Režie:
Lee UnkrichScénář:
Michael ArndtKamera:
Jeremy LaskyHudba:
Randy NewmanHrají:
Tom Hanks, Tim Allen, Joan Cusack, Michael Keaton, Ned Beatty, Wallace Shawn, Don Rickles, Whoopi Goldberg, Jeff Garlin, R. Lee Ermey, Laurie Metcalf (více)Obsahy(2)
Andy stojí na prahu dospělosti, chystá se na vysokou a přemýšlí, co udělá se svými starými hračkami. Nejoblíbenější kousky, mezi nimiž nechybí Buzz Rakeťák a kovbojská dívka Jessie, připraví do pytle, který ale maminka místo na půdu odnese k popelnicím. Hračkám se podaří na poslední chvíli před popeláři uprchnout. Ocitnou se v autě s dalšími hračkami, určenými jako dar mateřské školce, která je ale plná rozjívených dětí a batolat ničících hračky. Setkají se tam se spoustou jiných hraček a brzy si uvědomí, že je potkalo zcela nové bláznivé dobrodružství. (TV Nova)
(více)Videa (16)
Recenze (1 088)
Poslední díl potvrzuje stoupající úroveň série a v klidu strká své starší bratříčky do kapsy. Skvělá vizuální stránka už dávno nestačí a já od hraček konečně dostal i zajímavý příběh, který je plný akce, zábavy, překvapení a emocí. Především závěr je strhující a podle mě je scéna držících se hraček tou vůbec nejsilnější v historii animovaných filmů. Podle IMDb je to nejlepší animák všech dob a já říkám proč ne! ()
Jen výjimečně se dá o třetím díle volné série napsat, že předčí své předchůdce. Jde o překvapivě zralý kousek, který výborným způsobem pracuje s lidskými emocemi, a i když překypuje sentimentem, dokáže ho dávkovat tak šikovně, že přinejmenším v mém případě zabrnkal na správnou strunu a z Toy Story 3 jsem se těšil víc než okolní drobotina na sedadlech multiplexu. Jde o příběh nevyhnutelného konce jednoho z osudových vztahů a z něj vyplývající životní změny, jakými je např. odchod dětí z domova a jejich založení nových rodin. Hračky v domácnosti, ve které prožily celou svou dosavadní existenci, se musí vyrovnat s dospíváním chlapce, kterému patří, a jeho odchodem na vysokou školu. Jako druhé téma a žánrové zasazení jde o film o vzpouře proti zavedeným pořádkům, v tomto případě proti diktatuře růžové bestie jménem Mazel alias roztomilému plyšovému medvídkovi, a o velkolepém útěku, který se svou precizností a nápaditostí vyrovná nejednomu vzrušujícímu thrilleru současnosti. Scénář i technická stránka filmu jsou na špičkové úrovni a Toy Story 3 na mě udělalo ten nejlepší dojem. Řadím ho do absolutní špičky animovaných blokbusterů hned za Shreka a Ratatouille. Celkový dojem: 95 %. ()
"So long, partner." ___________ Tywoe kdo by řekl že mě třetí Příběh hraček tak emočně rozmrdá, ale stalo se tak. Neskutečně subtilní doják a hotovej kolotoč emocí. Mazel je jeden z nejzákeřnějších záporáků.... za mě nejlepší díl celý série který bourá všeobecný mýtus a stereotyp, že animáky jsou pouze pro děcka. Pixar ve vrcholný formě ❤ ()
Příjemné překvapení, které by se nekonalo, kdyby se venku tak strašně nerozpršelo a my nezapadli do kina na první film na programu... :-) Aniž bych zacházel do hlubších detailů, vypíchnu jen některé postřehy: Především trojka Příběhu hraček není filmem pro děti, ale spíš pro ty, kteří byli dětmi v době premiéry jedničky. Vícevrstnatost příběhu, jež zahrnuje odkazy na popkulturní fenomény či principy totalitarismu, unikne chápání malého dítěte, zato vyvolá salvy smíchu u 20ti a více-letých. Lehký nádech sentimentálního vzpomínání na vlastní dětství a částečná identifikace diváka s dospívajícím Andym je dalším vodítkem k této doměnce. Hračky pochopily tento neodvratný vývoj a i okolnostmi byly přinuceny k boji o holé přežití. Pobyt ve školce, v níž hračkám vládne Mazel, se ukáže být nešťastným vyústěním a lehce předvídatelný konflikt s novým prostředím je bohatou živinou pro gradaci velmi napínavého příběhu. Ten je vyprávěn s obdivuhodnou lehkostí a jiskrou - Např. úvodní výlet do imaginárního světa dětských her a následný střih na dospělý pohled na hrající se děcko je kouzelný. Pixar ukázal, že i v současné době zaplavené oceánem víceméně zbytečných animovaných filmů lze vyprodukovat svěží animáč, který je vtipný a troufám si tvrdit, že v mnohém překoná i své dva předchůdce. Inteligentní oddechovka. ()
Keby nebolo toho čarovného konca, ktorý svojou ľudskosťou, hĺbkou a hravosťou presne vystihuje ducha posledných (dokonalých!) pixaroviek, tak neviem neviem. Základným kameňom úrazu je, že film stratil akúkoľvek spätosť s realitou. Fikčný svet hračiek pomaly stráca stýčné body s reálnym svetom, ktoré boli hlavnou devízou predošlých filmov a vytvárali ten čarovný opar, že "čo keď...!". Navyše film je až príliš akčný. Pasáž úniku zo škôlky je miestami viac atrakciou v disneylande ako filmom. No ten koniec... ach ... idem vyhrabať svoje staré hračky! PS: Rex podal znova bombastický výkon. Čakám nomináciu na Oscara za vedľajšiu rolu! ()
Galerie (216)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (73)
- V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 415 milionů amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 1067,3 mil. (NIRO)
- Na konci filmu při titulcích můžete spatřit mezi ostatními hračkami lampičku Luxo – logo společnosti Pixar. (HellFire)
- První animovaný film, kterému se podařilo ve světových kinech utržit více jak miliardu amerických dolarů. (HellFire)
Reklama