Režie:
Jan HřebejkScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Jan MalířHrají:
Aňa Geislerová, Josef Abrhám, Jana Brejchová, Jiří Schmitzer, Emília Vášáryová, Roman Luknár, Jan Hrušínský, Jiří Macháček, Michaela Mrvíková, Adam Mišík (více)Obsahy(1)
Film vypráví o věčném rozporu mezi rozumem a citem, o dvou podobách lásky, duchovní a tělesné, o možnosti přátelství mezi mužem a ženou, tak, jak o ní píše ve své stejnojmenné básni Robert Graves. Tvůrci přiznávají, že jeho příběh je tak trochu "červenou knihovnou", že základní téma je jakoby z románu pro služky. Avšak podle scenáristy je to jen "ironické východisko", protože životní situace filmové postavy je vážná a plyne z ní řada paradoxních situací, které jsou tragické i zábavné a inklinují k černému humoru. Režisér Hřebejk a scenárista Jarchovský tentokrát zvolili syrové vyprávění v příběhu mladé ženy, která prožívá ne příliš šťastné manželství s drsným mužem, když potká jeho andělský protiklad, staršího emigranta. Seznámí se s ním přičiněním manželovy nelegální činnosti. Zatímco muž sedí ve vězení, žena odjíždí i s dětmi a novým přítelem do Itálie. Ale vztahy nejsou jednoduché, ani jejich řešení. Po mužově propuštění z vězení a po smrti své matky se i žena s dětmi vrací domů... Vedle hlavních rolí milostného trojúhelníku v podání A. Geislerové, J. Abrháma a R. Luknára ve filmu podaly výborné výkony J. Brejchová a E. Vášáryová (matka a tchyně), kterým skvěle sekundoval J. Schmitzer (manžel hrdinčiny matky). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (530)
Presné zobrazenie českého národného charakteru. Chápem, že do zrkadla sa zle pozerá. Avšak také všeobecné kurevstvo, šmelina, závisť a chladné rodinné vzťahy sú našim západným bratom i sestrám všeobecne dosť blízke. Preto také ostré odsudky filmu - že o ničom, podpriemerné a trapné. Naopak: skoro o všetkom a veľmi výstižne. Nudné? Vôbec! Trápne? Áno - v takom tom pozorovacom zmysle skúmania hmýrenia sa ľudského hmyzu.. ()
Naposledy som videl od Hřebejka PELÍŠKY a MUSÍME SI POMÁHAT, ktore sa mi velmi pacili a podla stale kritickejsich hodnoteni jeho novsich filmov na CSFD som ocakaval, ze tento film bude velmi slabucky, ale ocakavania sa nastastie nenaplnili. Naopak pán Hřebejk patri z mojho pohladu medzi talentovanych reziserov, ktory dokaze perfektne zobrazit zrkadlo ludskych charakterov tak, ako aj v tomto filme a to aj trpkym humorom, ale nie castym. Herecky vykon Schmitzera bol perfektny, tak ako aj Vašáryovej alebo Brejchovej. Nadherna hudba z filmu Once od Markéty Irglovej a Glensa Hansarda pohladili po dusi, takze uz dnes sa tesim na dalsi Hřebejkov film.... 15.09.2008 ______ Anna Geislerová - (Marcela Čmolíková) +++ Josef Abrhám - (Evžen Beneš) +++ Jana Brejchová - (Zdena Hrstková) +++ Jiří Schmitzer - (Richard Hrstka) +++ Emília Vašáryová - (Líba Čmolíková) +++ Roman Luknár - (Jarda Čmolík) +++ Jiří Macháček - (Patočka) +++ Adam Mišík - (Kuba Čmolík) +++ Michaela Mrvíková - (Lucina Čmolíková) +++ Hudba: Aleš Březina, Radůza, Glen Hansard, Markéta Irglová +++ ()
Vztahy v rodině, výčitky, vypjatost vztahů, lidská dramata, která vycházejí z problémů, jenž vyplívají ze života a možná je někdy bude řešit nebo již řeší každý znás. K dobru snímku připisuji schopnost nechat vyznít některé tragické situace komicky, ale kromě scény se sušenkami tu typicky komediální scénu nenacházím. A to právě dvojici autorů zazlívám, protože právě ta vypjatost vztahů mě v jejich podání zase tolik nebere. O tom, jestli někdo herecky vyčnívá bych si dovolil polemizovat. Dle mého je vše odvislé od napsaných dialogů ve scénáři. Každý z herců zde má svoji chvilku kdy vyčnívá a kdy zase v pozadí nechává vyniknout druhého. Bezesporu nejlepší dialogy má J.Schmitzer. Stejně tak nejlepšího scénaristu míval J.Hřebejk. Doufám, že se mu vrátí..... ()
Hřebejk mě osobně vůbec nezklamal. Má jako vždy cit pro gradaci scén, výbornou muziku a zlatou ruku při výběru herců (Těch, kteří ještě nezapomněli herecký kumšt a nepřetavují ho v denodenní řemeslo provozované v nekonečných seriálech je čím dál tím méně) .... Takže - pan režisér přešel plynule z komedie do téměř čistokrevného drama a to mnoha lidem nesedlo. Tenhle pán ( jehož režii mám fakt rád) nás ale pravděpodobně bude překvapovat dál. A já už se na další jeho film moc těším.... Režisérů, kteří dokáží natočit takovýhle ryze český film ze současnosti, máme jako šafránu. Važme si jich ... ()
Bylo mi z té Krásky trochu smutno. Cesta do hlubin duše její i všech byla zasypána množstvím slov. Nevěrohodných, nepřirozených, prázdných slov a tak jsem se někde v půlce přestala snažit ji hledat. Jen dvakrát jsem zarezonovala s postavou: poprvé když hodný Evžen konečně vystrčil drápky a pronesl k vyčuránkům klidnou, věcnou ale uzemňující řeč. Podruhé, když malinko vyšinutá přesto milující matka obhajovala svého syna - dík hereckému umu Emílie Vašáryové jsem tu cestičku na krátko zazřela. ()
Galerie (54)
Photo © Total HelpArt T.H.A.
Zajímavosti (16)
- Scénář inspirovala báseň "Kráska v nesnázích" Roberta Gravese, která se nachází ve stejnojmenné sbírce, skvěle přebásněné Pavlem Šrutem. (Siriuss)
- Na konci tohoto filmu při závěrečných titulcích hraje píseň „Lies“ od Glena Hansarda vyskytující se ve filmu Once (2007). (Emo-haunter)
- Jiří Macháček, který ve filmu hraje právníka, ve skutečnosti práva vystudoval. (Kulmon)
Reklama