Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavnou legendu o venkovské dívce, která slyšela boží hlasy a dokázala v rozvrácené Francii 15. století vnuknout slabému králi vůli po znovusjednocení země, sama vzburcovat vyčerpané královo vojsko a postavit se do první bojové linie, o dívce, již vítala celá Francie jako vytouženou Pannu orleánskou, není třeba blíže představovat. Známe ji jistě z mnoha literárních i filmových podob. Film, který natočili kanadští tvůrci na přelomu roku 1998/99 - převážně v českých exteriérech a na Barrandově, za velké účasti českého štábu - je dalším, zcela novým zpracováním této nesmrtelné legendy. Jako představitelku titulní role snad vůbec poprvé zvolili dívku téměř stejného věku - teprve sedmnáctiletou Leelee Sobieskiovou. Přestože je tak mladičká a na pohled nenápadná, má už za sebou několik filmových rolí a je doslova vycházející hvězdou. Její nevinná, ještě dětská tvář (která je prý podle dochovaných portrétů skutečné Johance až nápadně podobná) je doprovázena udivující odvahou (téměř všechny scény, včetně jezdeckých a bojových, točila sama) a hereckou suverenitou, takže chvílemi máte pocit, že sledujete skutečnou, historickou postavu Johanky z Arku.

Pro naše diváky je však zajímavá i skutečnost, že film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý u nás, v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

Fleetguard 

všechny recenze uživatele

Christian Duguay natočil velice zdařilí film, který takřka ve všech bodech zcela přehrává film Luca Bessona (který byl natočen takřka ve stejnou dobu) a to i bez známích jmen. Zejména bych chtěl upozornit na představitelku Johanky Leelee Sobieski, která svou mnohem známější kolegini Millu Jovovich zcela převálcovala. Za poznámku pak určitě stojí, že Johanka CH.Duguaye se natáčela v čechách. ()

fanaraken88 

všechny recenze uživatele

Musím se přidat k ostatním a přiznat, že tato televizní Johanka se mi líbila mnohem více než ta Bessonova filmová. Asi jako hlavní důvod bych uvedl to, jak na mě obě hlavní aktérky působily. Jahanka byla symbolem čistoty, spravedlnosti, pravdy, lásky k Bohu a naděje...toto všechno na mě z té televizní v podání L.S. působilo...prostě jsem jí to věřil. Oproti tomu její konkurentce od Bessona toto všechno scházelo....zjednodušeně jsem ji to prostě nevěřil. Nevím čím to je, ale je to tak. Ještě bych si dovolil malou poznámku. Ten kdo se trochu zajímá o historii, tak ví, že Johanka začala slyšet hlasy někdy v 15 letech a v 19 byla upálena. Leelee bylo v době natáčení 16 let, takže se pro roli hodila nejen svým vzhledem, herectvím, ale i věkově. Mille bylo kolem 24 let, to se nemusí na první pohled zdát jako takový rozdíl, ale rozdíl to je celkem zásadní a souvisí s nedůvěryhodností Johanky v jejím podání...na tu náctiletou Johanku je příliš stará, nemluvě o tom, že by ji divák měl věřit "panenskou čistotu". ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

Ani já se neubráním srovnání s Bessonovou Johankou. Asi jsem od tamté očekával to, co jsem od této dostal. Neboli historickou reálnost a ne mysteriózní kecy, historický film a ne psychologický profil trhlé dívčiny, a hlavně jsem nechtěl tak švihlou a hejblavou kameru, jako byla u Bessona a trošku lepší scénář. Tohle byl mnohem lepší film a mnohem skutečnější Johanka, za kterou bych byl ochoten do té války i možná jít (a to říkám jako člověk, který přiznává, že by si raději usekl ukazováček, než by šel do války). Takže se opět jednou ukazuje, že vždycky není lepší potěšení pro ortodoxního lumpa, koukat na vysokorozpočtové spektákly místo na levnější televizní snímky. Rozhodně tedy ne, když je režisérem Duguay. ()

fiLLthe3DD 

všechny recenze uživatele

Když se chystal do kin Cameronův vysokorozpočtový Titanic , tak stanice CBS uvedla na televizních obrazovkách svou vlastní (nízkonákladovou) verzi - a tato „laciná" (rozpočet byl 20 milionů dolarů) Johanka se úplnou shodou okolností v tv objevila ve stejnou dobu, kdy mělo do kin dorazit „hollywoodské" (výroba stála 60 mega) zpracování s Millou Jovovich . Jenže zatímco televizní Titanic nesahal tomu oscarovému ani po kotníky, zde je tomu přesně naopak - rozhodnutí Bessona vyobrazit pannu orleánskou jako schizofreničku sice kvituji, ale rozhodně nesouhlasím s jeho pojetím Johanky coby uřvané hysterky. V tomto snímku jsou zjevení svatých prezentována jako skutečná, což mi nevadilo (existenci nějaké vyšší moci nepopírám), samotná Johanka zde pak působí jako ztělesnění pravé „čistoty" , navíc s úžasnými řečnickými schopnostmi (kterými ta reálná dle historiků dozajista oplývala), Leelee Sobieski navíc tuto roli ztvárnila na jedničku, i to upálení jsem oplakal. Výprava a kostýmy také nejsou nejhorší (samozřejmě v rámci nízorozpočtového tv filmu), hudba pak skvěle podkresluje dané scény. Zhlédnutí vřele doporučuji :) ()

Udet 

všechny recenze uživatele

..tak tohle zpracování je daleko povedenější než to s Milou Jovovich.. ..mnohem věrohodnější, přijatelnější a především prosté přehánění a různých fantazírování.Je zde samozřejmě znát mnohem skromnější rozpočet, ale tady to vlastně ve finále vůbec není na škodu. Rozhodně lze doporučit všem jenž se zajímají o středověkou tematiku, potěší též že značná část filmu se natáčela zde v Česku. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • "V bitvách byly scény, kdy koně padají v útoku. Proti nám pouštěli šípy a byla přesně určena místa, kde kůň padne. Musí se to vypočítat tak, aby se právě v tom místě střetl se šípy. ty jsou duralové, s gumovými špičkami a při  dopadu se bortí. Vypouštějí se z trubek, najednou jich letí asi sto padesát," řekl kaskadér Martin Hanuš. (JOhanka.1412)
  • Režisér Christian Duguay je režisér a zároveň kameraman akčních filmů. Při natáčení bitev sám jezdil na koni a točil. (JOhanka.1412)
  • Brnění kaskadérů bylo vyrobeno z kůže, meče a přilby byly kovové, připraveny byly i verze z plastu či gumy. (JOhanka.1412)

Reklama

Reklama