Režie:
Emile ArdolinoScénář:
Eleanor BergsteinKamera:
Jeffrey JurHudba:
John MorrisHrají:
Jennifer Grey, Patrick Swayze, Jerry Orbach, Cynthia Rhodes, Jack Weston, Jane Brucker, Kelly Bishop, Lonny Price, Max Cantor, Neal Jones, Wayne Knight (více)Obsahy(1)
Frances Housemanová, přezdívaná Baby, tráví s rodiči léto v hotelu pro movitější hosty. Tady se dosud poslušná dcera seznámí nejen s divokým rytmem tance, který je konzervativními hosty považován za hříšný, ale také s tanečním instruktorem Johnnym Castlem. A když Johnnyho taneční partnerka Penny zjistí, že je v jiném stavu, a nemůže se zúčastnit vystoupení v sousedním hotelu, souhlasí Johnny, že místo ní zatančí s Baby. Začnou intenzivně trénovat a společné hodiny tance je natolik sblíží, že jejich vztah přeroste v lásku. Opravdovost citů však musí projít řadou těžkých zkoušek nejen na parketu, ale především v ovzduší konzervativní morálky, která jejich vztahu nepřeje. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (959)
Abortus filmového vkusu postavený na premise, že Bejby nebude sedět v koutě, protože přinesla melouny. Dokážu se vcítit do kůže těch, co Dirty Dancing deformováni omezenou nabídkou milovali či pod vlivem romantických chimér stále milují, ale marně pátrám v paměti, jestli jsem někdy viděl film, kde by byl takový kontrast obstojného soundtracku a zoufalého obsahu. A teď si ještě představte, jak by to v horském letovisku vypadalo, kdyby se hlavní hrdinové namísto žhavého tance věnovali například badmintonu.. V mém alternativním vesmíru spolu na parketě tančí v těsném objetí Johnny Castle a v bílé uniformě oděný Pete „Maverick“ Mitchell a Bejby za nimi mopem vytírá tu lepkavou stopu. Snad je to jen limonáda… ()
Soundtrack John Morris: 1. The Time Of My Life - Bill Medley/Jennifer Warnes [4:50] ,2. Be My Baby - Ronnettes [2:39] ,3. She's Like The Wind - Patrick Swayze [3:52] ,4. Hungry Eyes - Eric Carmen [4:08] ,5. Stay - Maurice Williams/The Zodiacs [1:35] ,6. Yes - Merry Clayton [3:17] ,7. You Don't Own Me - Blow Monkeys [3:01] ,8. Hey Baby - Bruce Channel [2:23] ,9. Overload - Zappacosta [3:41] ,10. Love Is Strange - Mickey & Sylvia [2:54] ,11. Where Are You Tonight - Tom Johnston [4:01] ,12. In The Still Of The Night - The Five Satins [3:06], ()
Mé hodnocení plyne z toho, že nejsem: a) žena, b) milovník tance, c) jiný druh homo sapiens sapiens mající k filmu náklonost. Jako byl Barbar Conan natočen pro chlapy, Hříšný tanec pro ženy, což je v pořádku. Mně nechal tento malý kultík chladným a kolena se mi při pohledu na Swayzeho netřepou. Mé subjektivní 2* proto berte s rezervou a notnou dávkou tolerance:) Kuji. ()
Hudební legenda, Hříšný tanec, je film, který nezná málokdo, jenže já na něj koukám až tak pozdě. Možná mě to předtím ničím nezaujalo, jenže fakt je, že hudba v něm je opravdu výbornám dobře se poslouchá a v rádiích se hraje i dnes s takovým úspěchem, stejně jako tento film. Příjemně se na to kouká a rychle to utíká. Patrick Swayze si zde založil na své životní roli a já s tím naprosto souhlasím. Jedíná věc mě ale rozčílit dokázala. Všechny ty americký holky vypadali, jako kdyby měli bulímii, nemůžu si pomoct. Přesto se na to dalo hezky koukat, i když hodně, opravdu hodně tomu dodala právě samotná muzika, kterou budu slýchávat stále dál a dál, a jen tak se jí nezbavím. ()
Galerie (64)
Zajímavosti (85)
- Ve vrcholné scéně, v níž Johnny (Patrick Swayze) říká: "Baby nebude sedět v koutě," se tato věta Patrickovi nesmírně hnusila a snažil se, aby vůbec nezazněla. To se mu ale nepodařilo. (pufina)
- Předlohou filmu je skutečný příběh scenáristky Eleanor Bergstein, která se nechala inspirovat vlastními zážitky z dob dospívání na počátku 60. let. (Bauer)
- Do role Marjorie Housman, matky Baby (Jennifer Grey), byla původně obsazena Lynne Lipton, se kterou bylo natočeno několik scén. Krátce po začátku natáčení ale onemocněla a její role připadla Kelly Bishop, která do té doby měla ve filmu jen menší roli. Přesto je možné Lynne Lipton ve filmu zahlédnout, a to v úvodních scénách, kdy rodina přijíždí do Kellermanova resortu. V autě vedle řidiče sedí žena s blonďatými vlasy, přestože vlasy Kelly Bishop měly hnědý až červený odstín. (Luxocculta)
„Mrzí ma, že som ťa sklamala, otec. Ale ty si ma tiež sklamal.“ Peniaze samozrejme nie sú všetko, ale... 6-miliónový rozpočet a celosvetová tržba 150??? Hriešny tanec sa bizarne vyníma v mojom rebríčku obľúbených filmov. Je zastretý hrubým šálom nostalgie. Patrí medzi osemdesiatkové a deväťdesiatkové klasiky a kultovky, na ktorých som vyrastal. Bol som skôr na horory a drsné trilery typu, takže romantický gýč by do tohto zoznamu teoreticky nielenže absolútne nemal zapadať, ale dokonca by mala byť smiešna čo i len taká predstava! Pamätám si, že som svojho času dokonca minul nemalé peniaze, aby som pod stromček daroval mame originálnu VHS. Vtip je v tom, že ak dáme bokom emócie, tak ono je to fakt kvalita. Má krásnu výpravu. Obrovský hotelový komplex uprostred čarokrásnej lesnej výpravy s jazerom je proste bomba. Disponuje fantastickou atmosférou; tvorcovia perfektne zachytili ospalú letnú atmosféru dovolenkárov, ktorí si zaplatia za to, aby si užívali jedlo, zábavu, voľný čas a spoločenské tance. Zároveň pod týmto na prvý pohľad dokonalým závojom drieme čosi zlovestné. Nočný život miestnych obyvateľov, ktorí tu zostávajú aj po tom, čo začiatkom septembra odídu poslední vysmiati hostia a miesto na jesenné a zimné mesiace ponorí do ticha a reality. Zároveň sa to obtiera o triedne rozdiely resp. o napäté vzťahy medzi jednoduchými sedliakmi žijúcimi na okraji lesov a bohatými mešťanmi, ktorí si sem cez leto prichádzajú vyhodiť z kopýtka a myslia si, že za svoje peniaze môžu všetko. Soundtrack? Bez komentára (už tie úvodné titulky). Okrem toho je výborne zachytená nielen doba prázdnin a 60. rokov, ale aj obdobie detstva a nevinnosti, o ktorú postupne prichádzame, ale predsa len sme ešte relatívne mladí, zdravotné problémy sú pre nás sci-fi, naši rodičia sú na vrchole síl a je pre nás nepredstaviteľné, že tu raz nebudú. Niektoré scény kultové. Tie tanečné sú fakt skvelé, živelné, intenzívne a vynaliezavé. Kasting? Akože sorry, ale Jerry Orbach je tu za ťažkého frajera (aj keď by som povedal, že nakoniec je krkom, ktorá otáča hlavou, mama, ktorá spočiatku naopak vyzerá ako krava, ale ako to už v živote chodí, nakoniec je všetko inak), Jennifer Grey je kosť a Patrick Swayze to svojou mužnou charizmou obohacuje o nový prvok. Niektorí tvrdia, že ústredný románik je zvrhlý (starší chlapík sexuálne namotá neskúsenú pannu z mesta). Ale jednak tu vlastne oň ani príliš nejde (naopak, obe postavy sa väčšinu filmu nemajú v láske, všimol si to vôbec niekto?) a jednak ten postarší chlapík je od ústrednej hrdinky starší v skutočnosti len o 8 rokov, čo mi nepripadá ako zverstvo. Áno, môžeme sa pravdaže baviť o tom, že Swayze vyzerá staršie a že Jennifer Grey (ktorá v skutočnosti vtedy mala pomaly už tridsiatku na krku), vyzerá na 17, ale čísla neklamú. Uznávam, že ľúbostné scény sú napísané zvláštnym spôsobom a tak sú následne aj zahraté a natočené. Viete, že to teoreticky mala byť romantika, ale zároveň Swayze naozaj môže miestami pôsobiť ako sexuálny predátor zvádzajúci neplnoleté dievčatá a následne, keď dostane, čo chce, tvári sa, že ich nepozná. Zároveň sám priznáva, že je tunajší gigolo: znudené paničky mu počas lekcie tanca bežne dávajú kľúče od izby. Ale čo je na tom zlé? Koľkí chlapi mu ticho závidia? Nejedná sa o démonizáciu sexu? Každopádne beriem, že nebyť takého konca, aký to má, bol by to naozaj príbeh o hajzlikovi. Ale končí sa to tak, ako sa to končí, takže v skutočnosti ide o príbeh o hajzlikovi, ktorý sa zmenil a našiel (dúfajme) lásku svojho života. () (méně) (více)