Režie:
Philip D'AntoniKamera:
Urs FurrerHudba:
Don EllisHrají:
Roy Scheider, Ken Kercheval, Tony Lo Bianco, Richard Lynch, Bill Hickman, Joe Spinell, Larry Haines, Rex Everhart, Benny Marino, Victor Arnold, John Aprea (více)Obsahy(2)
Vždy dokázal zajít o kus dál, aby nastolil spravedlnost... Drsný detektiv Buddy Manucci (R. Scheider) vede speciální policejní útvar, který jde po zločincích, jimž ve vězení hrozí sedm a víc let. Postupně rozkrývají rozsáhlou zločineckou síť a dostávají jednoho gangstera za druhým. Vůdce organizací však začne znenadání někdo unášet v přestrojení za policisty a žádat o výkupné. Situace se vyhrotí ve chvíli, kdy gangsteři odhalí jednoho z Buddyho parťáků, který je následně i zastřelen. Činnost Buddyho útvaru je poté sice dočasně pozastavena, jeho odhodlání dopadnout vrahy svého přítele ale nikoliv… Sedm a víc z roku 1973 je nepřímým pokračováním úspěšného filmu Francouzská spojka a vzniklo mezi jejími oběma díly. Není také náhodou, že se postava Roye Scheidera jmenuje stejně – Buddy. Kvůli problémům s autorskými právy mu však bylo změněno příjemní z Russoa na Manucciho. Režisérem snímku byl Philip D’Antoni, producent zmíněné Francouzské spojky ale také filmu Bullittův případ se Stevem McQueenem z roku 1968. Ve všech třech snímcích, na nichž se D’Antoni podílel, vyniká skvěle natočená automobilová honička. (Česká televize)
(více)Recenze (53)
Nelze nesrovnávat s FRANCOUZSKOU SPOJKOU - podobnost je značná. První hodina filmu si s ní ani v ničem nezadá. U půlhodinové sledovačky, zakončené honičkou, jsem chrochtal blahem; to je pro mě vrchol filmařiny. Minimum dialogů, vyprávění příběhu kamerou. Pak ale přijde poslední třetina, a tam film trochu ztratí dech. Finální střetnutí není tak výrazné, jak bych si přál. Přesto tenhle film nabízí mnohem víc než FRANCOUZSKÁ SPOJKA 2, kde se naopak všechno dobré soustředí jen do závěru. ()
Dnes již téměř zapomenutý, ale opravdu vynikající policejní thriller staré drsné školy. Roy Scheider tehdy ještě šel z filmu do filmu coby prvotřídní hvězda, s ksichtem ještě neznetvořeným plastikou, příběh je správně přímočarý a temný, v tradici těch nejlepších dílů ´Drsného Harryho´ a nechybí zde ani automobilová honička, která se co do intenzity vyrovná, či dokonce předčí ty legendární v ´Bullitově případu´, či ´Francouzské spojce´.A některé scény jsou zde zinscenovány tak originálně (přepadení v myčce aut, výslech v nemocnici), že jsem něco podobného ještě v žádném jiném filmu neviděl. A to se cení. ()
Docela koukatelná americká detektivka ze sedmdesátejch, i když teda zmiňované FRANCOUZSKÉ SPOJCE dle mého názoru nesahá ani po kotníky. Jedním z důvodů může být povrchní vykreslení ústředních postav, nebo přímočarý a předvídatelný děj. Jen jsem se místama divil, jak je možné, že takoví přísňáci jako jsou členové hyperelitní jednotky 7ups jsou tak leví a tolikrát to za film tak školácky zvrtaj. ()
Film navazuje na Francouzskou spojku, ale víc mi připomněl Bullittův případ. Jde totiž také o tuctovou kriminálku, zajímavou jen skvěle zahranou hlavní postavou a fantastickou automobilovou honičkou. Tentokrát ne v San Francisku, ale v New Yorku. Je to jedna z těch naháněček táhnoucích se přes půl města, v nichž se auta postupně demolují a jedno nevyhnutelně skončí jako vrak. Zbytek je kompletně průměrný, včetně atmosféry. Je správně drsná, jak se na sedmdesátky sluší, ale nic z čeho by si člověk sedl na zadek. ()
Pokud jste producentem Bullittova případu a Francouzské spojky, dá se od vás očekávat něco takového. D'Antoni posouvá příběh raději obrazy než slovem, Ellis spouští neurotické smyčce, když jsou auta v myčce, Richard Lynch pouhým vzhledem příkladně psychopatí a Scheiderův charakter jakožto šéfa policejní jednotky nestandardních metod nejlépe vykreslí scéna, kdy při honičce nerespektuje stopku. Apropo, car chase uprostřed filmu naprosto luxusní. Dva pontiaci se prohánějí New Yorkem jak Blesk McQueen nedávno ve Friscu, klaksony troubí, pneumatiky kvílí, motory burácejí a vyvrcholení vzdá hold tragickému konci Jayne Mansfield. Trošku si zasním, jak by to vypadalo, kdyby to dostal do ruky Friedkin.. ()
Galerie (30)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (1)
- Film je spin-offem Francouzské spojky a vznikl mezi oběma díly. Aby nedošlo k dotčení autorských práv, postava hlavního detektiva byla přejmenována z z Buddy Russoa na Buddy Manucciho. (honajz)
Reklama