Reklama

Reklama

Ils

Obsahy(1)

Film je natočen podle skutečné události. Clémentine je učitelkou na francouzském gymnáziu v Bukurešti a Lucas je spisovatel. Tento páreček žije šťastně ve velkém domě, který se nachází kdesi uprostřed lesů. Jednou v noci se zcela změní jejich život. Ještě to nevědí, ale jsou pozorováni. Když nastane noc, Clémentine a Lucas zjistí, že "ONI" jsou tady... všude... také v jejich domě. Kdo jsou oni? Co chtějí? Odpovědi mohou být hrůzostrašné. (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (516)

petero 

všechny recenze uživatele

Atmosferický hororík z francúzska. Dvojica režisérov vložila do filmu kus svojho umu. Nie nadarmo zafigurovali pod americkým remakom The Eye alebo pozastavenom Saw IV, tvorcovia nechávajú diváka v neistote čo resp. aký vrahovia si pohrávajú s obeťami a koľko ich vlastne je. Nie je to tuctová vyvražďovačka akých natočia amíci namraky čo sa mi páči. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pohovořil bych o tom, proč vychází horor Ils z Immanuela Kanta, ale současně se neobjede bez jeho popírání. Všichni filosofové před Kantem začínali od objektu, předmětem jejich filosofie byl vnější předmět, objekt nebo idea. Právě v objektu začínala jejich filosofie, zatímco Kant dosavadní teze přes „kopernikovský obrat“ obrátil a nabádal, abychom nezačínali poznání objektem, ale subjektem. Kant vyhlásil za aktivní působitel člověka, tedy subjekt, protože to my se obracíme k věcem, subjekt je ten, kdo se táže a získává informace o objektu, který se nám jeví natolik, nakolik jsme schopni ho vidět. Objekt se stává „věcí pro nás“, zatímco objekt samotný je „věcí o sobě“ a vnímat ani poznávat ho nemůžeme. Právě proto vidíme celý náš svět neúplně. Horor Ils onomu odpovídá, protože o objektech a motivátorech zla neví postavy takřka nic. Přesto se zdá, že cosi nesedí. V první řadě oba hlavní hrdinové v pozici subjektů spíše vyčkávají, nejsou těmi aktivními pozorovateli. Naopak objekty jeví až přílišnou snahu navázat na před-kantovskou filozofii, tj. býti oněmi aktivními hybateli. Samozřejmě, horory umísťují perspektivu vypravěče do okolí kladných hrdinů (a někdy přímo do nich samotných), a tím je klamavě aktivizují, protože co je vidět, je zdánlivě aktivní, a co není, je naopak pasivní. Ale věc se má tak, že objekt (tj. vše špatné, ať už je to etikou nepoznamenaný psychopat, matka příroda nebo strašidelný dům) si v hororech často přisvojuje nemalé pole působnosti, přijímá rysy subjektu, a překlápí tím subjekt (hlavní hrdinové, zde před-manželská dvojice) do pasivního objektu. Svět není objekt - on sám je subjektem. Dýchá, žije, reguluje se. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoiler**Tak já si hodně dlouho myslel, že vraždí duchové a ona to nakonec byla cigáňata. No jo, země původu: Rumunsko. Mohlo mě to napadnout.**Konec Spoileru Horor, myslím že zde to slovo můžeme s klidem použít, takže horor je naprosto schématická záležitost. Tvůrci mají očividně hodně nastudováno. Skoro mi vše přišlo, jako takový amatérský film, ale samozřejmě té nejvyšší kvality. Film skutečně postupuje podle všech zákonitostí hororu. Přesně víte, kdy se připravit na leknutí a kdy by mělo přijít mrazení v zádech, proto se taky nic z toho nedostaví. A hudba je pro horor naprosto typickou záležitostí. Tudíž je zde potřeba film pochválit. Po té řemeslné stránce je zvládnut skutečně precizně, ale tak nějak v něm chybí něco navíc. Škoda, že hlavní hrdinové nepobrali více sympatičnosti. Kdybych dal 3*, tak bych ostatním filmům ublížil, takže to budou takové pěkné 2*. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Další pádný důkaz toho, že Francouzi ( jasně nesmím zapomenout na Španěly ) jsou momentálně number one, co se tohoto žánru týče. Ils sice s ničím zásadním, objevným nepřichází, nicméně bere si z doposud v žánru točeného rozhodně to lepší a servíruje to v exkluzivním DeLuxe balení. Kam se hrabe americký snímek The strangers. V konfrontaci s tímto působí jeho „ americký bratříček „ téměř směšně. U takovýchto typů snímků ( co si budeme namlouvat ) je to v prvé řadě o ATMOSFÉŘE a ta se zde podařila tvůrcům vystavět vskutku parádně. Počkejte si na večer, zatáhněte závěsy, sluchátka do uší ( ano ZVUK zde hraje důležitou roli ) a patřičně se zabořte do křesla. O ostatní se již tvůrci postarají sami. Dvojice Xavier Palud, David Moreau si je jednoznačně vědoma toho, že konečný výsledek je v DETAILECH. Každou akci si je potřeba náležitě předpřipravit a hlavní devíza vždy tkví v “ neukázaném “. Násilí v dnešní době již málokoho vyděsí či vyleká. Jak píše uživ. Renton, Ils je vskutku velmi zdařilé žánrové cvičeníčko :o) Nic víc, nic míń. Když už by se člověk malinko začínal nudit ( 10-ti min. pasáž mezi cca 40-50min ) a všechny ty přednosti, které jsem doposud jmenoval ho začínají pomalu ale jistě unavovat, opouští tvůrci obratně barák a oba protagonisty vypouští ven a příběh tak nabírá opět potřebný spád. ANO, určitě se z daného tématu dalo vytřískat VÍCE ( tvůrci v určitých pasážích mohli ( měli ) přitlačit vice na pilu ), přesto si dovolím tvrdit, že v tomto případě výraz: “ za málo peněz hodně muziky “ rozhodně sedí. Body navíc ( v mém případě ) sbírá snímek za samotný konec. S dětmi si musíte hrát. To ví přeci každý správný rodič :o) Výsledné hodnocení: Objektivně za 3*, ale v rámci žánru a s přihlédnutím k sympatické O. Bonamy, pro kterou mám již od snímku MR73 velkou slabost ( ten jsem viděl paradoxně mnohem dříve ), si ty 4* hravě obhájím. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

POZOR! Komentár vyzradí pointu deja! Celý film mi prišiel len ako nepodarená video ilustrácia refrénu z pesničky Až od Katapultu, kde Olda Říha spieva: "A co děti, mají si kde hrát?". Dôvody nepodarenosti: úvod nijako nesúvisí s následným dejom; štruktúra ľakacieho filmu sa v závere nasilu preklopí do sociálnej obžaloby; opakovanie strašiaceho vzorca spôsobí neskoršiu nefunkčnosť momentu strachu, zvláštne správanie dvojice zase postupný nezáujem diváka o ich osud. Hlavný dôvod je, že ak by aj šlo o partiu mladých čmuchačov lepidla, žijúcu v kanáloch, ich hlavnou zábavou by predsa nebolo hra na bubákov, ale predovšetkým lúpež čo najviac peňazí, jedla a techno hračiek. Načo sa teperiť s telami, keď si žijete v komúne seberovných, podstatne mladších a ľahších? Pozn.: Veľmi rád by som bližšie poznal "skutočný prípad", podľa ktorého bol film nakrútený. Vrátane motivácie vrahov. Pretože známe je len, že ide o prípad, kedy bol rakúsky manželský pár zavraždený troma českými tínedžermi počas ich dovolenky v Česku. Žili v sieti kanálov? Fetovali tam toulén a chceli sa len hrať? Nevadí totiž dobre vymyslený príbeh, ale príbeh stojaci na vode, zle vymyslený a maskovaný skutočnou udalosťou. To vadí, to je zlé. Zvyčajne sa táto mätúca a falošná zásterka používa ako barlička pre totálne otrasné kanadské alebo nemecké detektívky a thrillery. Všetky sú na jedno brdo. Skutočný podklad sa predsa odohral úplne inak ako film. Aj pri Áčkových produkciách sa je možno oprávnene pochybovať o ich vierohodnosti - alebo veríte naozaj filmom ako Čeľuste a Titanic v zmysle, že ide o reálny popis skutočných udalostí? V tomto prípade som zvedavý, kdeže sa to v Čechách stalo a čo je s vrahmi: tínedžermi dnes? Neprispievajú náhodou na čsfd? Možno by vedeli niečo dať tuná v rámci diskusie. Nuž a keďže skutočnosť máme takpovediac priamo v dome, prečo nezapátrať? Prečo nevyzvať zúčastnených, svedkov, vrahov či vyšetrovateľov, nech napíšu tuná do diskusie, či a nakoľko film ILS je zhodný so skutočnými udalosťami? ()

Galerie (19)

Zajímavosti (9)

  • Podľa režiséra Davida Moreaua herečka Olivia Bonamy trpela klaustrofóbiou a pri scénach v tuneloch to bol jej skutočný strach zo stiesnených priestorov. (ladko)
  • Tvorcom po odprezentovaní filmu vyčítali, že sa inšpirovali projektmi typu Blair Witch (1999) pri natáčaní scén. Režiséri však túto inšpiráciu striktne odmietli. (Arsenal83)

Reklama

Reklama