nashledanou pane Vávro a cvičte si paměť) a zatraceně příjemná letní atmosféra a atraktivní prostředí filmu a modelingu 60. let. Režisérova vila, hezká modelka Zuzana, hausbót, Oldřich Nový jako módní fotograf... velmi milé. Film má takový svěží západní nádech, modelka si na hausbótu čte Vogue, homosexuální pár ("Kubalčík"), ironické narážky na socialismus ("Dvořáková nosí jenom západní zboží a posmívá se našim skvělým výrobkům"), pornografické karty apod. Příjemná podívaná. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Nejslabší s trojice kriminálek s oblíbenou dvojkou policejních náčelníků pracuje sice s nosným tématem filmového průmyslu, přesto ale zůstává za očekáváním. I zde se ale najdou dobré nápady, jsou však převážně epizodního původu (třeba závěrečný "záškodnický" atentát balonem na policejní vůz-docela odvážné rýpnutí v té době). 60% ()

Galerie (5)

Zajímavosti (12)

  • Když se vyšetřovatelé pokouší najít zmizelý hausbót, vyrazí na člunu od zámku Orlík směrem na jih, tj. proti proudu Vltavy – lze to poznat např. podle Žďákovského mostu, který podplouvají a za chvíli je vidět v pozadí. Navíc každá další zátoka, do které nahlédnou, je dál k jihu než předchozí. Podle hradu Zvíkov vplují až do Vltavy, kde potkají protijedoucí policejní člun, přičemž stále jedou proti proudu Vltavy, ale v dalším záběru náhle připlouvají k hrázi, která se nachází od zámku Orlík na sever, tj. opačným směrem. (Jarek572)
  • Vrchná časť hausbótu vo filme je vyrobená z autobusu Škoda 706 RTO. (Raccoon.city)
  • Přibližně v 54. minutě, kdy je kapitán Tůma (Karel Höger) v holičství, se v jednotlivých záběrech mění množství pěny na jeho tvářích. (Pepy)

Reklama

Reklama