Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    ***

    Ve výsledku nejisté tři hvězdičky s tím, že po druhé projekci můžu jít oběma směry (nahoru, ale i dolů). Mám k tomu filmu spoustu výtek, ale všechny by se daly shrnout do jedné hlavní: na můj vkus je tam až moc Michaela Baye. Trailer sliboval dokonalé spojení spielbergovského-cameronovského blockbusteru 80. let s bayovskou mechaničností let 90., ale kromě indianajonesovského a výborného Shia LaBeoufa a cca. hodiny od zmrtvýchvstání Megatrona po návštěvu "hawksovského" muzea se jedná o přehlídku over-the-top bayovských fetišů a manýr, zlozvyků._____ Proč ty narážky na současnost (ekonomická krize, Obama prezidentem, teroristické útoky), když se jednička bez nich obešla a zde působí rušivě, jako z jiného "vesmíru"? Proč je potlačen lidský prvek a máme smutnit nad smrtí kovošrotu? Proč jsou dopravní prostředky fetišizovány a film je mizogynní vůči ženám? Proč se v dialogových scénách stříhá průměrně každou druhou sekundu, zatímco v akci v některých cameronovsky dlouhých záběrech každou cca. pátou? Proč, i když je film motivován kompozičně, postrádá vnitřní logiku toho, co se děje, a tak je ve vyprávění velká kopa elips, nad kterými se pozastavujeme (kde se v poušti po teleportaci vzali ostatní Autoboti, když teleportováni spolu s lidmi nebyli?, jak Mikaela přišla ke "krabici" s Decepticonem, když jí hodila po terminátoří transformerce?, jaktože se v závěru objevili rodiče, když byli odvezeni Bumblbeem do bezpečí?)._____ Letní blockbuster o dospívání tak trpí pubertálními neduhy (infantilní a pubertální humor, neznalost míry, eklektičnost, i sexuální obscénnost, aniž by k sexu - mezi lidmi, ne psi či člověkem a robotem - došlo) a jeho pomíjivost vyjadřuje scéna, v níž Shia KONEČNĚ najde MacGuffin a ten se mu doslova rozpadne/rozpráší pod rukama. P.S. Ten film je tak dobrý, jak jen letní blockbuster, ve kterém jsou ničeny vysokoškolské knihovny a kulturní památky, může být. Na základě předchozí věty si prosím přičtěte či odečtěte hvězdičky podle libosti.(24.6.2009)

  • tron
    **

    „Chalani, počkajte, idem vám kúpiť EŠTE TESNEJŠIE tričko.“ – „Tesnejšie už nerobia, boli sme sa pýtať.“ Viete čo, nie. Už prvý diel bol pre mňa nezábavná nezáživná kravina – a to som ako dieťa zberal komiksy o Transformers aj ich figúrky. Druhý diel si to v mojich očiach definitívne pokazil a Bay začína byť otravný, stále mu v jednom zábere vybuchuje sto mrakodrapov, zamilované páry radšej zomrú, než by sa mali rozdeliť a namakaní štíhli vojaci so samopalmi v spomalenom zábere vystupujú z bojovej helikoptéry, držia pri sebe a za chrbtom im vychádza sýto červené Slnko. Začína ma to nudiť, ale v druhých TRANSFORMEROCH to Bay EŠTE zaklincoval: nesympatické postavy, otravná smršť trikov, otrasné akčné scény, trápny humor (pobavili ma asi tri štyri hlášky, inak som skapínal od nudy a rozhorčenia, ako sa dá TAKÝTO námet so SPIELBERGOM za chrbtom TAKTO pokaziť) a desivé hysterické afektované „herecké výkony“, kedy stále niekto na niekoho niečo reve, ziape, prekrikuje ho, háda sa s ním a obecne je neznesiteľný. Obludné dve a pol hodiny.(27.5.2011)

  • B!shop
    *****

    No ale teda kurva olala, Bay to tam pere fakt pod tlakem. Zatimco jednicka byla spis takovej seznamovak, kde mohlo bejt vic akce, dvojka uz je regulerni valka Transformeru, takze se tam dobry 3/4 filmu neustale rubou. A to tak, ze teda kurva ve velkym. Neustale neco vybuchuje, jedna bitka, prestrelka, ultimatni akce za druhou a to vse je naprosta vizualni zranice s dokonalejma trikama. Navic presun bitek do pouste je paradni napad, sice nemaj k demolovani moc budov, jen nejaky z hoven uplacany chatrce, ale zase ty nabuseny roboti vic vyniknou. Ale je teda fakt, ze je jich tu az zbytecne moc, takze spoustu z nich clovek prehlidne a je to proste postava v davu a obcas jsou bitky lehoucce neprehledny. Jinak co se tyce pribehu, je sice fajn, ze to trochu osvetli puvod Transformeru, na druhou stranu, cela ta myslenka se symbolama lehoucce vysumi do prazdna. No a co nam teda krome naprosto genialni kulervouci akce, ktera me priplacla koule do zidle a nepustila az do zaverecnejch titulku, Bay nabizi? No to je ta ctvrta ctvrtina, ktera nesazi na akci, ale spis takovy ty forky a popravde receno, cekal jsem to daleko infantilnejsi, i kdyz dvojka rodicu nebo dva vymasteny Autoboti jsou tady trochu navic, ale zase naopak Turturro je super zabavnej. No a zaverem bych jen dodal, ze Fallen je tu teda vyuzitej dost minimalne a moc toho nepredvede, hudba by mohla bejt misty nabusenejsi, ale i tak to je velkofilm roku.(6.1.2010)

  • Shadwell
    *****

    Řečeno s Voskovcem, Transformers 2 destilují z normální reality světelný alkohol suprareality. ____ Jedna analytická poznámka k závěrečné akci, smím-li: Přes problematičnost této obří sekvence nám tu v rámci hollywoodské produkce vyklíčilo cosi nového – divák už není účastněn akce přímo, ale stojí jakoby v jejím středu a pouze zpovzdálí se otáčí k jednotlivým mikro-konfliktům jednotlivých mikro-subjektů (Megan, vojáci, Robot A, Robot B, Robot C, John Turturro, Sam, Samovi rodiče, stíhačky...). Akce je tedy decentralizovaná (můj obdiv tomu, kdo to byl nucen sestříhávat dohromady), ale divák vycentrován a umístěn doprostřed coby nerušený pozorovatel (typ „diváka s dalekohledem“); kdežto u většiny akčních filmů tomu je přesně obráceně – akce má jedno těžiště, jeden vektor, po němž se pohybuje, kupř. honička dvou aut, a divákovi nezbývá, než být takříkajíc u toho (typ „diváka s drobnohledem“). To by rovněž vysvětlovalo, proč nejsou jednotlivé mikro-konflikty v závěru Transformers 2 nijak provazbeny, proč se jednotlivé výjevy a objekty kladou jako volně plující znaky, které zůstávají izolované a rozpojené navzájem, a proč celá závěrečná půtka mnoho diváků tak znavovala – divák s dalekohledem není akcí zaplavován, není uváděn do pohybu, ale sám si vybírá, co bude sledovat. A to vysiluje. P.S. Jestliže se mi v jedničce nejvíce zamlouval odlehčený úvod (spielbergovský vklad „kluk a jeho auto“ a balení Mikaely), pak ve dvojce platí to samé o řádění v univerzitním kampusu. Jsou-li ovšem ty nejlepší scény v akčním filmu scénami neakčními, nutí mě to optat se Baye: „Nenadešel čas, aby ses vynořil z jezera svého jáství?“(13.8.2009)

  • Matty
    ***

    Není snadné určit, kde přesně se stala chyba. Proč totéž napodruhé již není totéž. Zpětně se mi jeví, že dvojka obsahuje nestřídmé množství těch chutných ingrediencí, jichž bylo v jedničce tak akorát: sexy záběry Megan Fox, souboje robotů, přihlouplé vtipy… . Všeho příliš a chuť žádná. Sytí budou odcházet nanejvýš hledači filmových odkazů (kdo viděl Matrix a quadrilogii Indiana Jones, v Bayově vykradeném univerzu nezabloudí) a robofilové, jež si užijí výstřednosti typu robo-karate nebo robo-nebe. 60% Zajímavé komentáře: Douglas, Cervenak, Marigold, Eddard, Triple H, ScarPoul, El Loco, mcb, Orthank, tomas.malo(2.10.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace