Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Quentin TarantinoHrají:
Kurt Russell, Rosario Dawson, Mary Elizabeth Winstead, Tracie Thoms, Zoë Bell, Vanessa Ferlito, Rose McGowan, Sydney Tamiia Poitier, Jordan Ladd (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)
(více)Videa (3)
Recenze (1 316)
To má být jako všechno? A kde jsou knedlíčky? Přesně tak mi to připadalo. Jeden a třičtvrtě hodiny poslouchat pindy ženských, který sou víc chlap, jak banda tiráků... Ne, děkuji. Už nikdy. Za to mi pár těch krásných aut, který ale do konce filmu rozflákají na sračky nestojí. Je to možná pocta nějakýmu žánru, ve kterým se takhle ty filmy točily, ale mně jako diváka to nudilo a dost často i štvalo tím, jak neustále něco žvatlají a furt se nic neděje a příběh to nikam nepostrkuje. Závěr to hodilo už úplně do hajzlu. Jako jediná jakžtakž sympatická postava je šílenej autozabiják Kurt Russell. A na konci se nechá tak debilně zabít... Mám velký výhrady ke scénáři - že to Tarantina napadlo, když si kupoval nový auto, tomu věřím - vypadá to tak. Chybějící kousky, trailery mezi filmy, uměle vytvořená poničená místa, to všechno by bylo fajn, kdyby se trošku víc investovalo i do obsahu a nejen do formy. Jenže poslední dobou to Hollywood neumí. Tarantino holt podle mě svůj nejlepší film už natočil a zatím mi jen neustále dokola dokazuje, že už světu nemá moc co dát (jelikož se vlastně jen pořád dokola kopíruje). ()
Čekal jsem opravdu hodně, ale tohle bylo i na mě moc. Mnoho lidí řiká, že tohle je klasický Quentin, ale proč je to taková nuda, neřekne nikdo. Je to absolutně bez děje a myšlenky. Na impozantní konec taky nedošlo. Nebýt těch koček, tak bych to snad ani nedojel do konce. Jedna hvězda za ujetýho Kurta a druhá za jeho fešný auto. ()
Tarantino - to je srdeční záležitost. Proto jsem ochoten přistoupit na hru ,,objevování detailů (zajímavostí) v každým kousku". Stará muzika, starý plakáty, starý neony, starej celuloid, (starej) mobilní telefon.... A že se řeči vedou o mrdu, vysrknutým banánovi atd. se taky nemá cenu rozepisovat. Bohužel, když to celý shrnu - trochu nuda. Ženský mám rád, ale skoro celej film poslouchat jejich kecy je (i na mě) únavný. Melou furt dokola to samý... (prostě ženský, no). Nevadí mně, že si z nás dělá prdel, ale to, že je to nudný. PŘÍBĚH: ** nebejt automobilovejch honiček ve finále, tak je to vo ničem./ HUMOR: *** u keců se moc nezasmějete, takže zbejvá zase jen ten černej humor. Není ho moc, ale potěší. Více než cokoliv jinýho./ AKCE: **** - ale jo, honičky (autama) jsou natočený parádně./ NAPĚTÍ: ** nevím, jestli si ukoušete nehty. Moje vydržely. Prostě mě tahle pocta ,,VŠEMU" nebere. Možná proto, že ne každý béčko mne přivádí v úžas. Tohle prostě není můj hrnek kafe... ()
"Auto zabiják je určitě nejhorší snímek, jaký jsem kdy natočil nebo natočím. A přitom to na béčkoví film není tak špatně, ne? Takže jestli je tohle nejhorší, co kdy udělám, jsem v pohodě" Quentin Tarantino... Za mě je to taky jediná Tarantinovka (a teď už jsem viděl všechny), u které jsem prostě nezvládl dávat pozor při dialogu. A ne nebylo to protože tam byla Elizabeth Winstead a já se kvůli ni nesoustředil, bylo to hlavně kvůli tomu že jsem členem Male genderu a stalo se mi to co, se každýmu chlapovi v životě stalo, přestal jsem nad těma jejich slovama dávat pozor. Co je, ale fajn je to, že tady v tomhle filmu o žádný dialogy nejde. Je to spíš nějaká filmová poezie, nějaká Tarantinova zpráva dnešní, možná i budoucím generacím o filmařině a je přenášena tím nejlepším recitátorem současnosti. Je to pořád nejhorší Tarantinovka, ale pořád skvělé béčko a v tom je ta síla. Nezasvěcení budou plakat, když se nad to ale povznesete budete překvapeni jak si to dokážete užít. Fňukající Kurt byl skvělej a u závěrečnejch titulků jsem brečel smíchy. Miluju Quentinovi ženské postavy, možná to bude tím že on sám tak trochu na půl ženská je... Isherwood - výtečnej komentář ()
A white-hot juggernaut at 200 miles per hour! Death Proof je ženský film v ryze mužském žánru, který si JE toho rozporu plně vědom. Dokazují to dialogy, v nichž jsou četné reference na exploatační klasiky let 70., při kterých se dozvíme, že jedna z hrdinek sice hraje ve filmu o roztleskávačkách (!), ale stydí se za to, protože je to skoro porno. Nebo nejmužnější ženská postava, představovaná čím dál tím víc sexy Rosario Dawsonovou, při gaunerovském rozhovoru v restauraci odhalí, že nezná Vanishing Point. Dodatečné poškození není tak rušivé a nekazí výsledný zážitek z filmu jako u Rodrigueze, chybějící missing real je zde vložen chytře, protože i když tak přijdeme o potenciálně zajímavý "lap dance", zkrátí se tím expozice. Subžanr slasherů je zde osvěžen tím, že nezabíjí šílenec se zbraní v ruce (ať už nožem či motorovkou), ale autem. Kurt Russel je opravdu zatraceně cool a dá upomenout na plisskenovské období (nejen jizvou na stejném místě, v jakém v dobách Útěku z NY míval pásku přes oko), skvěle vyjadřuje vyšinutost postavy drobnými náznaky, akorát v závěru ta zbrklá změna charakteru a až okaté přehrávání mi moc nesedlo. Závěrečná honička, která se nese v tradicích Bullitova případu či Útěku, svým minimalismem, rukodělnou prací, přehledností v nasmínání a důmyslným vygradováním a odlehčením ve správnyćh chvílích je jednou z nejlepších, s jakými se můžeme ve filmu setkat. Akorát i když vizuální tarantinovské trademarky potěší (dlouhé záběry či fetiš na nohy), při některých dialozích je cítit opájení se schopností napsat výtečné dialogy a fakt, že takhle by ta postava nikdy nemluvila (patrné u Rotha). Jinak Death Proof obstojí na rozdíl od Planet Terror jako samostatný film a styl 70. let je zde vystihnut naprosto dokonale, bez vysmívaní. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (80)
- Během scény na benzínce vidíme na titulních stránkách časopisů postavy ze seriálu Kriminálka Las Vegas (od r. 2000), z nějž Tarantino režíroval dva díly, a fotografie Kirsten Dunst z filmu Marie Antoinetta (2006), který režírovala Tarantinova kamarádka Sofia Coppola. (Reiniš)
- Při natáčení byly celkem použity čtyři Chevrolety Nova. Dva byly vybaveny ochranou klecí. Z nich byl hlavním vůz nazvaný „Ježíš“, který můžeme vidět ve většině scén s Kurtem Russellem (Mike). Ve druhém z nich, který se jmenoval „Prius“, provedl legendární kaskadér Buddy Joe Hooker scénu, v níž se Nova kutálí asi 145 metrů po silnici. Prius byl přitom zcela zničen. Ježíš byl po skončení natáčení zakoupen kaskadérským koordinátorem Buddym Hookerem za 500 amerických dolarů a stal se prvním autem jeho syna. (J.F.B.)
- Quentin Tarantino považuje tento snímek za svůj nejhorší. (karlik4801)
Reklama