poster

Kráska v nesnázích

  • anglický

    Beauty in Trouble

Komedie / Drama

Česko, 2006, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    ****

    Po povodňová situácia je v tomto prípade veľmi dobrý odrazový mostík, od ktorého sa odráža citovo a komplikovania zamotané, tragické osudy rodiny. Pripája sa aj tragikomický, čierny humor, na ktorý som bol však zvyknutý vo väčšej miere a intenzívnosti. Aj tak Hřebejkove filmy, ktoré som zatiaľ videl, na mne zatiaľ stále nechávajú pocit spokojnosti, hlavne spojením týchto dvoch žánrových rovín. A navyše moderný náboj dáva filmu tiež ďalšie plus. 80%.(30.10.2007)

  • kiddo
    ***

    No, spíš Realistický portrét ze života buranské vymaštěné kurvy, která už dávno narazila rychlostí 100 km/hod ksichtem do zdi. Ke cti je Hřebejkovi nutno přiznat, že vinu za čirou podprůměrnost a výsledných 50 % tentokrát plně nese Jarchovský. Především kvůli jeho plytkému scénáři plnému šroubovaných promluv a falešných postav, kterým často ani Jiří Schmitzer s mozkem naklepaným ruštinou nedokáže dodat šťávu, se film rozpadá na plejádu nesourodých, násilně pospojovaných scének, jež pohromadě nedrží žádný vnitřní náboj, a dotaženo do extrému, bez většiny z nich by se snímek svým způsobem dokázal obejít, jelikož toho co do významu moc nepřinášejí. I nadějná a v prvopočátku skutečně vtipná stolová scéna se „zkurvenýma voříškovýma sušenkama“ je natažena až tak daleko za hranici trapnosti, že ztratila veškerý půvab. Pokud se má tou kterou sekvencí něco sdělit, obvykle Jarchovský nechá postavy danou věc sáhodlouze obkecat nebo se snímek jako mávnutím kouzelného proutku promění na srdcervoucí videoklip se zbytečně agresivně se prosazující hudbou. Působivost a emocionalita je tu tedy záležitostí jednotlivých střípkovitých momentů, netýká se struktury celé „Krásky“ a právě za ty „může“ zcela překvapivě pro mě do té doby až slizký Hřebejk, jehož přeměna z laskavého nostalgického vzývače starých časů na stylového vypravěče schopného podat soudobé téma poutavou formou jako jediná dává „Krásce“ jakýs takýs řád. Možná až si k ruce sežene pořádný scénář, mohlo by z něj přece jen vypadnout to vymodlené dílko evropských standardů.(12.10.2006)

  • Marigold
    **

    Absolutně nechápu, o čem ten film byl (měl být). Jarchovského scénář vykazoval jistou míru chaotičnosti už při Horem pádem, nicméně tam z chaosu alespoň povstával jasný obsah a záměr, při sledování Krásky jsem už jaksi nestíhal myšlenkové pochody (jsou-li tam nějaké). Zmatené hemžení postav v neorganizovaném orloji "příběhu", který by se dal s jistou mírou arogance a hrubiánství shrnout do věty "staří emigranti jsou pozorní, ale stupidní český automechanik šoustá lépe". Geislerová v tradičně zvulgárnělé poloze, šaramantní Abrhám a žlučovitý Šmicer, dozajista snana o pestré panoptikum postav. Nicméně pouze poslední jmenovaný má v sobě přesvědčivost. Ostatní figury mi přišly jako pimprlata v nudné hře, prošpikované opravdu pěknou hudbou. Krom Jarchovského bych ještě rád poznamenal, že Hřebejkova firma spěje k naprostému úpadku. Pokud jsem v Pupendu i v Horem pádem pár zajímavých nápadu byl schopen najít, v Krásce už jsem o žádný nezakopl.(15.10.2007)

  • Enšpígl
    ***

    Scénář Petra Jarkovského neuvedl do nesnází krásku, ale Jana Hřebejka. Když se duet Jarkovský / Hřebejk soustředil na vykreslení doby a chování jednotlivých postav v té době, líbilo se mě to. Proto je velmi škoda, že v tomto filmu sleduji příliš mnoho nesnází hlavních hrdinů. Až se mě z těch nesnází začal postupně vzdalovat samotný příběh, který nakonec zmizel jako finance ve statním rozpočtu do neznáma. Naštěstí herci, zejména Jiří Schmitzer a Josef Abrhám zahráli bez nejmenších nesnází a zpěvačka Radůza mě svým hudebním doprovodem poslala pozvánku na její koncert.(9.4.2007)

  • castor
    *****

    Možná se můj názor na další shlédnutí změní, přesto volím tuhle cestu a upřímně nechápu, jak někdo může hodnotit tak příjemný zážitek tak nízkým ohodnocením. A pokud se nemýlím, kromě nedávného Štěstí a klasiky v podobě Pelíšků jsem plné hodnocení u tuzemského filmu natočeného za posledních patnáct let nevyužil. Je sice pravda, že by Hřebejk mohl zkusit pracovat na další látce s jiným scenáristou (ovšem červená knihovna je zde zcela přiznaná), scénáři přesto nechybí cit pro dialog, vtipné momenty (Ríšova spisovná čeština geniálně prokládaná vulgarismy) střídají ty dramatické, obrazová a hudební intermezza mnohdy velmi trefně překrývají dialog.. Co je špatného na tom sednout do křesla v kině a nechat se kolébat (leč jednoduchým) příběhem, který může být i tím naším? Každý tu mluví o velešpatném scénáři, ale kdo z Vás dokáže přenést na papír pár smysluplných řádků? Osobně mi poetická Kráska dokonale sedla. Formální stránka snímku dokazuje, jak závratně vzrůstá režijní um pana Hřebejka, zatímco o kvalitách Jana Malíře už víme dávno. Hudebně je tu jen mírné klopítnutí (Radůzy je holt Hřebejk velký obdivovatel), vše ale napravují skladby Falling Slowly či Star, star, které dokonale sedí k ladění filmu, právě u těch zahraničních to mělo zůstat. Režisér rád ponechává emocionální dojezd. Místy ony skladby hovoří za hlavní představitelku. Na řadu scén je ostatně radost pohledět - Hřebejk jim dokázal vtisknout na opravdovosti, např. muška, co během schůzky na lodi vyrušila Evženovu koncentraci, požírači sušenek, "maminka umřela" atp. Herecky pak film dominuje. Český lev v hereckých kategoriích by se měl třást. O genialitě diabetika Jiřího Schmitzera bylo napsáno už spoustu ("Drž se ho jak hovno košile, stříkej z něj prachy."), vedle toho noblesní Abrhám, radost je sledovat.. zároveň je Kráska typickým příkladem toho, že Macháčka už příště NE!! V porovnání s mizérií současného českého filmu jde o svěží závan!! A to mi nikdo nevezme.. Holt, každý jedná po svém..tak proč mu to brát.. 90%(15.10.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace