poster

Tintinova dobrodružství

  • USA

    The Adventures of Tintin

  • USA

    The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

  • Slovensko

    Tintinove dobrodružstvá

Animovaný / Dobrodružný / Rodinný / Mysteriózní

USA / Nový Zéland, 2011, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ***

    Je tady nějakej tintinář, kterej by mě dokázal odpovědět kolik mu vlastně bylo. Von tam rubal chlapy jak hory a přitom mě přišel tak na základku, dejme tomu ta starší část. Ale nic proti, ten jeho tah na branku v kombiku s touhou po dobrudružství se mě líbil. Kdyby bylo na mě, tak bych Tintu prdnul do Šluknovskýho výběžku, když má kluk jeden ušatej tak rád dobrodružství a nejde daleko pro ránu, tak tam by se úplně vyrochnil. Nicméně strejda Spielberg ho poslal rajtovat do Maroka, dal mu doprovod v podobě roztomile opileckýho kapitána a jelo se ve velkým stylu. On tyhle jízdy Steven umí o tom žádná, stačí si vzpomenout na tu marockou honičku a máme vítěze binga, ale i když to bylo velkolepý dobrodružství, chyběla mě v něm duše, ta duše, která mě dokáže pohladit u srdce.(1.11.2011)

  • Nathalie
    ***

    Mozna je Tintin prilis vernou poctou predloze, nez aby dokazal prorazit komiksovou stenu svyho charakteru. Tam, kde je Indy muz z masa a kosti, je Tintin jen nevyraznym zrzavym chlapcem z papiru. Spielberg je stale ten hravy vizualni kejklir a bravurne prolamuje dalsi technologicke hranice, ale pod povrchem napadite prace s filmovou reci se skryva detsky prosta latka, ktere chybi podvratny humor, narazky pro dospele i emoce, ktere nas nuti zatinat prsty do sedacky a trast se strachy o naseho hrdinu, ktery uz-uz pada do propasti. O necem svedci, ze jsem se z apatie probouzela vyhradne na sceny se psem, ptakem zaporakem nebo (T)kadlecem na druhou. 6/10(4.11.2011)

  • Bluntman
    *****

    TINTINOVA DOBRODRUŽSTVÍ jsou geniální, ale rozhodně jinak, než jsem očekával. Spielberg totiž udělal něco, co si předtím - alespoň ne v takové míře - nedovolil. Opětovně se sice jedná o precizní pastiš formálních postupů a žánrů konkrétního kinematografického období (v tomto případě 60. let), ale tentokrát stylisticky a intertextově odkazující nikoliv na americkou, nýbrž evropskou kinematografii, popř. alespoň díla evropských tvůrců. Nehodlám zde vyjmenovávat, na co se všechno upomíná (jednak nejde o hru na rozpoznání aluzí, a tak ty nejsou dávány okázale na odiv, jednak by tím potenciální divák mohl přijít o radost z jejich odhalení či uznalého pokývání hlavou nad jejich zapracování do výsledného filmového tvaru). Nerad bych i opakoval, co napsali jiní (souhlasím s tím, že motion capture animace je zdařilejší než u Zemeckise, ačkoliv i u něj v rámci zvolené stylizace funguje; 3D slouží vyprávění, jelikož vede k větší imerzi zplastičtěním více prostorových plánů a sebereflexivní tematizace dívání se skrze skla je velmi vtipná; rendering animovaného filmu umožňuje větší stylistickou volnost, a tak četné nájezdy, objezdy a průlety prostory jsou nemálo opojné). Spíš mě - vzhledem ke značce Spielberga jako výborného "storytellera", s čímž pracuje i propagace - zaráží, že v první pětině se věci spíše odříkávají, než aby se odvyprávěly, vedlejší linie s kapsářem zůstane i přes bressonovsou expozici ledabyle neuzavřena a motivování flashbacků u jedné postavy je vnitřně rozporné. To jsou ale jediné výtky, které k této dobrodružné podívané, jež je zajímavým příspěvkem k otázce paměti a touhy poznávat nové věci, mám.(24.10.2011)

  • Adrian
    ***

    Efektne prazdne.(12.11.2011)

  • kiddo
    ***

    Čtvrtý Indy si dal rande s Langdonem, vyměnili si to nejhorší a uplácali zbytečný anachronismus. Zatímco ještě někdy v osmdesátých letech dokázal Spielberg spojit nenápadné prvky slapsticku a fyzického humoru s vážně míněným násilím, aniž by z toho vznikl hybrid zmatený ve vyznění a předpokládaném divákovi, teď vše nevybíravě akcentuje, a oboje ladění se tedy nutně a nepřehlédnutelně řeže. Není mi moc jasné, komu má být Tintin určen: dospělý nerd nepotřebuje, aby mu byl každý zvrat pomalu a pečlivě předříkáván jako malému degenerátovi, a dítě, i když jistě ocení stereotypní a podbízivý humor, si zase neporadí s náhlými výbuchy neodlehčeného násilí. Animace, ač technicky dokonalejší, jde slepou uličkou Polárního expresu: příliš umělá, než aby mohla být skutečně přesvědčivá, ale dostatečně realistická, aby vzbuzovala odpor. Dobrodružný příběh odteď oficiálně znamená tuny neinovativní okázalé akce, která nepřestane ani na pět minut a již postavy podstupují, aniž by k tomu měly nějakou racionální motivaci. Bájo. Spielberg nám holt tu katastrofu jménem Křišťálová lebka hodlá rvát do chřtánu i nadále.(27.10.2011)

  • - Tintinova dobrodružství byla knižně vydána v celkem 24 dílech. Poslední dokončené dobrodružství bylo publikováno v roce 1976. Čtyřiadvacátý díl s názvem "Tintin a alph-art" nebyl nikdy autorem dokončen, ale v roce 1986 byl vydán posmrtně. [Zdroj: Falcon] (POMO)

  • - Hergé Tintina stvořil v roce 1929 v podobě comicsového stripu pro magazín "Le Petit Vingtième", dětskou přílohu belgických novin "Le XXe Siècle" (Dvacáté století). [Zdroj: Falcon] (POMO)

  • - Janusz Kaminski, dlouholetý spolupracovník a kameraman Stevena Spielberga, poskytl pracovníkům Wety rady ohledně nasvícení jednotlivých obrazů. Ke spolupráci jej přizval Peter Jackson, který si přál vzbudit dojem velmi atmosferického filmu. (sima275)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace