Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Quentin TarantinoHrají:
Kurt Russell, Rosario Dawson, Mary Elizabeth Winstead, Tracie Thoms, Zoë Bell, Vanessa Ferlito, Rose McGowan, Sydney Tamiia Poitier, Jordan Ladd (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)
(více)Videa (3)
Recenze (1 315)
Quentin miluje období 70. let. DEATH PROOF je osobní tvorba Q. T. Jeho vnitřní nadšení z filmování a zanechání filmové struktury. DEATH PROOF je precizně zpracován, dokonale nás pochytí atmosféra doby 70. let. Má výbornou kameru, přidaný filtry, šum, "ruční znehodnocení" všechno pro duch 70. let. Stylově natočené akční scény a velmi dobrý nápad, který měl v myšlenkách (Q. T) už před Sin City. Jak u Q. T bývá zvykem, má opět několik sofistikovaných scénových rovin ******* - Přichází první klapka akční jízdy maniaka z videopůjčovny, která při svém dokonalém vrcholu automobilovém nárazu zastavila dech celému kinosálu - výborně sestřihané, zpomalené scény, velmi dobrá kamera v doplnění létajících končetin). - Po snídaňové scénky alias Gauneři (kamera koluje kolem stolu + dialogy). - Rozpoutává honička na plný plyn, jenže si nic ženská sexy trojka nenechá líbit a vše se rázem obrátí (všechny kaskadérské zkušenosti Zoë Bell si vychutnáváme v plné parádě) a dokonalá téměř 20-ti minutová honička končí naprosto úžasně (pro chlapský rod až zdrceně). ******* Vlastní styl, vlastní žánr, který ohromuje (mě) celý filmový svět. Doporučuju tenhle styl 70.let ,který si užijete, protože Q. T moc dobře věděl, kam jeho myšlenka ve filmu směřuje. +++ DEATH PROOF by se tu měl pohybovat v červených barvách. - I love the 70th years. Film detailně rozebrán v mém Deníčku. ()
"Hej, my jsme nalakovaný nohy a jmenujeme se Q... kchh, kchhhh, ...ntino, a tohle je jen film" říká jakoby poškozeným jakoby filmovým jakoby pásem Tarantino úvodem AutoZabijáka. Udělá rytmem, střihem a hudbou drámo z uspěchané cesty na záchod a již si myslí, že budem chrochtat blahem. Já ale na ty filmy o filmech moc nejsem, ač vypadají krásně jako plakáty z let dávno minulých. Může si vyumělkovaně žvanit jak chce, je-li to o ničem, je to o ničem. Hloubku, legraci ani jinak vyvolaný zájem v tom, že ženské kecají jako chlapi a chlapi jsou submisivní jako filmové cuchty, nevidím a nevnímám. Tarantinovské kecy mi nikdy extra zábavné nepřišly a za výjimečné je považuji hlavně proto, jak umí ničit atmosféru. Z násilí, v němž si ten panáček libuje, dělají namísto děsivých aktů jen další punchlines. Naneštěstí ty slabší. Silná *. ()
Dlouhou dobu jsem se Grindhousu stranil. Tarantino a Rodriguez totiž nejsou režiséři pro mě, kde Tarantino vede, a o dost. Tenhle film je točený fanouškem klasické akce pro milovníky klasické akce, kde se kupodivu zase tolik té akce neurodí. Tarantino totiž doufá, že to dialogy zachrání a přitom právě dialogy, kde si ženský v hlavní roli, slepičí, koho kdy kde ošukaly, a jaká byla svině a byla na to hrdá, mě skutečně nebavilo. Přitom té skutečné akce tam bylo strašně málo, a to mě mrzelo, protože zrovna ta akce bylo to jediné, co se mi tam skutečně líbilo. To se musí nechat, že to Tarantino zvládl na výbornou, jinak je to ale strašná kravina, kde jsem na tu akci čekal jako na smilování, a to bych neměl. ()
Jako líbilo se mi to hodně, ale v určitých momentech to prostě byla Tarantinova onanie. První půlka skvělá, ale v té druhé mě to kecání o Vanishing Pointu už fakt nebavilo a chtěl jsem, aby zas přijel Kurt Russell. Tu černobílou část si Quentin taky mohl odpustit, protože to moc cool nebylo. Ale teď už musim fakt jen chválit. Hudba jako vždy perfektní, honičky a bouračky fakt měly grády a bylo tam plno pěknejch dobře hrajících bab (utkvěla mi roztomile blboučká Mary Elizabeth Winstead). Mno a samozřejmě naprosto úžasnej Kurt Russell. Kaskadér Mike mu sednul dokonale, akorát ke konci nemusel kvičet jak podsvinče, myslel jsem že ta postava je větší drsňák. Jsem zvědavej co Quentin natočí příště, mě osobně se Death Proof líbil víc než oba díly Kill Bill. ()
Tarantino měl zjevně nůž na krku od amerického feministického hnutí. Pro mě bohužel velké zklamání, Quentin se vždy opíral o kvalitní dialogy a akci bral jako druhořadou záležitost. Zde ale byly jen rádoby drsné ženské žvásty, které se po deseti minutách nedaly poslouchat. Celý film byl jeden velký "dialogomonolog", který mě tak sral, že jsem přetáčel po čtvrthodinách... 40% ()
Galerie (45)
Zajímavosti (80)
- I v tomto filmu se objevuje známý Tarantinův záběr z kufru auta. Podobné vidíme i ve filmech jako Gauneři (1992), Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994), Od soumraku do úsvitu (1996) - v režii Roberta Rodrigueze -, Jackie Brown (1997), Kill Bill (2003) či Hanebný pancharti (2009). (Scelleton)
- Když kaskadér Mike (Kurt Russell) v dešti mluví s dívkami, zmíní společnost Big Kahuna Burger. Stejná fiktivní fastfoodová firma byla zmíněna či zobrazena i dalších filmech Quentina Tarantina a/nebo Roberta Rodrigueze: Gauneři (1992), Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994), Čtyři pokoje (1995), Od soumraku do úsvitu (1996), Dobrodružství Žraločáka a Lávovky (2005) a Tenkrát v Hollywoodu (2019). (x_silver)
- Na žlutém Mustangu je malý růžový nápis "Pussy Wagon". Stejně se jmenovalo auto, které Nevěsta (Uma Thurman) ukradla ve snímku Kill Bill (2003). (Kama12)
Reklama