Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    *****

    Komplexní, eRková a inteligentní komiksová bomba. Docela se divím těm řečem o složitosti filmu, dokonce jsem měl strach, že se v tom budu ztrácet, protože Mooreovou předlohou jsem netknutý. No ale nakonec jsem žádné problémy neměl, a nebude je mít nikdo, kdo je schopen film pozorně sledovat. Strážci mě zaujali hned v několika ohledech (myšlenkový přesah, vizuální stránka, brutalita, nekompromisnost). Nářez!(8.3.2009)

  • DaViD´82
    *****

    Snyder má sice olbřímí talent, ale naprosto nechápu proč svou kariéru buduje na tom, aby okopíroval (ukradl?) práci někoho jiného. Nejdříve Romero, poté Miller a nyní Moore. Ten to odskákal nejhůře, protože předtím si dal Snyder aspoň tu práci dát do svých "remaků" něco vlastní invence, úhel pohledu, prostě něco z něj (a pak to má aspoň nějaký smysl). Ovšem po něčem takovém tady není ani stopy. Když budu mít doma reprodukci Rembrandtovy Noční hlídky "made by Ikea", tak se přece nebudu chlubit tím, jaký je ten plagiátor originální a vizionářský umělec. Mohu třeba uznat, že si s tím dal piplavou práci, a že něco musí umět, protože kdejaký fušér by to nedokázal, ale originál je prostě originál. A kdyby vzal Snyder full HD kameru, pustil jako podkres CD s provařenými hity a p-o-m-a-l-u nasnímal předlohu, tak to vyšlo na stejno. Sakra Zacku, zkus taky konečně již někdy NĚCO SVÉHO! Předem díky. PS: Předchozí spílání se týká Snydera a pouze Snydera, nikoli tedy Watchmenů (ehm, není to dvojité množné číslo?) jako takových. Jak jsem psal - je to naprosto shodné s předlohou, která je dokonalá, takže logicky i jejich celuloidová verze "jedna k jedné" musí být dokonalá. Tedy až na to, že je svým způsobem zhola zbytečná, protože ilustrace k ilustrované předloze je adaptací zbytečnou. Ale přesto dokonalou. No, to se už trochu točím v kruhu. Takže proč dokonalá? Protože Strážci jsou jako Rorschachův test. Můžete v nich vidět nudu, historii lidstva, cool scény, kozy, rádoby cool scény, žádné akční scény, penisy, explicitní násilí, honění si vlastního ega, laciný vizuál, ohromující vizuál, příliš dlouhou stopáž, příliš krátkou stopáž či přesah, který by vystačil na most přes La Manchský kanál. Prostě co chcete. Akorát nevím jestli mám ponechat to plné hodnocení či dát odpad! Oboje tomu plně sedne. Chtěl jsem dát i tři, ale kompromis tady není řešením. To by mi Rorschach dal co proto. ♫ Hodnocení písničkového OST: 3/5(9.3.2009)

  • Shadwell
    *****

    Otázka již nezní „Kdo stráží Strážce?“, ale „Kdo strážil Snydera?“ Manhattanovi-dík (bohudík) nikdo, jinak by jen stěží mohl natočit tak komplexní, R-kový, brutální, drzý, filozofující, progresivní, odvážný a nedivácký film za $130 M s neznámými herci.(5.3.2009)

  • Adrian
    ****

    Po zhliadnuti Watchmen som si este vyraznejsie uvedomil limity filmoveho Sin City a 300 aj vdaka podstatnemu faktoru, ktorym je pribehova jednoduchost az plochost papierovej predlohy. Film Watchmen ma nastastie predlohu, ktora svojou kosatostou a obsahom tem ponuka obrovske pole na uvahy a zapojenie mozgu aj inak, nez cisto koncentraciou na "audiovizual co najviac sa snaziaci kopirovat predlohu" (a preto Sin City i 300 mi uz od polovice nemali moc co noveho ponuknut). Film Watchmen je velmi doslednou adaptaciou (dalo by sa povedat, ze mozno az adopciou) svojej predlohy a tak na pracu Snydera a jeho tim mozno pozerat vseobecne z dvoch pohladov. __________Jednak tu moze byt povzdych, ze nic nove do filmoveho sveta Watchmenov nepriniesol a ze ide "iba" o preklopenie pribehu na ine medium. Aj vo filme su tak vsetky hlavne motivy a podtexty, ktore ma predloha - demytizacia hrdinov, ich pribeh sluziaci iba ako odrazovy mostik pre popisanie sirsich problemov - od politiky statu az po jej vplyv na stav nasej planety a posobenia ludi na nej celkovo. __________ Na druhej strane si vsak mozme radostne oddychnut, ze filmari nic podstatne nevynechali a ze prave, hoc pracovali s tak na myslienky bohatou latkou, bolo tu aj riziko, ze to cele zmrvia o to vacsmi. Ako optimista beriem tuto druhu alternativu, hoc s nou ida ruka v ruke poznanie, kde Snyder sam a jeho tim ma limity. Najvacsie klady filmu su totiz zasluhou Alana Moorea a jeho predlohy. Snyder nastastie iba nepatrne pozmenuje urcite veci voci predlohe a vacsinou su akceptovatelne. ____________ Vynimkou je vsak posledna polhodina - t.j. zaver a dovetok. Oproti predlohe neprijde sice k ziadnemu dolezitemu vyznamovemu posunu, ovsem obrazne povedane, zatial co predloha k silnemu zaveru vybudovala velkoprudovu dialnicu, tak film si k nemu vystaval uzku a zaprasenu polnu cesticku. Nasledky konania "vy-viete-koho" (ktory mimochodom bol o nahlad do svojej minulosti oproti ostatnym postavam najviac ochudobneny - co je skoda a je to citelne v klimaxe. Snad to napravi DC verzia), resp. jeho planu nemaju vo filmovej podobe pre mna ani zdaleka tak patricne opodstatnenie ako v predlohe, nehovoriac o tom, ze v dovetku v rozhovore medzi dvoma postavami - muzou a zenou, zaznie jedna myslienka, ktora odporuje tomu, co bolo pricinou zaveru a vyustenia pribehu do jeho doby. Jednoducho, dovetok ide z casti proti logike zaveru (co som postrehol nielen ja, ako clovek, ktory predlohu pozna z viacnasobneho precitania, ale aj kolega v sale, predlohou nedotknuty). ______________ Snyderov najvacsi prinos tak ostava paradoxne vernost predlohe (t.j. ze sa nesnazil zmenit toho este viac, pretoze nasledky mohli byt ovela kastrofalnejsie) a nepochybne v style. Spojenie jednotlivych vyjavov znamych z predlohy do pohybu je funkcne, akcne sceny natocene vyborne - prehladne ciste a dynamicke zaroven, vacsina hercov obstojna, ak nie priam vyborna (Rorschach) a som maximalne spokojny aj s vyberom doboveho hudobneho doprovodu. _________________Film tak vo vysledku spolahlivo funguje ako trailer na komixovu predlohu pre cloveka (znameho), ktory ju necital a nesiel prednostne na film s tym, ze uvidi coolovu akcnu sekanicu a dokazal spolahlivo do deja a atmosferou pohltit i mna, ktory predlohu povazuje za bezchybne nadcasove dielo.(3.3.2009)

  • imf
    ****

    Snyder roste s komplexní předlohou co to jen jde, ale obávám se, že to nestačí. Pro čtenáře předlohy možná dost otrocký přepis, který příliš spoléhá na herce (Snyder moc neví, co si s nimi počít, takže jede každý sám za sebe, zrno se odděluje od plev kdykoliv Matthew Goode nebo Malin Akerman promluví), digitální lifting a sílu předlohy, která je však přechodem na stříbrné plátno značně rozmělněná. Občan Kane comicsových filmů se nekoná, snaživé a trochu chytrolínské akční drama, v němž dlouhé dialogy a zamotané osudy sem tam protne špičkově provedená akční scéna, však Snyder ustojí se ctí. Otázkou zůstává, jestli jsme to takhle chtěli a jestli to tak chtěl on. Mám pocit, že napodruhé se budu proklatě nudit, mám pocit, že u podobně "obtáhnutých" comicsů nezbývá prostor pro fantazii čtenáře/diváka. Ale i když někde v Anglii teď Alan Moore zběsile rotuje i s gaučem, není těžké pod tím líbivým audiovizuálem zahlédnout jeho dílo. Kdo je líný, bude na něj koukat přes Snyderovo místy ušmudlané okno, ostatní si přečtou comics a pak můžou v kině počítat trestné body. (7/10)(27.2.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace