Režie:
Philip D'AntoniKamera:
Urs FurrerHudba:
Don EllisHrají:
Roy Scheider, Ken Kercheval, Tony Lo Bianco, Richard Lynch, Bill Hickman, Joe Spinell, Larry Haines, Rex Everhart, Benny Marino, Victor Arnold, John Aprea (více)Obsahy(2)
Vždy dokázal zajít o kus dál, aby nastolil spravedlnost... Drsný detektiv Buddy Manucci (R. Scheider) vede speciální policejní útvar, který jde po zločincích, jimž ve vězení hrozí sedm a víc let. Postupně rozkrývají rozsáhlou zločineckou síť a dostávají jednoho gangstera za druhým. Vůdce organizací však začne znenadání někdo unášet v přestrojení za policisty a žádat o výkupné. Situace se vyhrotí ve chvíli, kdy gangsteři odhalí jednoho z Buddyho parťáků, který je následně i zastřelen. Činnost Buddyho útvaru je poté sice dočasně pozastavena, jeho odhodlání dopadnout vrahy svého přítele ale nikoliv… Sedm a víc z roku 1973 je nepřímým pokračováním úspěšného filmu Francouzská spojka a vzniklo mezi jejími oběma díly. Není také náhodou, že se postava Roye Scheidera jmenuje stejně – Buddy. Kvůli problémům s autorskými právy mu však bylo změněno příjemní z Russoa na Manucciho. Režisérem snímku byl Philip D’Antoni, producent zmíněné Francouzské spojky ale také filmu Bullittův případ se Stevem McQueenem z roku 1968. Ve všech třech snímcích, na nichž se D’Antoni podílel, vyniká skvěle natočená automobilová honička. (Česká televize)
(více)Recenze (53)
Pokud jste producentem Bullittova případu a Francouzské spojky, dá se od vás očekávat něco takového. D'Antoni posouvá příběh raději obrazy než slovem, Ellis spouští neurotické smyčce, když jsou auta v myčce, Richard Lynch pouhým vzhledem příkladně psychopatí a Scheiderův charakter jakožto šéfa policejní jednotky nestandardních metod nejlépe vykreslí scéna, kdy při honičce nerespektuje stopku. Apropo, car chase uprostřed filmu naprosto luxusní. Dva pontiaci se prohánějí New Yorkem jak Blesk McQueen nedávno ve Friscu, klaksony troubí, pneumatiky kvílí, motory burácejí a vyvrcholení vzdá hold tragickému konci Jayne Mansfield. Trošku si zasním, jak by to vypadalo, kdyby to dostal do ruky Friedkin.. ()
Typická sedmdesátková kriminálka se vším co k tomu patří. Máme tu takový ten klasický pomalejší rozjezd který je pak vykompenzován pár podařenými sekvencemi. Nevyčnívá to nijak výrazně z tehdejší tvorby, ale minimálně kvůli té zdařilé honičce a závěrečnému rozuzlení to za sledování stojí. Navíc v jedné ze svých prvních rolí se tu jako protivník Scheidera objevuje můj oblíbenec Rychard Lynch který se snad s tím svým typickým psychopatickým kukučem už musel narodit. Na lepší 3* to v pohodě vystačí.65% ()
THE GUY YOU ICED WAS A COP! Vito si chtěl prostě trochu zadělat na důchod, no. Kdo mohl tušit, že se to tak posere a Roy Scheider mu oddělá dvorního killera. Musím vyzdvihnout automobilovou honičku, protože byla prostě brilantní. Hodně záběrů se odehrávalo v exteriéru a to v impozantních ulicích New York City! Za to má u mě film velké plus. ()
The Seven-Ups sa môže pýšiť skvostnou automobilovou naháňačkou, ktorá ho radí na zoznamy vedľa ikonického Bullitta a filmy ako Žiť a zomrieť v L.A., Ronin, Vanishing Point, Gone in 60 Seconds, Francúzska spojka či Poliš a bandita. Nie je to náhoda, producent/režisér snímku stojí práve za spomínaným Bullittom a Francúzskou spojkou. Bez nej tam ale mnoho nezostalo. Solídna detektívka, ktorej na to, aby bola niečo viac, chýba, neprekvapivo, niečo viac. Dávam tri hviezdy z rešpektu k starým dobrým 70-kovým policajným thrillerom. (4.2.2019) (29.12.2021) ()
Nelze nesrovnávat s FRANCOUZSKOU SPOJKOU - podobnost je značná. První hodina filmu si s ní ani v ničem nezadá. U půlhodinové sledovačky, zakončené honičkou, jsem chrochtal blahem; to je pro mě vrchol filmařiny. Minimum dialogů, vyprávění příběhu kamerou. Pak ale přijde poslední třetina, a tam film trochu ztratí dech. Finální střetnutí není tak výrazné, jak bych si přál. Přesto tenhle film nabízí mnohem víc než FRANCOUZSKÁ SPOJKA 2, kde se naopak všechno dobré soustředí jen do závěru. ()
Galerie (30)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (1)
- Film je spin-offem Francouzské spojky a vznikl mezi oběma díly. Aby nedošlo k dotčení autorských práv, postava hlavního detektiva byla přejmenována z z Buddy Russoa na Buddy Manucciho. (honajz)
Reklama